جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

واکنش اسماعیلی به باج‌خواهی‌نظامی غرب

شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب: 442711
فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم النبیاء گفت: اگر هواپیمایی بخواهد زیر هواپیمای دیگر بچسبد و وارد ایران شود نشان دهنده عطش هواپیماهای فرامنطقه ای برای کسب اطلاعات راهبردی جمهوری اسلامی ایران است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، امیر اسماعیلی فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) در حاشیه جشنواره مالک اشتر که صبح امروز در ستاد فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی برگزار شد در جمع خبرنگاران و با اشاره به ملاک و معیارهایی افراد برگزیده در این جشنواره اظهار داشت: جشنواره مالک اشتر یا همان اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا فقط درخصوص نیروی انسانی نیست و در خصوص چگونگی گستردگی نقاط پدافند هوایی نیز است.

وی افزود: یکی از نکات این جشنواره تصحیح مسیرها است مثلا اگر رادارهایی تولید شده و شاید نواقصی داشته اند با هدایت اشراف تصحیح شده اند. اما کسانی که بیشتر این مسئله را درک کرده اند و از نظر زمان و اهمیت موضوع به آن پرداختند در این جشنواره مورد قدردانی قرار می گیرند.

فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم النبیاء با بیان اینکه اشراف به ما می گوید نقاط راهبردی ما کجاست تصریح کرد: ما با توجه به تهدیدشناسی نقاط پدافندی را گسترش خواهیم داد.

امیر اسماعیلی با اشاره به سهم پدافند هوایی در رزمایش نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: هر پرنده ای که یک متر از زمین بلند شود پدافند هوایی در آن سهیم است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پرنده ای در شرق کشور سقوط کرده است گفت: هر پرنده ای از دشمن که در کشور سقوط کند حقش است اما اگر پرنده خودی باشد فرود می آید و سقوط نمی کند، اما پرنده ای در شرق کشور سقوط نکرده است.

فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم النبیاء در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا هواپیمایی می تواند زیر هواپیمای دیگر بچسبد و وارد حریم هوایی کشور شود ادامه داد: آیا چسبیدن یک هواپیما کشفش راحت تر است یا اینکه افراد نظامی که در یک هواپیمایی قصد عبور از کشور را داشتند و شما آن را به اجبار فرود بیاورید؟ این اتفاق در همین ایام در سال گذشته در کشور صورت گرفت.

امیر اسماعیلی ادامه داد: اگر هواپیمایی بخواهد زیر هواپیمای دیگر بچسبد نشان دهنده عطش هواپیماهای فرامنطقه ای برای کسب اطلاعات نظامی و راهبردی جمهوری اسلامی ایران است.

وی اظهار داشت: آنها هر تعداد ماهواره داشته باشند باز اذعان می کنند که می خواهند از مراکز نظامی ما بازدید کنند و این هواپیماهای فرامنطقه ای مثل پهپادهای RQ۱۷۰ و MQ۱ هرگاه که بخواهند نزدیک مرز ما شوند اخطار گرفته و دور خواهند شد.

فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم النبیاء در پایان خاطرنشان کرد: پدافند هوایی از آن ملت است و اولین سیلی خشم ملت را باید به گوش دشمن بزند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *