پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

زمان‌ آغاز نوبت‌دهی اینترنتی اهدای خون

چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب: 443420
مدیرعامل سازمان انتقال خون استان تهران از راه‌اندازی نوبت‌دهی اینترنتی اهدای خون از طریق سایت پایگاه انتقال خون خبر داد.
به گزارش جهان، طباطبایی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: فراخوان عمومی برای اهدای خون نیاز نداریم ولی گروه‌های خونی منفی را از کسانی که سابقه اهدای خون داشته باشند به صورت تلفنی اطلاع می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه از تبلیغ برای اهدای خون اجتناب می‌کنیم، افزود: اساس و پایه کار ما برمبنای اهدا کننده‌های مستمر خون بوده چرا که سلامت خون آنها بیشتر مورد ضمانت قرار دارد چرا که قبلاً فاکتورهای لازم جهت بررسی سلامت خون آنها بررسی شده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان تهران از راه‌اندازی نوبت‌دهی اینترنتی اهدای خون خبر داد و گفت: افراد می‌توانند با مراجعه به پرتال سازمان انتقال خون در قسمت اهدا کنندگان جهت اهدای خون خود نوبت بگیرند و در ساعت مشخص شده و بدون منتظر ماندن در صف در مراکز انتقال خون، خون خود را اهدا کنند.

طباطبایی با اشاره به اینکه در ایام محرم بحث اهدای خون بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: مردم نذر خون خود را در زمان مناسب و به تدریج انجام دهند و از ابتدای محرم تا اربعین به صورت منسجم اقدام کنند چرا که طول عمر گلبول قرمز ۳۰ روز است و در صورتی که همه افراد تنها در تاسوعا و عاشورا برای اهدای خون مراجعه کنند پرت خون افزایش می‌یابد و کارایی خود را از دست می‌دهد.

وی در پایان تاکید کرد: اهدا کننده‌های خون زمان مناسب برای اهدا را مورد توجه قرار دهند تا بتوانیم استفاده مطلوب را از خون آنان جهت درمان بیماران ببریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *