جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

چند درصد زنان تحصیل‌کرده بیکارند؟

يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب: 442886
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: با توجه بیکاری بالای ۴۰ درصد برای زنان تحصیلکرده، ضرورت اتخاذ یک رویکرد مبتنی بر اعمال تغییرات در این عرصه مورد توجه است.
به گزارش جهان به نقل از میزان، شهیندخت مولاوردی در همایش توسعه نقش‌آفرینی زنان تعاون‌گر در کارآفرینی و اشتغال که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد اظهار کرد: از نگاه سازمان‌های بین‌المللی تشکیل تعاونی‌های زنان به عنوان یکی از راهبردهای اساسی کاهش نابرابری و افزایش مشارکت در تمام امور به ویژه اقتصادی به دولت‌ها توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه تعاون به عنوان یکی از مهمترین آموزهای دینی و اعتقادی ما به عنوان یک مفهوم راهبردی در جهت رشد و توسعه در ابعاد مختلف اقتصادی و اجتماعی مورد توجه است، تصریح کرد: سازمان جهانی کار انجام فعالیت‌ها تعاونی برای زنان را شرافت‌مندانه‌ترین نوع فعالیت اقتصادی می‌داند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه در برخی شاخص‌ها نظیر سلامت، رتبه مطلوبی در منطقه به دست آورده‌ایم بیان کرد: در شاخص‌های مربوط به توانمندی سیاسی و اقتصادی زنان از نظر نرخ مشارکت اقتصادی و درآمد اقتصادی زنان رتبه مطلوبی نداریم.

مولاوردی با تاکید بر اینکه مهمترین چالش اقتصادی کشور معضل بیکاری است، عنوان کرد: شاهد هستیم دختران فارغ‌التحصیل دانشگاهی و زنان سرپرست خانوار درگیر مشکلات اشتغال هستند.

وی در ادامه افزود: باید الگوهایی طراحی کنیم تا حضور زنان در حوزه اشتغال پررنگ‌تر شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان این مطلب که ۲.۵ میلیون زن سرپرست خانوار،در کشور وجوددارد اذعان کرد: با توجه بیکاری بالای ۴۰ درصد برای زنان تحصیلکرده ضرورت اتخاذ یک رویکرد مبتنی بر اعمال تغییرات در این عرصه مورد توجه است.

مولاوردی در خاتمه با تاکید بر اینکه دولت می‌تواند از طریق حذف قوانین دست و پا گیر و تسهیل و حمایت لازم از زنان تعاون‌گر راه را باز کند، خاطرنشان کرد: با اعتماد به توانمندی‌های زنان، باید مشارکت اقتصادی زنان را افزایش دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *