پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱۱
آی آدم ها! یک نفر در آب دارد می سپارد جان...

کودک ۳ ساله‌ای که جهان را از مرگ بیش از ۲۰۰۰ آواره سوری باخبر کرد+تصاویر و فیلم

شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 442633
پیدا کردن جسد یک کودک سوری در سواحل ترکیه موجی از اعتراض‌های جهانی به نقض حقوق بشر، سکوت سازمان ملل و حمایت غرب از تروریست‌های تکفیری را در پی داشته است.
کودک ۳ ساله‌ای که جهان را از مرگ بیش از ۲۰۰۰ آواره سوری باخبر کرد+تصاویر و فیلم
به گزارش جهان به نقل از فارس، در حالی که جامعه بین‌الملل و سازمان‌های حقوق بشری در مقابل وضعیت بد مهاجران سوریه سکوت کرده اند، شورای حقوق بشر سازمان ملل در تازه‌ترین گزارش خود درباره وضعیت اسفناک پناهجویان سوریه که مجبور به ترک کشور خود شده‌اند، آماری تکان‌دهنده از مرگ هزاران نفر در دریا منتشر می‌کند اما بازهم چشم مدعیان حقوق بشر بروی این فجایع انسانی بسته بود تا اینکه انتشار تصویر جسد یک کودک ۳ ساله این سکوت را شکست.

«نیلوفر دمیر» خبرنگار ترکیه‌ای که در حال تهیه گزارش از مهاجران غیرقانونی بود با جسد کودک ۳ ساله‌ای روبرو می‌شود که قرار بود به همراه خانواده‌اش به یونان برسد؛ تصویری که این خبرنگار در رسانه‌ها منتشر می‌کند به خبر اول رسانه‌های جهان تبدیل می‌شود؛‌ تصویری متعلق به جسد یک کودک که امواج آب آن را به ساحل شهر بدروم ترکیه آورده است.

«نیلوفر دمیر» خبرنگاری که عکس کودک غرق شده سوری را منتشر کرد

تصویر بدن بی‌جان «آیلان کردی» این کودک ۳ ساله، موجی از همدردی را با پناه‌جویان سوری برانگیخته است؛ بسیاری از دولت‌های اروپایی انتقاد می‌کنند که برای کمک به حل این بحران به اندازه کافی تلاش نکرده‌اند؛ روزنامه‌های جهان این تصویر تکان‌دهنده را به عنوان خبر نخست خود منعکس کردند:











فیلم منتشر شده از لحظه پیدا کردن جسد «آیلان »کودک ۳ ساله سوری مورد استقبال بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی کشورهای مختلف قرار گرفته است که در ذیل مشاهده می‌کنید:


نکته قابل تأمل در این میان اعتراض شدید افکار عمومی جهان نسبت به مرگ تکان‌دهنده کودک ۳ ساله سوری است؛‌ کاربران شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان با منتشر کردن کاریکاتور، نقاشی، پوستر و عکس‌نوشت‌ها اعتراض خود را به نقض حقوق بشر، سکوت سازمان ملل و حمایت غرب از تروریست‌های تکفیری اعلام کردند. در ادامه بخشی از این تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی را مشاهده می‌کنید:









تصویر جسد کودکی که در ساحل ترکیه با کفش و پیراهنی قرمز بر روی شن‌ها آرام گرفته است به سرعت در رسانه‌های اجتماعی جهان منتشر می‌شود.













«آیلان» به همراه برادر ۵ ساله خود به اسم «غالب» و مادرش ریحان ۳۵ ساله و پدرش، بعد از فرار از جنگ در کوبانی واقع در شمال سوریه قصد داشتند تا از طریق سواحل ترکیه به جزیره کوس در یونان مهاجرت کنند.














«ایلان کردی» با والدین و برادرش از جنگ در کوبانی فرار کرده بودند و قصد داشتند از طریق دریا به جزیره «کوس» یونان بروند که قایق آنها در سواحل ترکیه غرق شد و جسدش بر روی شن‌های سواحل ترکیه آرام گرفت.










بر اساس آمارهای جدید که از سوی سازمان‌های بین الملل منتشر شده است؛ کشورهای ثروتمند حوزه خلیج فارس که مهمترین آنها عربستان است از آوارگان سوری استقبالی به عمل نیاورده و هیچ اقدامی در زمینه حمایت از آنها انجام نداده است.



 






به گزارش فارس،‌ شورای حقوق بشر سازمان ملل در تازه‌ترین گزارش خود درباره وضعیت اسفناک پناهجویان سوریه که مجبور به ترک کشور خود شده‌اند، آماری تکان‌دهنده درباره مرگ هزاران نفر در دریا منتشر کرده است.

این نهاد وابسته به سازمان ملل پنجشنبه ۱۲ شهریور اعلام کرد که از سال ۲۰۱۱ بیش از ۲۰۰۰ سوری که در مسیر تلاش برای رسیدن به اروپا بودند، در دریای مدیترانه غرق شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این طفل معصوم اومده ساحل ترکیه که به اردوغان بگه ببین با ما چه کردی!
سرور
دقیقا برعکس.وقتی تهیه کننده سناریو اردوغان باشد و عکاس یک ترکیه ای چنین فرضی ممکن نیست.
Iran, Islamic Republic of
به عربستان ظالم بگه
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر اردغان
آبروی هرچی مسلمان بردن
Iran, Islamic Republic of
آخر آه این کودک خاندان اردغان را خواهد سوزاند
Romania
خدایا دیگه بسه ولیت را برسان
انسانیت تمام شد ...
بخدا قسم اگر کسی از رنج و غصه بمیرد رواست
France
البته حقيقتا دل هر انساني رو ديدن چنين منظره اي بدرد مياره ولي چه ربطي به نهنگ بي چاره داره يعني نبايد اونو نجات مي دادن چون يك كودك سوري مرده بود ، نه اين راه حل نيست راه حل صلح او ايجاد دمكراسي در منطقه است...
Iran, Islamic Republic of
سلام منم خیلی متاسف شدم ولی چرا تصویری از یه کودک یمنی دنیا رو تکون نمی ده که روزی ده ها کودک بی گناه در یمن کشته می شن

این دنیا داره فقط با جنگ و پول و شهرت و لایک می چرخه
Iran, Islamic Republic of
حالا باید بگوییم مرگ بر عربستان ظالم
توفیقی
بِأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ
خدا نابود کند امریکا و همه بانیان جنگ سوریه را