پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۸
بعد از تعطیلات تقدیم هیئت رئیسه می شود

زنگنه‌پس‌ازتعطیلات‌مجلس‌استیضاح‌می‌شود؟

يکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 441459
رئیس کمیته نفت، گاز و پتروشیمی مجلس با تاکید براینکه ماندن زنگنه در وزارت نفت فایده‌ای ندارد، گفت: طرح استیضاح وزیر نفت پس از تعطیلات سه هفته‌ای مجلس تقدیم هیئت رئیسه خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، چند ماهی است که طرح استیضاح بیژن زنگنه در مجلس شورای اسلامی کلید خورده و جمعی از وکلای ملت در پی استیضاح وزیر نفت هستند.

آنها عدم انجام اقدامات لازم در زمینه میزان فروش نفت، انتصاب‌های نامناسب، ضعف در حوزه مدیریت این وزارتخانه، واگذاری دکل‌های حفاری دریایی به شرکت‌های خارجی چینی و هندی، عدم مواضع اصولی در راستای کاهش قیمت، خام فروشی، عدم توسعه پالایشگاه‌ها و حضور تعدادی از مدیران مرتبط با جریان کرسنت در راس شرکت‌های مهم نفتی را از جمله دلایل خود برای استیضاح می‌دانند.

سید شکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز و ر رئیس کمیته نفت، گاز و پتروشیمی مجلس با اعلام این خبر اضافه کرد که طرح استیضاح وزیر نفت تاکنون ۴۵ امضا دارد و ان‌شالله پس از تعطیلات سه هفته‌ای مجلس تقدیم هیئت رئیسه پارلمان خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا هیئت رئیسه برنامه‌ای برای برگزاری جلسه استیضاح کنندگان با وزیر نفت داشته یا خیر؟ گفت: هیئت رئیسه تلاش کرده اما ما قبول نکردیم و زیربار نرفتیم چراکه باقی‌ماندن این وزیر در وزارت نفت فایده‌ای ندارد.

نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به مشکلات وزارتخانه نفت تصریح کرد: این وزیر هرچه نیروی انقلابی، کاری و فنی در وزارت نفت وجود داشت را کنار گذاشته و یک حالت دیکتاتوری در وزارت نفت به وجود آمده است. حتی وزیر تاکید کرده که "استخدام‌ یا تبدیل وضعیت‌ها را فقط من می‌توانم دستور دهم".

" زنگنه منابع انسانی وزارت نفت و معاونین و مدیران شرکت‌های نفتی را بیکار کرده است. البته این موارد فقط اقدامات رو بنایی است. وی دکل‌ها را با معاملات پشت پرده به چینی‌ها و هندی‌ها یا همین کرسنتی‌ها و گروه‌ها و بعضا خانواده‌هایشان واگذار کرده است".

موسوی ادامه داد: پالایشگاه اراک با این همه هزینه‌ که صرف تاسیس آن شده تقریبا تعطیل است. تنها ۵۰ درصد پارس جنوبی فعال نیست و ۵۰ درصد آن را کاملا خوابانده‌اند. به نظر من تمام این اقدامات همسو با آمریکایی‌ها بود تا با ایجاد فشار بر کشور شرایطی را فراهم کنند که توافقنامه در ایران پذیرفته شود و تا حدودی هم به اهداف خود رسیدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شازده
Iran, Islamic Republic of
زنگنه عامل اصلی بن بست در زمینه توسعه ی فازهای پارس جنوبی است.
19
سلام علیکم
اگر نهادهای کشور ما درست بودند بعد از آتش گرفتن دو طبقه خاص وزارت نفت یا برکناری مدیران نفتی بعد از انتقال از وزارت نیرو یا حتی نطق آقای زاکانی باید ایشان را مجاب به کناره گیری می کردند.
Russian Federation
به نظر بنده ایشان برای وزارت مناسب نسیتند.بدون ارائه سخن منطقی مساله نگذشتن از حق سهمیه ایران را دستاویز فروش ارزان نفت قرار می دهند و می گویند می توان با فروش بالاتر به همان درآمد رسید.نمی دانم آیا کسی به ایشان نمی گوید اگر این سرمایه زیر زمین باشد بهتر از آن است تا آنکه به میزان بالا تولید و به بهای نازل فروخته که در بسیاری موارد سرمایه حاصل از فروش آن در بانکهای خارجی نیز مسدود می گردد.به نماینده های مجلس واجب است فردی متخصص و دلسوز برای این مسند انتخاب کنند.
این فتنه گر 88 اصلا نباید رای اعتماد میگرفت.
اوف بر نمایندگانی که بهش رای اعتماد دادند
هر وقت زنگنه و انصاری و یونسی و ابتکار و ... رو از تلویزیون می بینم دلم برای اون آدمایی که با بی بصیرتی اینجور آدما به زندان افتادن و یا صدمات دیگه ای دیدن میسوزه.
خدا از سر تقصیرات اینجور لیدرها نگذره که طرفدارانشون رو به خاک سیاه مینشونن.
مهدی
از جناب آ قای لاریجانی اجازه گرفتید که این حرف را میزنید اول اجازه استیضاح را بگیرید بعد بیایید آنرا رسانه ائی کنید .
زنگنه پشتش به لاریجانی وباهنر گرمه
ک.م
سلام

واقعا شما هم ما را سر کار گذاشته اید!!

نایب رئیس می فرماین تا پایان مجلس نهم هیچ استیضاحی وجود ندارد شما هم گرگر می گ.ئید این و آن استیضاح می شوند!!

بس است دیگر آقایان!!
حسین
لاریجانی نمی ذاره

همتون رو دور میزنه البته بواسطه جلالی!و...