جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۷

سایت حامی دولت پنبه آقای سخنگو را زد!

چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 442128
یک سایت اصلاح طلب مدعی شده است: «تغییر سخنگوی دولت احتمالا بتواند به تناقض‌گویی‌ها در دولت پایان دهد».
سایت حامی دولت پنبه آقای سخنگو را زد!
به گزارش جهان به نقل از کیهان، سایت نامه‌نیوز از سایت‌های حامی دولت در تحلیلی نوشت: اظهارنظرهای جناب نوبخت در مورد تصمیمات دولت و بعد تکذیب آن از سوی وزرا یا شخص وی دیگر تبدیل به ضرب‌المثل ایرانیان شده است. نوبخت زمانی از تغییرات کابینه سخن گفت و اعلام کرد که دولت خود را برای تغییرات آماده می‌کنند. همین سخنان باعث شد تا بسیاری رسانه‌ها از سخنان آقای سخنگو به این نتیجه برسند که تغییرات در دولت تدبیر و امید حتمی است. حتی برخی از رسانه‌ها اسامی را نیز مطرح کردند.

رسانه‌های کشور در گزارش‌های گوناگون، محمدرضا نعمت‌زاده، محمود گودرزی و مسعود سلطانی‌فر را گزینه‌های این تغییرات دانسته‌اند. در کنار این معنا برخی رسانه‌ها می‌گویند وزرای کشور، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسکن و شهرسازی، ورزش و جوانان و چند نفر از استانداران را در فهرست تغییرات دولت قرار دارند. این گمانه‌زنی‌ها علی عبدالعلی‌زاده را جایگزین عباس‌ آخوندی، مرتضی بانک را جایگزین علی ربیعی و محمد فروزنده را جایگزین رحمانی فضلی عنوان کرده و احتمال می‌دهند که کیومرث هاشمی، محسن مهرعلیزاده و محمد شریعتمداری نیز گزینه‌های جایگزینی گودرزی باشند.

تغییرات در دولت به نظر قطعی می‌آمد تا اینکه ناگهان رئیس دفتر رئیس‌جمهور به عنوان یکی از نزدیک‌ترین افراد به روحانی خط بطلانی به تمام این شایعات کشید و گفت: «در این مورد هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است. بلکه آنچه که گفته شده درخصوص عملکرد وزراست که این اتفاق یک فرآیند طبیعی است که لازمه تدبیر و امید است.»

نمونه دیگری از این تناقض‌گویی‌ها را می‌شود در حذف یارانه پردرآمدها مشاهده کرد. نوبخت، حذف یارانه پردرآمدها را تکذیب می‌کرد و در همان هنگام وزیر اقتصاد از آغاز حذف یارانه پردرآمدها سخن می‌گفت، کار نیست.» مسئله دیگر گرانی نان بود. در حالی که مسئولان دولتی همچون معاون اجرایی روحانی از برنامه دولت برای گران کردن نان سخن می‌گفتند، نوبخت چنین گمانه‌زنی‌هایی را تکذیب می‌کرد و در نهایت خود او در نشست خبری اعلام کرد که نان گران خواهد شد.

نامه‌نیوز می‌افزاید: به نظر می‌رسد محمدباقر نوبخت به عنوان سخنگوی دولت هماهنگی شایانی با اعضای دولت ندارند و یا اینکه اعضای دولت او را چندان در جریان امور کار نمی‌گذارند. این در حالی است که سخنگوی دولت به عنوان سخنگوی رئیس‌جمهور و تمام اعضای دولت است و نمی‌شود او یک بیت یا یک قافیه بگوید و وزرا بیت‌های با قافیه‌های متفاوت. روحانی باید قبل حل هر مشکلی از جمله مشکلات اقتصادی و گره‌های هسته‌ای، فکری به حال این تناقض‌های اعضای دولت در مسائل مختلف کند. اگر این رویه ادامه پیدا کند، دیگر دولت نمی‌تواند انتظار داشته باشد که مردم به سخنانش اعتماد کنند. قطعا جامعه خواهد گفت وقتی اعضای دولت در هر مسئله بزرگ و کوچکی حرف‌های همکاران خود را تکذیب می‌کنند، چگونه انتظار دارند که ما به حرف‌های آنها اعتماد کنیم.

نامه‌نیوز همچنین با بیان اینکه «برخی نزدیکان و مشاوران روحانی زمینه‌ساز حاشیه‌های بسیاری برای دولت شده‌اند» می‌نویسد: نصب عکس، جناب نوبخت در کنار عکس امام، رهبری و رئیس‌جمهور در دفتر قزوین حزب اعتدال و توسعه در هنگام سخنرانی واعظی وزیر ارتباطات، یکی از همین مسائل است. هنوز مشخص نیست که عکس آقای نوبخت چگونه در کنار عکس رهبر و رئیس‌جمهور قرار گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
باسلام

خداوکیلی این حرف درست درسته
اگر این آقا عوض بشه همه تناقض گویی ها از بین میره
محسن
Iran, Islamic Republic of
تناقض گویی رییس دولت را چه کنیم اگر سخنگو هم عوض شود؟ آنجا که می فرمایند به حساب ها سرکشی نمی کنیم، معاونش بخشنامه می کند چیزی گران نشود و می شود و ...
میدونی جریان چیه

ایشون خودشو نماینده حاج اقا دردولت ودر عرض ریس جمهور میبینه!
Iran, Islamic Republic of
چقدر این روزنامه ساده ست! بابا جان این اقدامات دولت همش هماهنگ و برنامه ریزی شده است واسه ایجاد جنگ روانی و موج سواری! اتفاقاً نوبخت خیلی خوب کارش رو بلده!!
Iran, Islamic Republic of
ههه!! مشكل، ايشون نيست بلكه دم خروسه كه زده بيرون!!
Iran, Islamic Republic of
بابا اتفاقا این سخنگو آخر سخنگوهاس!!! بذارید بمونه خیلی راحت میشه دولت راستگوها رو با این شخص شناخت!! ختم فیلمه! اما ناشیه!
Iran, Islamic Republic of
همین آقا شب قبل از گرونی بنزین میگفت دولت هیچگونه افزایش قیمتی برای بنزین نداره فرداش بنزین رفت بالا
اخبار را بر عکس به اطلاع مردم میرسونه
بعد میگن چرا مرده میرن طرف اخبار بی بی سی و رادیو فردا
.