جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
مجتهد فاش کرد

کشمکش آل‌سعود و امارات براشغال یمن

يکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب: 441658
فعال توییتری عربستانی نزدیک به دربار این کشور از کشمکش تازه‌ای میان امارات و ریاض بر سر اشغال شرق یمن خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «مجتهد» فعال توییتری عربستانی که به دربار این کشور نزدیک است در توییت‌هایی جدید، امروز یکشنبه از کشمکش عربستان و امارات برای اشغال شرق یمن پرده برداشت.

به گفته مجتهد «محمد بن نایف» ولی‌عهد عربستان برای مقابله با تلاش «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی به منظور نفوذ در بخش جنوبی یمن از برخی چهره‌های شاخص استان حضرموت در شرق یمن که تابعیت عربستانی دارند خواسته در نامه‌ای به مقامات سعودی اعلام کنند که نماینده مشایخ شرق یمن هستند سپس در این نامه خواسته‌هایی را مطرح کنند.

بر این اساس، ولی‌عهد عربستان همچنین از مشایخ حضرموت خواسته در نامه‌‌شان از دولت عربستان بخواهند که استان حضرموت تحت قیمومیت عربستان قرار بگیرد و از منطقه «الخرخیر» تا دریای عرب به خاک سعودی الحاق شود.

گروهی نیز ضمن ارسال چنین نامه‌ای با عنوان نامه مشایخ حضرموت به عربستان آن را امضا کرده‌اند و به نظر می‌رسد که دولت عربستان ضمن پذیرفتن درخواست مطرح شده در این نامه با حمله‌ای نظامی به این منطقه حمله کرده و آن را به خاک خود اضافه کند.

اما ظاهرا «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان هنوز با این طرح موافقت نکرده و تنها بن نایف درباره آن هیجان زده شده است و ملک سلمان از واکنش احتمالی امارات که در ائتلاف عربی عربستان برای حمله به یمن حضور دارد می‌ترسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *