کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ادعای نقض توافق هسته ای از سوی ایران

16 شهريور 1394 ساعت 11:59

فرماندار پیشین ایالت آلاسکا مدعی شد ایران با بهره گیری از پول های آزاد شده خود، توافق هسته ای با قدرت های جهانی را زیر پا می گذارد.


به گزارش جهان به نقل از مهر، «سارا پیلین» گزینه معاون اولی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ ادعاهای دیگر همقطاران خود در مورد ایران را تکرار کرد. وی در مصاحبه با شبکه سی ان ان، ایران را دشمن قسم خورده آمریکا خواند که توافق هسته ای را بلافاصله پس از امضای آن، نقض خواهد کرد.

به ادعای فرماندار پیشین ایالت آلاسکا، جمهوری اسلامی ایران به کمک ۱۵۰ میلیار دلار پول بلوکه شده اش که پس از توافق به دست می آورد قادر خواهد بود توافق را زیر پا بگذارد. پیلین گفت قصد دارد در سخنرانی هفته آینده «دونالد ترامپ» نامزد پیشتاز جمهوریخواهان در انتخابات ۲۰۱۶ در واشنگتن حضور یافته و علیه توافق هسته ای سخن بگوید.

این در حالی است که ترامپ پیشتر در یک مصاحبه رادیویی با تمجید از شخصیت پیلین برای به کار گیری وی در کابینه آینده خود ابراز تمایل کرده است. در پاسخ به این اظهارات، پیلین در گفتگو با خبرنگار سی ان ان از علاقمندی خود به وزارت انرژی خبر داد و مدعی شد طی دوران فرمانداری اش اطلاعات و تخصص کافی در خصوص انرژی را به دست آورده است.

پیلین همچنین با اشاره به توانایی «جب بوش» رقیب اصلی ترامپ در کسب نامزدی حزب جمهوریخواه در انتخابات پیش رو، از توانایی وی در سخن گفتن به زبان اسپانیایی به عنوان نقطه قوت وی یاد کرد و افزود از این طریق بوش می تواند به شکل مستقیم با شهروندان اسپانیایی سخن بگوید، همانگونه که گاهی در تجمع های انتخاباتی اش انجام می دهد.


کد مطلب: 443099

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/443099/ادعای-نقض-توافق-هسته-سوی-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com