جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سرویس جهانی بی‌بی‌سی گسترش می‌یابد

سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۰
کد مطلب: 443238
مقام ارشد بنگاه خبرپراکنی بریتانیا گفت سرویس جهانی این رسانه دولتی انگلیس توسعه می‌یابد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از بی بی سی خبرداد: تونی هال، مدیرکل بی‌بی‌سی می‌گوید که این سازمان قصد دارد برای تقویت صدای بریتانیا در جهان، سرویس جهانی خود را گسترش دهد.

آقای هال در مورد برنامه های دهه آینده بی‌بی‌سی گفت که راه اندازی یک برنامه خبری روزانه برای کره شمالی و پخش برنامه های بیشتر برای روسیه، هند و خاورمیانه بخشی از "سرمایه گذاری وسیع" در سرویس جهانی بی‌بی‌سی خواهد بود.

به گفته آقای هال، بی‌بی‌سی همچنین سرویس رادیویی جدیدی روی امواج کوتاه و متوسط برای اتیوپی و اریتره ایجاد خواهد کرد.

او همچنین گفت که بی‌بی‌سی به همکاری نزدیک با نهادهای فرهنگی و هنری برجسته بریتانیا خواهد پرداخت تا این کشور را به قطب فرهنگ جهان بدل کند.

آقای هال گفت که در داخل بریتانیا هم، بی‌بی‌سی به سازمانی بازتر و خلاق‌تر تبدیل می شود و بعضی سرویس های خود را به روی انتشار تولیدات سایر رسانه ها و شبکه های رادیو-تلویزیونی باز می کند.

او در عین حال هشدار داد که کاهش بودجه باعث خواهد شد که ارائه بعضی سرویس ها متوقف شود یا کاهش یابد، اما در مورد سرویس های مورد نظر توضیح بیشتری نداد.

برنامه های جدید بی‌بی‌سی در آستانه آغاز مذاکرات میان این سازمان و دولت برای تمدید منشور بی‌بی‌سی اعلام شده است.

دولت محافظه کار بریتانیا در ماه ژوئیه مشورت در مورد تمدید منشور بی‌بی‌سی را آغاز کرد که اهداف و نحوه اداره این سازمان را تعیین می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *