جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
مردم مشهد نایب الزیاره مردم ایران می شوند

زیارت مخصوص مشهدی‌ها به نیابت از شما در حرم +جزئیات

دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۴۷
کد مطلب: 443026
دبير ستاد مردمي قرار زيارت از تشرف پیاده مشهدی ها به حرم مطهر به مناسبت روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع) خبر داد.
زیارت مخصوص مشهدی‌ها به نیابت از شما در حرم +جزئیات
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، حجت الاسلام و المسلمين مجید خداوردی با بیان اینکه تشرف پیاده مشهدی ها به حرم مطهر رضوی در ۲۳ ذی القعده با حمایت و ایده سازمان فرهنگی و تفریحی و همکاری دستگاه های فرهنگی استان برگزار می شود گفت: در این روز مردم، حوزويان، دانشگاهيان، اصناف و کسبه شهر مشهد به يمن همسايگي حضرت رضا(ع) از چهار مسير منتهي به حرم مطهر به زیارت خواهند رفت.

حجت الاسلام خداوردی از کمپين #قرار _زيارت در راستاي کمپين نايب الزياره خبر داد و افزود: این کمپین در فضاي مجازي و محيطي شهر مشهد به تبيين اهميت زيارت و حق همسايگي امام مهرباني ها و قرار زیارت مشهدی ها در روز ۲۳ذی القعده می پردازد.

وی هدف از تشرف پیاده مشهدی ها به حرم مطهر در روز زيارتي را نزديک کردن مردم به سيره امام رضا(ع) عنوان کرد و گفت: ما هرچه داريم به خاطر وجود مبارک علی ابن موسی الرضا(ع) و به برکت همسايگي ايشان است و باید حق همسايگي خود را بجا بياوريم.

دبير ستاد مردمي قرار زيارت ضمن تاکید بر لزوم فرهنگ سازی «روز ملی زيارت»، ۲۳ ذي القعده را فرصتي براي زيارت حرم امام هشتم(ع) توسط مردم مشهد دانست.

وی توجه به ظرفیت ‌سازی در معرفت موجود در زیارت را از مهمترین مواردی دانست که باید در محتوای برنامه‌های ۲۳ ذی‌القعده همزمان با روز زیارتی امام رضا (ع) در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام خداوردي با بیان اینکه بزرگان و عالمان شيعي بسياري در روز زيارتي امام رضا(ع) از سراسر دنيا به زيارت مرقد مطهر آن حضرت مي آيند، ابراز کرد: با وجود اینکه زيارت حضرت رضا(ع) آثار بسياري در زندگي زائران دارد، اين امر آن طور که شايسته است در ميان خود مشهدي ها باب نشده است.

دبير ستاد مردمي قرار زيارت همچنین از برپایی ۱۲ ایستگاه صلواتی در چهار مسیر ورودی حرم مطهر رضوی همزمان با این روز خبر داد و افزود: هشت هزار زائر از سراسر کشور و استان هایی چون خراسان شمالی، جنوبی و گلستان در این روز در حسینیه امام خمینی (ره) مشهد گردهم آمده و از برنامه‌های مناسبتی آن استفاده می کنند.

علاقمندان برای شرکت در این کمپین می توانند از طریق ارسال عدد ۸ به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۸۸۰۰۸۸ یا از طریق سایت اینترنتی www.100088088.ir و یا ربات telegram.me/ziarat-bot و نرم افزار نایب الزیاره در بازار، در این کمپین شرکت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *