شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

دست رد آمریکا بر سینه آوارگان سوری

شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب: 442739
به گفته سخنگوی کاخ سفید آمریکا برنامه‌ای برای پذیرش پناهجویان جنگ‌زده ندارد.
به گزارش جهان، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک خبر داد، علی‌رغم تشدید بحران مهاجرت در خاورمیانه، آمریکا برنامه‌ای برای پذیرش پناهجویان ندارد. رئیس کمیته نجات بین الملل از آمریکا درخواست کرد به اسکان ۶۵ هزار مهاجر سوری تا پایان ۲۰۱۶ مبادرت کند؛ اما "جاش ارنست،" سخنگوی کاخ سفید در پاسخ گفت کشورش بودجه لازم برای "کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان" (یوان‌اچ‌سی‌آر) را فراهم می‌کند؛ اما پذیرای ورود سوری‌ها نیست.

"ارنست" همچنین از مقامات اتحادیه اروپا برای مدیریت بحران مهاجرت تمجید کرد. وی گفت متخصصان گارد ساحلی آمریکا آماده کمک به کشورهای اروپایی برای نجات پناهجویان گرفتار در دریا هستند.

براساس آمارهایی که "یوان‌اچ‌سی‌آر" ۲۸ اوت منتشر کرد، از ابتدای سال تاکنون ۳۰۰ هزار پناهجو از طریق سفرهای پرخطر دریایی تلاش کرده‌اند خود را به کشور‌های اروپایی برسانند. بیش از ۲۰۰ هزار نفر این افراد به یونان و ۱۱۰ هزار نفر به ایتالیا پناه برده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *