جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲
رهبر انقلاب در دیدار رئیس‌جمهوری قرقیزستان؛

تنها راه دفع شرّ قدرتهای سلطه‌گر، ایستادگی و تقویت ارتباطات کشورهای اسلامی است

شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۷
کد مطلب: 442771
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای آلماس بیگ آتامبایف رییس جمهوری قرقیزستان، با تأکید بر ضرورت تقویت هر چه بیشتر روابط دو جانبه میان کشورهای برادر و مسلمان، تأکید کردند: اساس سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران افزایش ارتباطات و پیوندهای همه‌جانبه و مستحکم بین کشورهای برادر اسلامی است.
تنها راه دفع شرّ قدرتهای سلطه‌گر، ایستادگی و تقویت ارتباطات کشورهای اسلامی است
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار، مخالفت با تحمیل قدرتهای زورگو را یک اصل الهی و اسلامی برشمردند و با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور قرقیزستان در خصوص تعطیل کردن پایگاه هوایی امریکا در این کشور و ضرورت مقابله با زورگویی قدرتها گفتند: قدرتهای سلطه‌گر و متجاوز دائماً علیه همه ملتهای دنیا توطئه می‌کنند اما اسلام، خواهان عزت ملتهای مسلمان است و تنها راه مقابله و دفع شرّ قدرتها نیز ایستادگی و تقویت ارتباطات کشورهای اسلامی است.

رهبر انقلاب همچنین افزایش همکاریهای دو کشور در بخشهای مختلف از جمله مواصلات را ممکن و منوط به اراده در ایجاد پیوندهای محکم خواندند.

* * *

در این دیدار که آقای روحانی رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای آلماس بيگ آتامبايف رییس جمهوری قرقیزستان با ابراز خرسندی از سفر به تهران، گفت: ایران و قرقیزستان دو ملت برادر و دارای دین، تاریخ و فرهنگ مشترک هستند و در هر دو ملت روح آزادی خواهی و استقلال طلبی وجود دارد.

وی خواستار توسعه ارتباطات و حمل و نقل و برقراری خطوط مواصلاتی جاده‌ای، ریلی و هوایی بین دو کشور شد و خاطرنشان کرد: باید حجم روابط بین دو کشور به مراتب به بیش از آنچه که هست، افزایش یابد.

رییس جمهور قرقیزستان با اشاره به تعطیل کردن پایگاه نظامی امریکا در منطقه مِناس و لغو قرارداد همکاری با آن کشور، گفت: هیچ کشوری در دنیا حق ندارد خود را بالاتر از دیگران بداند و علیه دیگر کشورها تحریمهای ظالمانه وضع کند.

آقای آلماس بيگ آتامبايف افزود: کشور امریکا با سابقه‌ی حدود ۲۰۰ ساله می‌خواهد اراده خود را به کشوری مثل ایران با سابقه تمدن و تاریخ پنج هزار ساله تحمیل کند که این امکان ندارد.

وی با تجلیل از ایستادگی دولت و ملت ایران در مقابل امریکا گفت: ایران در مقابل تحریمها نه تنها متزلزل نشد بلکه محکم‌تر شد، و ما جمهوری اسلامی را برای خود یک الگو می‌دانیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درود بر رهبری
Iran, Islamic Republic of
باز هم گلی به جمال شما که برخلاف بعضی ها می دونی آمریکا کیه و چه کاره هست!!!!!!!!!!!111