جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۱

ابهام در نحوه ورود وسایل هاشمی به زندان

سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب: 443362
رئیس سازمان زندان‌ها درباره اظهارات وکیل مهدی هاشمی مبنی بر اینکه موبایل و ۳۰ سکه طلا با هماهنگی وارد زندان و تحویل وی شده، گفت:در بازرسی‌ها این وسایل کشف شده و قطعاً اگر زندان اطلاع داشت در بازرسی‌ها عنوان کشف به آن اطلاق نمی‌شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، اصغر جهانگیر در حاشیه مراسم ختم آیت‌الله حاج شیخ علی بابایی رئیس شعبه ۱۶ دیوان عالی کشور که صبح امروز در مسجد ارگ برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص ادعای وکیل مهدی هاشمی مبنی بر اینکه موبایل و ۳۰ سکه طلا صورتجلسه شده و با هماهنگی زندان به مهدی داده شده بود، گفت: من صورتجلسه‌ای را در این خصوص ندیدم که ببینم حرف وکیل وی درست بوده یا نه.

وی افزود: بحثی که ما در مورد کشفیات داشتیم این است که در بازرسی‌ها این وسایل کشف شده و قطعاً اگر زندان اطلاع داشت در بازرسی‌ها عنوان کشف به آن اطلاق نمی‌شد.

وی در پاسخ به این سوال که پس شما ادعای وکیل مهدی هاشمی مبنی بر اینکه صورتجلسه شده بود را تکذیب می‌کنید، گفت: صورتجلسه‌ای به من نرسیده اما به نظر می‌رسد که این حرف درست نباشد، در هر صورت باید بررسی کنم و نتیجه نهایی را اعلام کنم.

رئیس سازمان زندان‌ها در پاسخ به این سوال که آیا ورود سکه طلا به زندان مرسوم است، گفت: سکه پول است و اگر کسی پول یا وجه نقدی را به همراه داشته باشد باید تحویل دهد و ما به جای آن با کارت‌هایی اعتباری که به آنها می‌دهیم مبالغ را به حسابشان واریز می‌کنیم و می‌توانند روزانه مبلغی را برداشت کنند.

جهانگیر درخصوص تغییر رئیس زندان اوین و ارتباط این موضوع با ملاقات عفت مرعشی از سوی سایت‌های ضد انقلاب گفت: کسانی که این موضوعات را به هم ارتباط می‌دهند در خصوص زندان‌بانی اسلامی اطلاعی ندارند.

وی ادامه داد: عنوان شده بود رفتار خوب با متهم باعث این تغییرات شده اما باید بگویم که ما موظف هستیم نسبت به تمام کسانی که وارد زندان می‌شوند رفتار مناسب داشته باشیم و این هم توصیه اسلامی و قانونی است پس قطعاً بخاطر رفتار خوب کسی تغییر نمی‌کند.

جهانگیر ادامه داد: ما یک سری تغییرات طبیعی داریم که در تهران هم این تغییرات اعمال شد.

رئیس سازمان زندان‌ها در پاسخ به این سوال که اگر مشخص شود اهمال از زندان بوده آیا برخوردی صورت می‌گیرد یا خیر، گفت: مامورین ما در ورودی‌ها موظف هستند بازرسی‌هایی داشته باشند و بعد از اینکه بازرسی انجام شد فرد را تحویل زندان می‌دهند.

وی ادامه داد: به طور طبیعی اگر در بازرسی دقت کافی صورت نگرفته باشد برخورد لازم با مامورینی که در مبادی ورودی زندان بودند صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا گوشی کشف شده از مهدی هاشمی دوربین دار بوده یا خیر، گفت: من نه گوشی را دیدم و نه گزارش را؛ باید نگاه کنم و اطلاع دهم.

جهانگیر خاطرنشان کرد: اصولاً زندان به دلیل ترددهای زیادی که بابت ملاقات خانواده زندانیان، مرخصی‌ها، بحث درمان و یا اعزام به شعبات وجود دارد به صورت مرتب کشفیاتی در زندان‌ها داریم.

رئیس سازمان زندان‌ها از کشف صدها موبایل و اشیاء ممنوعه طی ماه گذشته خبرداد و گفت: ماه گذشته در بازرسی‌هایی که در سراسر کشور داشتیم صدها موبایل و اشیا ممنوعه از جمله چاقو از زندانیان کشف شد.

جهانگیر ادامه داد: خیلی امکان کنترل ۱۰۰ درصد موضوع وجود ندارد چرا که هم جاسازی‌هایی که زندانیان می‌کنند خاص است و هم تجهیزات و امکانات ما ناکافی است، البته برخی از این اشیا ممنوعه توسط برخی مامورین متخلف وارد زندان می‌شد که این موضوع هم در دست بررسی است و پیگیری و برخورد می‌شود.

جهانگیر در پاسخ به این سوال شما معتقدید ۳۰ سکه طلای کشف شده از مهدی هاشمی غیرمجاز نبوده، گفت: اصولاً همراه داشتن پول ممنوعیت قانونی ندارد منتهی زندان دستورالعملی دارد که اشیایی که به همراه فرد است ولو مجاز، باید با هماهنگی وارد شود، به عنوان مثال کمربند یک شی مجاز در بیرون از زندان است اما در زندان می‌تواند ممنوع باشد، در مورد پول هم فی‌نفسه غیر مجاز نیست اما باید حتماً با هماهمنگی زندان باشد بنابراین ما در حال بررسی هستیم که ببینیم این سکه‌های کشف شده با هماهنگی وارد زندان شده است یا خیر.

یکی از خبرنگاران گفت: اخیراً مطرح شده بود که رحیمی صبح‌ها از زندان خارج می‌شود و شبها باز می‌گردد و بعد از دیداری که با مهدی هاشمی داشته و خبر آن در روزنامه شرق منتشر شده جلوی خروجش هم گرفته شده که جهانگیر در پاسخ گفت: چنین چیزی نیست، وی به دلیل فوت همسرش به مرخصی رفته بود که الان هم برگشته و در زندان تحمل کیفر می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
شما که برحقید پس چرا نظرات مخالف را منعکس نمی فرمایید