جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

پیمانی که قطر، ترکیه و عربستان با هم امضا کردند

جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب: 442514
«جولیان آسانژ» مؤسس سایت افشاگر «ویکی لیکس» از پیمان محرمانه قطر، ترکیه و عربستان سعودی برای براندازی دولت سوریه خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا ؛ «جولیان آسانژ» مؤسس سایت افشاگر «ویکی لیکس» از پیمان محرمانه قطر، ترکیه و عربستان سعودی برای براندازی دولت سوریه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری «مینت پرس» (سازمان مستقل دیدبان روزنامه نگاری) آسانژ در شبکه تلویزیونی ساندی روسیه فاش ساخت: این پیمان محرمانه در سال ۲۰۱۲ از سوی قطر، عربستان سعودی و ترکیه امضا شد و کشورهای غربی مانند فرانسه، انگلیس و آمریکا نیز در امضای آن دخیل بودند.

به گفته آسانژ، متحدان آمریکا در خاورمیانه به شیوه ای خصمانه تر عمل کردند. عربستان حتی بر خلاف دستورالعمل های آمریکا عمل کرد.

این اسناد افشا شده در زمره صدها هزار اوراق و اسناد دولتی هستند که از اطلاعات محرمانه درباره برخی قدرت کلیدی خاورمیانه، خاصه عربستان پرده برداشت. اسناد افشا شده همچنین شامل ارتباطات درونی سفارتخانه های عربستان در سراسر جهان است.

ناآرامی های سیاسی در سوریه از سال ۲۰۱۱ تاکنون ۲۳۰ هزار کشته بر جا گذاشته است. دولت آمریکا و متحدانش به گروه های شبه نظامی سوری که با نیروهای دولتی می جنگند، کمک می کنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *