پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اکران «مزار شریف» برای فرهنگیان‌افغانی

سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 443327
فیلم سینمایی«مزار شریف» با هدف بررسی پیوندهای فرهنگی دو ملت ایران و افغانستان، به همت خانه ادبیات افغانستان و با همکاری سازمان توسعه سینمایی سوره، برای اهالی فرهنگ و ادب، دانشجویان و شماری از مهاجران افغانستانی به نمایش گذاشته خواهد شد
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، «مزار شریف» به کارگردانی حسین برزیده و از ساخته‌های حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی است که به شهادت دیپلمات‌های جمهوری اسلامی در کنسولگری ایران در شهر مزارشریف افغانستان توسط نیروهای طالبان می‌پردازد. این فیلم علاوه بر این، نمایشی است از دوره‌ای از تاریخ پر فراز و نشیب افغانستان که برای مردم این کشور پر از خاطره‌های تلخ و دردناک و در عین حال، جلوه‌هایی از مقاومت آنان در برابر دژخیمان طالبان است.

در این برنامه علاوه بر نمایش فیلم «مزارشریف»، مستند «شهید غریب» از ساخته‌های محمدسرور رجایی نیز به نمایش درخواهد آمد. این مستند به معرفی یکی از شهدای افغانستانی دفاع مقدس می‌پردازد که پیکرش در یکی از شهرهای ایران تدفین شده است و جایگاه ویژه‌‏ای نزد اهالی آن شهر دارد.

نمایش فیلم سینمایی «مزار شریف»، ساعت ۱۵روز پنج‌شنبه ۱۹شهریور ماه ۱۳۹۴ در سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی خواهد بود و عوامل فیلم به همراه «شوکت‏علی محمدی» نویسنده و محقق افغانستانی پس از نمایش فیلم آن را از جنبه‌های اجتماعی، تاریخی و هنری مورد بررسی و تحلیل قرار خواهند داد.

همچنین لازم به ذکر حضور علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر افغانستان در این برنامه آزاد است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *