کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسکوپس از5سال،برای‌تحویل اس-300 به ایران آماده می‌شود

11 آبان 1394 ساعت 22:10

مقامات شرکت دولتی صادرکننده تسلیحات روسیه می‌گویند این کشور به زودی قراردادی برای تحویل سامانه اس-300 به ایران آماده می‌کنند.


به گزارش جهان به نقل از فارس، مقامات روس می‌گویند این کشور در حال آماده‌سازی قرارداد تحویل سامانه دفاعی اس-300 به ایران است.
 
خبرگزاری اینترفکس امروز (دوشنبه) به نقل از مقامات شرکت «روسوبرون اکسپورت»، شرکت دولتی صنایع دفاع روسیه، این خبر را اعلام کرده است.
 
روسیه به موجب قراردادی که در سال 2007 با ایران امضا کرد باید دست‌کم پنج سامانه دفاع هوایی اس-300 را به ایران تحویل می‌داد. مسکو در سال 2010 با این بهانه که فروش این سامانه به ایران خلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران است از تحویل آن به تهران امتناع کرده بود.
 
وزارت دفاع ایران به دنبال این تصمیم مسکو، از طرف روسی به دادگاه بین المللی شکایت کرده و خواستار دریافت غرامتی معادل 4 میلیارد دلار شده بود.
 
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز 24 فروردین با صدور حکمی، ممنوعیت خودخوانده تحویل این سامانه دفاعی به ایران را لغو کرد. با این حال، مسکو تاکنون تاریخ مشخصی برای تحویل این سامانه مشخص نکرده است.
 
دو هفته قبل مقامات روس اعلام کردند که ممکن است تهران سامانه به روزشده‌‌ای را از مسکو دریافت کند. روسیه می‌گوید تهران پیش از دریافت اس-300 باید شکایت خود را پس بگیرد.


کد مطلب: 442318

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/442318/مسکوپس-از5سال-برای-تحویل-اس-300-ایران-آماده-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com