جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
نماینده مردم اردبیل در مجلس:

تا ۳ سال آینده باید فاتحه حیران را بخوانیم

يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۶
کد مطلب: 442992
نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: با این روند تخریبی در گردنه زیبای حیران باید طی سه سال آینده فاتحه سر زندگی آن را خواند تا برای همیشه زیبایی آن به ویرانی تبدیل شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، منصور حقیقت‌پور عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات تخریب گردنه حیران در اردبیل اظهار کرد: بنده بارها از وزارت کشور و راه و شهرسازی خواستم تا با مسئولیتی تام مدیریت گردنه حیران به استان اردبیل واگذار شود چرا که این گردنه و گذر از آن برای مردم استان اردبیل مهم و تأثیرگذار است در حالی که استان همجوار کمترین بهره را از این محور مواصلاتی دارد.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه با برنامه و هدف‌گذاری مشخص سعی نشده تا زیبایی‌ها و اهمیت گردنه حیران و مدیریت مطلوب آن مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: اگر این مدیریت به شکل واقعی به استان اردبیل واگذار شود قطعاً اجازه نمی‌دهیم تا بیشتر از این منطقه زیبای حیران تخریب شود و هر روز شاهد برافراشته شدن ویلاها و آپارتمان‌ها برای عده‌ای از سودجویان نباشیم.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در تلاش هستیم تا طرح واگذاری مدیریت کل مسیر حیران به استان اردبیل از سوی وزارت کشور و دیگر مسئولان امر مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد چرا که ما این توانمندی را داریم تا در این عرصه بتوانیم مدیریتی شایسته‌تر از استان گیلان را در این عرصه داشته باشیم.

حقیقت‌پور با اشاره به تخریب‌های بسیار زیاد در عرصه طبیعی منطقه زیبای حیران که مسئولان گیلان مدعی مدیریت آن هستند، افزود: واقعاً جای تأسف دارد که علاوه بر ساخت‌ و سازهای نابجا مجوزهایی در این منطقه صادر شده تا برداشت معادن به شکل غیراصولی و فزاینده انجام شود که با این روند در کمتر از دو سه سال آینده باید فاتحه سر زندگی حیران را خواند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امیدواریم با پیشنهادات، نامه‌نگاری‌ها و مذاکراتی که در حال انجام داریم مدیریت کل مسیر حیران به استان اردبیل واگذار شود تا همان طوریکه ما در حوزه راه و نیروهای امدادی خدمات کیفی‌تر و مطلوب‌تری را در این عرصه انجام می‌دهیم، بتوانیم در نگهداری و صیانت از این منطقه نیز تلاش جدی‌تر و بیشتری را داشته باشیم.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل اضافه کرد: امیدواریم در یک فرآیند مطلوب عرصه مدیریتی منابع طبیعی و اراضی ملی مورد صیانت و نگهداری واقعی قرار گیرد تا تعرض و دست‌ درازی به آنها به حداقل برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *