جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
ادعای مشاور ملک سلمان:

ایران به دنبال احیای امپراطوری پارس است

سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۰
کد مطلب: 443373
عربستان سعودی که بزرگترین حامی تروریست های منطقه نظیر داعش است تا به مدد آنها دولت های مشروعی چون دمشق و بغداد را تضعیف کند، تهران را به بی ثباتی خاورمیانه و تلاش برای احیاء امپراطوری پارس متهم کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، «انور عشقی» مشاور نزدیک «ملک سامان» پادشاه عربستان سعودی در مصاحبه اخیر خود با خبرگزاری صهیونیستی «آی- ۲۴» از تعهد سعودی ها به ادامه صلح و دوستی با تل آویو سخن گفت.

وی برای آنکه دل صهیونیست ها را به دست آورد به دراز کردن دست دوستی به سوی بزرگترین دشمن مسلمانان جهان اکتفا نکرده و برای آنکه لطف خود را کامل کند با کشیدن پای ایران به میانه بحث مدعی شد: دولت تهران در تلاش برای احیاء شکوه و جلال گذشته خود با توسل به عملیات هایی که برای بی ثبات کردن منطقه انجام می دهد کشور همسایه – عراق- را به نابودی کشاند و الان هم مشغول درو کردن محصولی است که کاشته.

در وصف سوابق عشقی همین بس که ریاض و تل آویو از وی به عنوان واسطه ای برای تسهیل مذاکرات خود یاد می کنند- مذاکراتی که به قول آنها می تواند سرنوشت خاورمیانه را تغییر دهد. وی که رئیس مرکز مطالعات راهبردی و حقوقی خاورمیانه در شهر «جده» است به گفته «آی – ۲۴» نزدیکترین مشاور ملک سلمان به حساب می آید و حرفش خریدار دارد.

وی در ادامه ادعاهای واهی خود گفت: مذاکرات سازش به این دلیل شکست خورد که هیچ طرحی برای پیاده سازی آن ارائه نشد. ما به یکی مثل «نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نیاز داریم چرا که وی یک مرد قوی و منطقی است. ما نیازمند تایید وی هستیم و به طرحی احتیاج داریم که از سوی او پذیرفته و اعلام شود.

عشقی مدعی شد: ایران به خیال زنده کردن امپراطوری پارس به دنبال بسط نفوذ خود در عراق و سوریه و بعد مدیترانه است تا از آنجا بتوانند افق دید خود را تا مصر و اروپا پیش ببرد. این رویایی بیش نیست. آنها برای تحقق بخشیدن به اهدافشان به بی ثباتی منطقه رو آورده اند حال آنکه نمی توانند از پس کنترل اغتشاشی برآیند که در عراق، سوریه و لبنان به بار آورده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *