پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
به کجا چنین شتابان؟!

افزایش ۱۵۰ درصدی واردات تایر خودرو

يکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب: 441593
رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران از افزایش ۱۵۰ درصدی واردات تایر خبرداد و گفت: با وجود این حجم از واردات، دو میلیون حلقه لاستیک تولید داخلی در کارخانجات دپو شده‌ است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، رضا گنجی رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت: واردات گسترده و بدون ضابطه انواع تایرهای بی کیفیت و غیر استاندارد وضعیت نگران کننده ای را بر این صنعت کشور حاکم کرده و با توجه به قیمت بسیار پایین این اقلام سازندگان داخلی با مشکل فروش مواجه شده اند.

رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران با بیان اینکه در حال حاضر خطر تعطیلی خطوط تولید داخلی بیش از هر زمان دیگری احساس می شود، افزود: این تهدید در پی انباشت گسترده تایرهای تولیدی و کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش ایجاد شده و بانک های داخلی عملا همکاری با این صنعت را متوقف کرده اند.

وی با اشاره به اینکه بانک ها عملا از چرخه اقتصاد کشور حذف شده اند، تصریح کرد: طی یک سال گذشته واردات تایر با رشد ۱۵۰ درصدی مواجه بوده و همین مساله زمینه دپوی دو میلیون حلقه تایر در انبارهای کارخانجات داخلی را فراهم کرده است.

گنجی با بیان اینکه اعمال سیاست های جدید تعرفه ای در جهت حمایت از تولید داخلی تنها راهکار خروج از بحران در صنعت تایر است، افزود: بارها این وضعیت به مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش داده شده است، اما همچنان شاهد دامپینگ گسترده تایرهای چینی بی کیفیت در بازار ایران هستیم.

رئیس انجمن صنفی صنعت تایر با اشاره به تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت و حمایت های وی از طرح کنترل بازار تایر، خاطر نشان کرد: طرح شناسنامه دار کردن واردات تایر توسط این تشکل تهیه شده و انتظار می رود وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز هر چه زودتر با تدوین آئین نامه های اجرایی آن در راستای حمایت از تولید داخلی و رقابت پذیری این صنعت در بازار داخلی گام بردارد.

وی در رابطه با وضعیت صنعت تایر در دوران پساتحریم گفت: در حال حاضر شرکت های معتبر تولیدکننده تایر از علاقه مندی فراوانی برای حضور در بازار ایران و مشارکت با شرکت های ایرانی برخوردار هستند و چنانچه چشم انداز روشنی پیش روی این صنعت ترسیم شود می توان زمینه جهانی شده صنعت تایر را نیز فراهم کرد.

گنجی با بیان اینکه صنعت تایر کشور نیازمند تحول تکنولوژیکی است، افزود: طی دوره های گذشته تجربه همکاری با شرکت های معتبر جهانی در زمینه تولید تایر نشان داده است که می توان زمینه کاهش قیمت تمام شده و ارتقای استانداردها را فراهم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *