پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
در ادعایی جدید مطرح شد

نظرجدید نتانیاهو درمورد برنامه‌ هسته‌ای‌ایران

يکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب: 441461
نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر ایران را به تلاش برای دستیابی به بمب اتم متهم کرده و مدعی شد که اگر فعالیت ایران صلح آمیز بود با آن مخالفتی نداشت.
به گزارش جهان، مهر به نقل از فرانس پرس خبر داد، «بنیامین نتانیاهو» که به ایتالیا سفر کرده در دیدار با «ماتئو رنزی» نخست وزیر ایتالیا، بار دیگر با تکرار اتهامات خود علیه تهران، توافق هسته ای ایران را زیر سؤال برده و از آن به عنوان راهی برای دستیابی تهران به ترویج تروریسم و دستیابی به زیرساخت های غیر صلح آمیز هسته ای نام برد.

نتانیاهو مدعی شد: رفع تحریم ها میلیون ها دلار منابع مالی در اختیار ایران قرار می دهد که می تواند با توسل به آن تروریسم را در خاورمیانه، شمال آفریقا و دیگر نقاط جهان ترویج کند.

اما نکته جالب در سخنان اخیر نتانیاهو ادعای جدیدی بود که درباره نگرش رژیم صهیونیستی به فعالیت های ایران عنوان کرد. وی مدعی شد: اسرائیل با دسترسی ایران به برنامه صلح آمیز هسته ای مخالف نیست اما توافق به دست آمده به تهران فرصت حفظ و بهبود زیرساخت های توانمندی را می دهد که وجود آنها برای فعالیت هسته ای صلح آمیز ضرورتی ندارد اما در عوض برای ساخت بمب اتمی خیلی کارآمد است.

وی خطاب به رنزی گفت: بگذار یک چیزی را برایت روشن کنم. اسرائیل با برنامه صلح آمیز هسته ای ایران مخالف نیست بلکه با برنامه هسته ای نظامی این کشور مخالفت می کند.

ناگفته نماند که این اظهار نظر نتانیاهو پاسخی بود به گفته های روز جمعه «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا که مخالفین توافق هسته ای را زیر سؤال برده وگفت: آنهایی که به دنبال توافق بهتری هستند در ظاهر مدعی مخالفت با دستیابی ایران به سلاح اتمی هستند حال آنکه در عمل با پیگیری هرگونه برنامه هسته ای از سوی ایران حتی از نوع صلح آمیز آن مخالفت دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *