شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
یک متخصص طب سنتی:

رابطه صحت بدن با سلامت معده

دوشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۱
کد مطلب: 441624
یک متخصص طب سنتی گفت: معده یکی از اعضا مهم بدن است و به دلیل این که با دیگر اعضای بدن ارتباط زیادی دارد, سلامت معده باعث سلامتی بخش‌های دیگر بدن و بیماریش هم باعث بیماری اندام‌های دیگر می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، در صورتی بیمار مقدار غذایی که الان می‌تواند مصرف کند و معده آن را می‌پذیرد کمتر از میزانی باشد که قبل از بیماری می‌خورده, نشانه ضعف قوت معده است به عبارتی معده توانایی گذشته را برای هضم غذا را نداشته و اگر غذایی که وارد معده می‌شود مقدارش کمی بیشتر شود, فرد احساس سنگینی و خواب آلودگی کند, قوت معده کم شده است.

میثم شیرزاد متخصص طب سنتی درباره دیدگاه طب سنتی درباره معده اظهار داشت: معده از دیدگاه طب سنتی عضو مهمی است و محوریت مهمی در بدن دارد.

بیماری معده موجب بیماری‌سایر اندام‌های بدن می‌شود

به گفته وی معده یکی از اعضا مهم بدن است و به دلیل این که با دیگر اعضای بدن ارتباط زیادی دارد, سلامت معده باعث سلامتی بخش‌های دیگر بدن و بیماریش هم باعث بیماری اندام‌های دیگر می‌شود.

اختلال در هضم غذا موجب اختلال در کل بدن می‌شود

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: علت اهمیت معده در بدن از نگاه طب سنتی این است که معده اولین عضوی است که هضم اصلی غدا در آن انجام می‌شود و اگر اختلالی در آن بروز پیدا کند, بدن دچار اختلال می‌شود.

شیرزاد ادامه داد: آنچه که از معده عبور می‌کند غذای همه بدن است بنابراین خروجی آنچه که از معده خارج می‌شود غذای همه بدن باشد, اعضای دیگر بدن هم دچار اختلال می‌شوند.

در طب سنتی قبل از درمان بیماری به تقویت معده پرداخته می‌شود

وی بیان داشت: بنابراین از نگاه طب سنتی بخش مهمی از بیماری‌هایی که ما در اعضای مختلف داریم, می‌تواند ناشی از معده باشد و یک طبیب سنتی در بیماری‌های مختلف ابتدا نگاه می‌کند آیا بیماری در معده و دستگاه گوارش وجود دارد یا نه؟ و اگر وجود داشته باشد, قبل از درمان آن عضو به تقویت و درمان معده می‌پردازد و آن را درمان می‌کند و از این جهت معده یک نقش محوری و مرکزی در بدن دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *