پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۲

پراید و پژوی صادراتی چند؟

دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب: 443119
در بین آمار خودروهایی که ایران عمدتا به عراق می‌فروشد، پژو پارس و پراید بیشترین میزان صادرات را دارد؛ به طوریکه در پنج ماه ابتدای امسال از مجموع ۶۰۰۰ دستگاه خودروی صادر شده بیش از ۵۸۰۰ دستگاه پراید و پژو به قیمت ۵۵۰۰ تا ۵۶۰۰ دلار به عراق بوده است.
پراید و پژوی صادراتی چند؟
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، طبق آمار گمرک حدود ۱۱۰۰ دستگاه خودروی سواری در مرداد ماه به دیگر کشورها از جمله عراق، مصر، سودان، ترکمنستان و ... صادر شد و در نهایت مجموع صادرات خودروی سواری به بیش از ۶۰۰۰ دستگاه رسید.

بیشترین صادرات خودرو همچون ماه‌های قبل، مربوط به پژو پارس بوده است؛ به طوری‌که مجموعا طی پنج ماه نخست سال حدود ۴۷۰۰ دستگاه خودروی پژو پارس به ارزش حدود ۵۶۰۰ دلار به عراق صادر شد.

بعد از آن بیشترین صادرات مربوط به پراید و همچنان بزرگترین خریدار کشور عراق بوده است. به این ترتیب در این پنج‌ماهه حدود ۱۱۰۰ دستگاه پراید به ارزش حدود ۵۵۰۰ دلار به عراق فروخته شد.

همچنین در پنج‌ماهه نخست امسال ۱۸۷ دستگاه خودروی تیبا به کشورهای مصر، عراق، سودان، ویتنام، اسپانیا و آلمان صادر شده است که ارزش آن در گمرک ۶۳۰۰ تا ۷۴۰۰ دلار ثبت شده است. البته صادرات خودرو به اسپانیا و آلمان به منظور انجام تست‌های فنی است.

فهرست صادرات خودرو و لوازم یدکی خودرو طی پنج ماهه نخست امسال نشان می‌دهد که ۲۳ دستگاه خودروی سواری دیگر نیز در این مدت به کشورهای مختلف صادر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تو عراق میگن .. داعش بیشتر میکشه یا پراید..؟
حمید
Iran, Islamic Republic of
ببخشید !!!!!!!!
یعنی پژو پارس صادراتی که قطعا باید با کیفیت تر از مصرف داخلی ساخته شود با قیمت 19 میلیون تومان ( به نرخ روز دلار آزاد ) عرضه می شود و همین خودرو با کیفیت پایین تر در بازار داخلی بالای 35 میلیون تومان است ؟!!!!!!!

میشه یکی توضیح بده ؟
آقای وزیر صنعت میشه ، اگه فحش نمیدی که چرا سوال کردم و احتمالا سیاه نمایی نمیکنم و ضد انقلاب نیستم و گناه کار هم نمیشم ! ، لطفا میشه پاسخ بدید ؟