جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کامرون:ایران کماکان پشتیبان تروریست‌هاست

سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۰
کد مطلب: 443213
نخست‌وزیر انگلیس در ارزیابی مواضع ایران‌محور کشورش پس از بازگشای سفارت در تهران می‌گوید که باید با احتیاط با ایران برخورد کرد زیرا این کشور هنوز حامی ترویست‌ها است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در حالی که تنها طی دو روز متوالی، ۱۲ هزار پناهجوی سوری وارد خاک آلمان شده‌اند و برلین، مشارکت دیگر کشورهای اروپایی را در این امر خواستار شده، لندن قولی ۵ ساله برای اعطای پناهندگی به مهاجران سوری داد.

بر اساس گزارش رویترز، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس که امروز در مجلس عوام حاضر شده بود، امروز قول داد که کشورش طی ۵ سال آینده، ۲۰ هزار «مهاجر» را بپذیرد.

وی به جریان عملیات ائتلاف هوایی ضدداعش اشاره کرد و همچنین خبر داد که حمله جنگنده‌های انگلیسی به مواضع داعش، به داخل خاک سوریه هم کشیده شده است.

در ادامه یکی از نمایندگان زن به جایگاه میان مجلس آمد. وی گفت که در میان پناهجویان سوری، کارآفرینان و استید دانشگاه خواهند بود که به پیشرفت انگلیس کمک خواهند کرد.

وی افزود: «... آقای نخست‌وزیر به ارزش‌های ملی توجه کنید ... در دوره جنگ (جهانی دوم)، ما کودکان یهودی را پذیرا شدیم، البته این تأثیری در روند جنگ نداشت ولی کار درست در آن زمان بود ... بحران جدی است و شما گفته‌اید که در یک بازه زمانی ۵ ساله، ۲۰ هزار نفر را خواهید پذیرفت. دقیق بگوئید که هر سال چند نفر را می‌پذیرید؟»

کامرون پاسخ دقیقی نداد و تنها به گفتن این نکته بسنده کرد که انگلیس با وجود عدم پیوستن به پیمان لغو روادید «شینگن»، این تعداد از پناهجویان را می‌پذیرد.

وی همچنین از تماس تلفنی خود با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در خصوص پذیرفته شدن ۲۰ هزار پناهجو در انگلیس خبر داد و گفت که مرکل بسیار از طرف انگلیسی به دلیل اتخاذ این تصمیم، قدردانی کرده است.

«جرمی کوربین» از اعضای مطرح حزب کارگر که در خصوص سفر «فیلیپ هاموند» نخست‌وزیر انگلیس به تهران پرسید و پرسید که آیا این سفر مقدمه‌ای برای همکاری در خصوص سوریه و مبنایی برای برپایی اجلاسی با حضورر همه بازیگران منطقه‌ای و انگلیس، آمریکا و روسیه است.

دیوید کامرون پاسخ داد: «حالا که توافق هسته‌ای که توافق خوبی است، منعقد شده، شانس بیشتری برای گفت‌وگو با ایران وجود دارد ولی فکر می‌کنم باید با احتیاط بسیار، وارد این (روند) شویم..»

کامرون که از حمایت کوربین از گروه‌های مقاومت خاورمیانه اطلاع داشت، به وی کنایه زد و گفت: «بخاطر داشته باشیم که ایران هنوز حامی گروه‌های تروریستی مانند حماس و حزب‌الله است که ایشان (جرمی کوربین) آنها را دوست می‌داند ولی ما آنها را دشمن می‌دانیم. همچنین باید مطمئن شویم که ایران به جای حمایت از بشار اسد، نقش سازنده‌ای در سوریه بازی می‌کند.»

یکی از نمایندگان به شرایط دولت انگلیس برای پذیرفتن مهاجران پرداخت و با توجه به نیاز شدید این افراد به «امنیت و ثبات زندگی»، از رویکرد دولت کامرون انتقاد کرد.

دولت انگلیس بنا دارد به مهاجران، ابتدا ویزای انسانی (روادید بر مبنای مقتضیات حقوق‌بشر) اعطا کند و در آینده، احتمالاً پناهندگی اعطا خواهد کرد.

کامرون از این تصمیم دفاع کرد و گفت که مهاجران باید ابتدا شرایط پناهجو بودن را احراز کنند و در آن صورت، به آنها پناهندگی داده خواهد شد. وی افزود: «به آنها پناهندگی داده نمی‌شود بلکه شانس زندگی در انگلیس و یک استقبال گرم داده خواهد شد.»

نخست‌وزیر انگلیس در خصوص ارتباط جامعه مسلمانان کشورش با تروریست‌های خاورمیانه هم سخن گفت.

دیوید کامرون گفت که «اسلام دین صلح است و اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان، به صورت روزانه اقدامات تروریست‌ها را محکوم می‌کنند و جامعه مسلمانان انگلیس هم اینگونه است.»

یکی از نمایندگان مخالف ورود پناهجویان سوری به اروپا بود. وی گفت که تصمیم آلمان برای پذیرفتن هزاران پناهجو، تنها چراغ سبزی به قاچاقچیان انسان برای گذراندن مردم از دریای مدیترانه است.

کامرون پاسخ روشنی نداد و به گفتن این نکته بسنده کرد که هر کشوری سیاست‌های خود را در پارلمانش تصویب می‌کند و تصمیم انگلیس مبتنی بر هزینه کردن در اردوگاه‌های پناهجویان در سوریه برای کمک به زندگی آنها و جلوگیری از یک سفر خطرناک است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *