پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تحریم‌ها این‌بار مولاوردی را نجات داد!

شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۵۰
کد مطلب: 442776
شهیندخت مولاوردی اظهار کرده است:‌ بسیاری از برنامه‌هایی که بار مالی (بیمه زنان خانه‌دار و ...) داشتند به خاطر مسائلی همچون تحریم‌ها و کاهش قیمت نفت با مشکل مواجه شدند!
به گزارش جهان به نقل از فارس، شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور روحانی در امور زنان و خانواده، اخیراً در بخشی از گفت‌وگوی خود با ویژه‌نامه روزنامه ایران اظهار کرده است:‌ بسیاری از برنامه‌هایی که بار مالی (بیمه زنان خانه‌دار و ...) داشتند به خاطر مسائلی همچون تحریم‌ها و کاهش قیمت نفت با مشکل مواجه شدند!

او افزوده است: توجه به این نکته مهم است که این شرایط گریزناپذیر صرفاً اختصاص به حوزه زنان نداشت و دست دولت را در اجرای بسیاری از برنامه‌ها که در دولت قبل با دلارهای افسانه‌ای و درآمدهای نفتی به آسانی قابل تحقق بود،‌ بسته است.

*بدیهیست که هنگامیکه عددی از مقامات دولتی راه حل تمام مشاکل داخلی را در مذاکره و سیاست خارجی می‌دانند و کار تا آنجا بالا می‌گیرد که حتی آب خوردن مردم نیز به تحریم‌ها گره می‌خورد؛ به هیچ وجه جای تعجب نیست که مسائل دیگری مثل بیمه زنان خانه‌دار کشور نیز وابسته به تحریم‌ها عنوان شود!

از طرف دیگر، آیا دولت محترم که بنا به گفته آقای ترکان مدعیست می‌تواند سازمان عریض و طویل صدا و سیما را بدون بودجه اختصاصی اداره کند و شعار تدبیر سر می‌دهد! آیا توان آنرا ندارد که از طرق ممکن، اولویت مهمی همچون بیمه کردن بانوان خانه‌دار کشور را مدیریت کند و انجام ببخشد؟!

آیا دولت محترم حتی از ارائه لایحه در این زمینه به مجلس و تکاپو برای قانونی شدن آنهم به دلیل تحریم‌ها معذور بود؟!

گفتنی‌ است، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی در ویژه‌نامه روزنامه ایران در همین باره می‌نویسد:

از اواخر سال ۹۱ بود که رهبر معظم انقلاب درباره بیمه زنان خانه‌دار راهنمایی و تأکید کردند که زنان ما باید بیمه شوند. چه سیاستی بهتر از اینکه به افرادی که وظیفه مادری و همسری دارند اهمیت دهیم.

فاطمه رهبر می‌افزاید: دو سال در این خصوص طرح موضوع کردیم و بودجه به بصورت پایلوت اختصاص دادیم ولی به دلیل تکراری شدن آن نیاز به لایحه دولت داشتیم که ارائه نشد... یا درباره آسیب‌های اجتماعی و مشکلات معیشتی زنان توقع داشتیم اقداماتی صورت بگیرد که هنوز انجام نشده است. فقط تفاهمنامه‌ای تنظیم شده ولی کمتر از ۱۰ درصد آن مربوط به این امر است یا ماده ۲۲۷ که به سند ملی امنیت بانوان و کودکان در اجتماع اشاره دارد بعد از ۵ سال، نخستین جلسه آن چند روز پیش تشکیل شد که جای تأسف دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *