پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

برگزاری‌اولین دوره مسئله‌محور تاریخ اسلام

چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب: 442259
ما امروزه در زمانه‌ای به سر می‌بریم که بیش از هر زمان دیگری به بررسی تاریخ اسلام نیاز داریم. می‌توان گفت مطالعۀ تاریخ اسلام نسبت به بسیاری از گزاره‌های اعتقادی، اخلاقی یا احکامی در روح انسان مؤثرتر است.
به گزارش جهان، دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام با همکاری بنیاد علمی فرهنگی حیات در سلسله دوره های «اولی الابصار» در تلاش است تا بر اساس مسائل روز که انقلاب اسلامی با آنها مواجه است، به بررسی سیره ی اهل بیت علیهم السلام پرداخته و با نگاه تطبیقی به مسائل، نسخه های عملی آن را از دل رخدادهای تاریخ صدر اسلام استخراج نماید.

مباحث پیش بینی شده در این دوره ها را می توان در غالب سه محور تقسیم بندی شده است:

- تشکیل حکومت در دوران پیامبر (صلی الله علیه و آله)
- بررسی سیره¬ی سیاسی – مبارزاتی ائمه معصومین علیهم السلام
- بررسی سیره ی اقتصادی امیرالمؤمنین در زمان حکمرانی

که این محورها طی سلسله دوره های «اولی الابصار»، به صورت مسائل و موضوعات کاربردی، توسط اساتیدی چون حجت الاسلام پناهیان، استاد حسن رحیم پور ازغدی، دکتر محمد حسین رجبی دوانی و دیگر اساتید گرانقدر مطرح می گردد.


اولی الابصار ۱:

دوازدهم شهریور؛ استاد رحیم پور ازغدی؛ سیاست های اقتصادی امیرالمومنین در حمایت از تولید داخل
نوزدهم شهریور؛ حجت الاسلام پناهیان و دکتر محمدحسین رجبی دوانی؛ «بایدها و نبایدهای رابطه با غیر مسلمانان» و «نحوه مواجهه امیرالمومنین با پدیده نفاق حکومتی»

برادرانی که علاقه مند به شرکت در دوره «اولی الابصار۱» هستند، جهت ثبت نام اولیه، مشخصات و شماره تماس خود را به همراه عبارت «اولی الابصار۱»، به شماره ۵۰۰۰۲۸۳۷۱۶ پیامک ، یا به آدرس bonyad.hayat.tehran@chmail.ir ارسال نمایند. مراحل بعدی ثبت نام، از طریق پیامک یا تماس تلفنی اعلام می گردد.

همچنین شهریه ی شرکت در این دوره سی هزار تومان است.

زمان برگزاری کلاس ها: بعد از ظهر ۱۲، ۱۹ و ۲۶ شهریور۹۴ (پنجشنبه ها)
مکان برگزاری کلاس ها: تهران، چهار راه ولیعصر(عج)، نرسیده به تقاطع ولیعصر- طالقانی، خیابان رشت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *