کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تعلیق تحریم ها راهی برای باج‌خواهیست

14 شهريور 1394 ساعت 14:14

کارشناس مسائل بین‌المللی با بیان اینکه بیانات اخیر مقام معظم رهبری به اختلاف نظرها درباره نقش مجلس در ورود به برجام پایان داد، اظهار داشت: بیانات رهبری نقشه راه برجام و نحوه بررسی این تعهد بین‌المللی را ترسیم کرد.


به گزارش جهان، حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل بین‌المللی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر اهمیت جایگاه مجلس در بررسی متن برجام گفت: بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب به تمام اختلاف‌ نظرها درباره نقش مجلس شورای اسلامی در خصوص ورود به برجام پایان داد چرا که مجلس شورای اسلامی به عنوان یک نهاد قانونی که خاستگاه اراده ملت ایران است می‌تواند بر اساس قانون اساسی در همه مسائل داخلی و معاهدات بین‌المللی به مسائل ورود پیدا کند.

وی ادامه داد: بنابراین فرمایشات رهبر انقلاب نقشه راه برجام و نحوه بررسی این تعهد مهم ایران در قبال جامعه جهانی را ترسیم کردند که این امر بیانگر اهمیت جایگاه مجلس شورای اسلامی در کشورمان است.

هانی‌زاده با بیان اینکه هیچکس نباید در نقش مجلس تردید کند، خاطرنشان کرد: اگر تردیدی هم در این زمینه وجود داشت با سخنان مقام معظم رهبری به پایان رسید بنابراین این سخنان جایگاه مجلس را افزایش داده و تثبیت کرد چرا که بر اساس قوانین اساسی می‌تواند برجام را بررسی و حتی آن را رد کند.

این کارشناس مسائل بین‌المللی با بیان اینکه شاهدیم کنگره آمریکا تحت فشار لابی صهیونیستی تلاش می‌کند از تصویب این توافق هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ جلوگیری کند، اظهارداشت: با این وجود چرا مجلس شورای اسلامی به عنوان یک نهاد قدرتمند نباید به این موضوع ورود پیدا کند، بنابراین برخی با برخی طرح ادعاهایی و بازی با الفاظ سعی می‌کنند که نقش مجلس را به حاشیه ببرند که با سخنان مقام معظم رهبری عقب‌نشینی کردند و این حق مجلس است که در این زمینه به دقت ورود کند و در صورت مغایرت با منافع ملی و اسلامی ایران، آن را رد کند.

هانی‌زاده با بیان اینکه بر اساس توافق هسته‌ای باید تمام تحریم‌ها برداشته شود، تصریح کرد: بر اساس توافق لوزان و ژنو تمام تحریم‌ها باید برداشته شود و لغو شود،بنابراین تعلیق تحریم‌ها به معنای آن است که آمریکا در آینده قصد باجگیری دارد و می‌خواهد مسائل خارج از مسائل هسته‌ای را وارد کند که رهبر معظم انقلاب قاطعانه اعلام کردند که تحریم‌ها باید به صورت یکجا برداشته شود و تعلیق معنایی ندارد.

وی در پایان با بیان اینکه ایران باید برنامه‌ای را برای اقتصاد و مقابله با هرگونه تحریم از سوی کشورهای غربی داشته باشد، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی حرکتی است که می‌تواند در مقابل باج‌خواهی آمریکا مانع ایجاد کند و باید این امر را در نظر داشته باشیم که اگر تحریم‌ها از سوی آمریکایی‌ها لغو نشد مجلس شیوه مناسبی را برای رد این توافق اعلام کند.


کد مطلب: 442693

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/442693/تعلیق-تحریم-راهی-باج-خواهیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com