پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
بازخوانی بیانات رهبرانقلاب؛

لانه اصلی توطئه برضد ایران کجاست

دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۰
کد مطلب: 443197
امروز دشمن مجبور است برای نفوذ با چهره دروغین به میدان مبارزه بیاید و تصویر ترسیمی خود را متفاوت از واقعیت به افکار عمومی نشان بدهد که بر همین اساس عده ای در داخل نیز به دنبال بزک چهره امریکا هستند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، قطعا یکی از اهداف دشمن در نوع مواجهه با جمهوری اسلامی ایران، استحاله آرمان های این نظام بوده و با انواع راهها و دسیسه ها سعی داشته است در راه انقلاب انحراف ایجاد کند که یکی از این دسیسه ها نفوذ است.

استکبار و در راس آن آمریکا که تمام راههای ضربه و تضعیف ایران را پیموده اند به خوبی در یافته اند که راه مقابله این ملت رویارویی مستقیم و جنگ آشکار نیست لذا با تغییر چهره و راهبرد در صدد رسیدن به اهداف خود هستند.

تاکیدات رهبر انقلاب در مبارزه با استکبار و لزوم هوشمندی در برابر نقشه و توطئه دشمنان با پایان یافتن مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ بیشتر شده تا جائیکه معظم‌له در بحث هسته ای، احتمال بی توجهی به اهداف دشمنان را از جمله نگرانی ها و دغدغه های خود برشمردند و تأکید کردند: «از اول انقلاب تا امروز دشمنی صهیونیستها و امریکایی ها با انقلاب و جمهوری اسلامی کم نشده است و این واقعیت نباید به هیچ وجه در ذهن مسئولان کمرنگ شود.» اما عده ای در داخل با بزک کردن چهره امریکا از توافق هسته ای به دنبال مفری برای بر قراری رابطه با این کشور هستند.

از سوی دیگر همواره رهبرانقلاب در بزنگاه های حساس با آگاهی کامل از توطئه معاندان نظام با بصیرت کامل وارد صحنه شده و با هدایت هایشان نقشه دشمنان را به موقع خنثی کرده اند.

حضرت آیت الله خامنه ای در سخرانی نوروزی سال ۹۲ در مشهد مقدس با طرح ۲ سوال «لانه اصلی توطئه برضد ملت ایران کجاست؟» و «دشمنان این ملت چه کسانی هستند؟» به خوبی چهره دشمن را برای مسئولان و مردم آشکار و اهداف و نیات آنان را در قبال ایران اسلامی تبیین کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در پاسخ به سوال اول تاکید کردند: «مرکز اصلی توطئه‌ها بر ضد ملت ایران، آمریکا است و امروز بعد از گذشت ۳۴ سال، هر‌گاه که نام دشمن برده می‌شود، ذهن ملت ایران به سرعت متوجه آمریکا می‌گردد. مسئولان آمریکا باید در مورد این موضوع بدقت تامل کنند واز خود بپرسند که چرا ذهن ملت ایران در خصوص دشمن، همواره متوجه آمریکا است؟»

مقام معظم رهبری در جواب به پرسش دوم دشمنان ملت را اینگونه معرفی کرده اند: «علاوه بر آمریکا که دشمن درجه اول و مرکز توطئه است، دشمنان دیگری هم وجود دارند، که دولت انگلیس خبیث از جمله آن‌ها است، اما از خود استقلالی ندارد و با دنباله روی، نقش مکمل دولت آمریکا را دارد. البته رهبرانقلاب یک گوشزدی هم به دولت فرانسه کردند و افزودند: جمهوری اسلامی ایران با دولت و ملت فرانسه مشکلی نداشته است اما دولت فرانسه در سالهای اخیر و بویژه از زمان سارکوزی، سیاست دشمنی آشکار با ملت ایران را در پیش گرفته است که این سیاست غلط همچنان ادامه دارد و این کار، غیرمدبرانه و ناهوشمندانه است.»

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به برخی تهدیدهای سردمداران رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله نظامی به ایران، تاکید کردند: «رژیم غاصب صهیونیستی در حد و اندازه‌ای نیست که در صف دشمنان ملت ایران به حساب بیاید. اگر غلطی از آن‌ها سر بزند، جمهوری اسلامی ایران، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد.»

اما مسئولان بعد از شناخت دشمن اصلی باید با انواع توطئه ها و نقشه های آنان و اجزای نیز آشنا شوند تا در نقشه طراحی شده دشمن قرار نگیرند و اقدامات آنها خواسته یا ناخواسته به اجرای پروژه مورد نظر بیگانگان کمک نکند.

رهبرانقلاب در این خصوص در توصیه ای به مسئولان کشور می فرمایند: «اهداف خصمانه و صریح دشمنان در حرفها و نوشته های آنها، قابل درک است و هیچ کس نباید فراموش کند که جبهه دشمن با سلاحِ آماده در مقابل ملت و کشور، موضع گرفته است و ما نیز باید با جبهه بندی دقیق، به اقتضای موقعیتهای مختلف، در مقابل دشمنان تصمیم گیری و اقدام کنیم.»

دشمن برای ضربه زدن همواره به دنبال شیوه ها نو و جدید است و مدام در حال روزآمد کردن که رهبرانقلاب راهبرد جدید دشمن را با توجه به شرایط امروز «نفوذ» می دانند. البته ایشان تاکید می کنند «ضرورت درک دشمنی پایان ناپذیر صهیونیستها و آمریکایی ها، مختص دولتمردان نیست و آحاد مردم بخصوص عناصر دلسوز انقلاب باید این واقعیت را مورد توجه قرار دهند، اما وظیفه دولتمردان در این زمینه بیشتر است.»

حضرت آیت الله خامنه ای هوشیاری در مقابل تلاش دشمن برای نفوذ پیچیده و تدریجی را، ضرورتی عینی می دانند و تأکید دارند: «باید در هر شرایطی در اتخاذ مواضع انقلابی صراحت داشت و صریح و بدون رودربایستی، در مقابل دشمن مواضع انقلاب و مبانی امام بزرگوار را بدون ترس و خجالت بیان کرد. اگر غفلت شود ناگهان متوجه می شویم که دشمن در جاهایی رخنه کرده و مشغول کارهای خطرناک فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است بنابراین باید کاملاً مراقب باشیم.»

رهبرانقلاب با اشاره به مثالی از اقدامات خصمانه بدخواهان ملت ایران، سال ۹۱ را از این منظر یکی از پرکار‌ترین سال‌ها برای بدخواهان ملت ایران می دانند. رهبری در تبیین این اقدمات خصمانه بیان داشتند: «آن‌ها هدف خود را فلج کردن وبه زانو درآوردن ملت اعلام کرده‌اند، بنابراین اگر ملت ایران در مقابل همه این فشار‌ها، سرپا و بانشاط بایستد و به پیشرفتهای بیشتری دست یابد، آن‌ها بی‌آبرو خواهند شد. آمریکائی‌ها بر خلاف اظهار دوستی‌های ظاهری به ملت ایران، از اوایل سال گذشته تحریم‌های شدید و گسترده نفتی و بانکی را برضد ایران آغاز کردند و اصرار دارند که با وجود این اقدامات خصمانه، دشمن تلقی نشوند.»

رهبر انقلاب اسلامی این سیاست را ادامه‌‌ همان سیاست «پنجه چدنی زیر دستکش مخملی» دانستند و خاطرنشان کردند: «آن‌ها بر خلاف این ظاهر فریبی‌ها، حرکت برنامه ریزی شده‌ای را آغاز کردند و انتظار داشتند بعد از چند ماه، ملت ایران تسلیم زورگوئی آن‌ها شود و دست از فعالیت‌ها ی فزاینده علمی خود بردارد اما آنچه که اتفاق افتاد خلاف خواسته و پیش بینی بدخواهان بود.»

ایشان بعد از تشریح اقدامات خصمانه دشمنان در عرصه اقتصادی در سال ۹۱، به تلاشهای آن‌ها در عرصه سیاسی نیز اشاره کردند و افزودند: «یکی از اقدامات بدخواهان ملت ایران در عرصه سیاسی، تلاش برای منزوی کردن نظام اسلامی بود که برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در تهران با حضور سران و مسئولان بلند پایه جنبش عدم تعهد و تحسین ایران بدلیل پیشرفتهای شگرف علمی و فناوری و اقتصادی، طراحی دشمنان را با شکست کامل مواجه کرد.»

و اما توطئه امروز؛ تا دیروز ابزار به زانو درآوردن ایران تحریم و انزوای سیاسی بود اما استکبار بعد از شکست در این پروژه خود، امروز دشمن مجبور شده است با تغییر چهره و نفود به داخل کشور نقشه های شوم خود را دنبال کند.

با وجود آنکه فرجام برجام در هاله‌ای از ابهام تصویب یا عدم تصویب است، دشمن درصدد است که دامنه‌ این رخداد را فقط به حوزه‌ هسته‌ای محدود نکند و با توسعه دایره اثرگذاری آن را به‌ محملی برای نفوذ در ساختار سیاسی و فرهنگی بدل نماید. در همین راستا، رهبر معظم انقلاب در ديدار خانواده های شهدای حادثه هفتم تير فرمودند: «در این جریان مذاکرات هسته‌ای -این توافقی که حالا نه در اینجا هنوز تکلیفش معلوم است، نه در آمریکا؛ هم اینجا معلوم نیست که رد بشود یا قبول، هم آنجا معلوم نیست که رد بشود یا قبول- نیّت آنها این بود که از این مذاکرات و از این توافق، وسیله‌ای پیدا کنند برای نفوذ در داخل کشور. ما این راه را بستیم و این راه را به طور قاطع خواهیم بست؛ نه نفوذ اقتصادی آمریکایی‌ها را در کشورمان اجازه خواهیم داد، نه نفوذ سیاسی آنها را، نه حضور سیاسی آنها را، نه نفوذ فرهنگی آنها را؛ با همه‌ی توان -که این توان هم بحمدالله امروز توان زیادی است- مقابله خواهیم کرد؛ اجازه نخواهیم داد.»

یکی از راههای نفوذ دشمن «تغییر چهره» است که بر همین اساس عده ای در داخل نیز به دنبال بزک چهره امریکا هستند. ماهیت دشمن همان است که بود اما امروز مجبور است برای نفوذ با چهره دروغین به میدان مبارزه بیاید و تصویر ترسیمی خود را متفاوت از واقعیت به افکار عمومی نشان بدهد. «کساني که می خواهند دشمنی خباثت آلود امريکا و برخي دنباله روهای آن را با بزک تبليغاتی و رسانه ای بپوشانند در واقع به ملت و کشور خيانت می کنند»

پس از تغییر چهره از دشمن به دوست، دشمنان به دنبال ایجاد انحراف در راه و آرمان های نظام هستند تاجائیکه این پیام را به مردم کشور و حامیان انقلاب‌ اسلامی در جهان مخابره کند که مبارزه با استکبار پایان ‌یافته است و با ایران که نماد مقاومت در منطقه است به مذاکره پرداختیم و به تعامل رسیدیم. دشمن از این رهگذر علاوه بر ترمیم چهره خود، به دنبال کاهش نفوذ و تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در منطقه به عنوان الگوی جهان اسلام است. و آخرین حلقه‌ تکمیلی برای نفوذ، تلاش برای فرستادن ایادی داخلی خود به مجلس شورای اسلامی برای نفود به ساختارهای قانونی کشور است تا پروژه استحاله و انحراف خود را تکمیل کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *