جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

حمله شغال به ۳ عضو یک خانواده +عکس

يکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 441437
یک قلاده شغال وحشی ظهر دیروز با هجوم به یک مزرعه مادر و دو فرزند او را مورد حمله قرار داد و آنان را راهی بیمارستان کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، ظهر امروز در حالی که سه برادر هفت تا ۱۳ ساله مشغول بازی و شنا در استخر مزرعه بودند مورد حمله شغالی وحشی قرار گرفتند.

خبرنگار فارس در پارسیان در گفت‌وگو با دکتر ابراهیم حسین‌پور رئیس بیمارستان رستمانی پارسیان موضوع مراجعه مصدومان را پیگیری کرد که وی در پاسخ گفت: مصدومان گاز گرفتگی توسط شغال به بیمارستان مراجعه کردند که تمامی اقدامات بهداشتی و پیشگیری در خصوص آنان انجام شد و تا یک ماه آینده باید این مراجعات ادامه داشته باشد.

در ادامه خبرگزاری فارس مستقر در پارسیان طی تماسی تلفنی با دکتر حمید خامه‌چی یکی از مسئولان دامپزشکی استان موضوع را از وی جویا شد که در پاسخ اعلام شد: مردم باید در خصوص برخورد با موارد گاز گرفتگی توسط حیوانات وحشی موضوع را جدی بگیرند تا خدای ناکرده دچار آسیب نشوند.

وی اضافه کرد: در اولین اقدام مصدومان باید محل گازگرفتگی را با آب و صابون بشویند و تا آنجا که می‌توانند محل را خارش بدهند تا خون از آن جاری شود که در این صورت اگر ویروسی به فرد منتقل شده باشد همراه با خون بیرون می‌آید.

مدیر اداره آبزیان استان هرمزگان گفت: بعد از شستشو و خارش محل گاز گرفتگی باید فوراً به مراکز درمانی مراجعه کنند تا اقدامات بهداشتی و پیشگیری در مورد آنان انجام شود.

خامه‌چی لاشه حیوان تلف شده را ناقل بیماری دانست و گفت: مردم بعد از تلف کردن حیوان نباید به آن نزدیک شوند و یا دست بزنند تا مأموران دامپزشکی اقدامات تخصصی در مورد آن انجام بدهند.

در ادامه خبرنگار فارس در گفتگو با یکی از کودکان این حادثه ماجرا را اینگونه تعریف کرد: من و برادرم داخل استخر بودیم و برادر کوچک‌تر بیرون از استخر ما را تماشا می‌کرد که فریاد او ما را متوجه گاز گرفتی‌اش توسط شغال کرد. برادر ۱۳ ساله‌ام از استخر بیرون پرید و با چوب به شغال ضربه زد اما انگار این شغال کاملا وحشی بود و برادر بزرگم را به شدت زخمی کرد.

وی اضافه کرد: با فریاد برادرم مادرمان از ماجرا خبردار شد و برای نجات ما به شغال حمله کرد ولی شغال مادرمان نیز گاز گرفت و بعد از رهایی از چنگال شغال به خانه پناه بردیم و درب خانه را به روی خودمان بستیم.


مادر خانواده نیز در ادامه گفت: من دیدم این شغال فرار نمی‌کند و کاملاً وحشی است لذا فقط سعی کردم به جای امنی پناه ببریم به همین دلیل دست بچه‌ها را گرفتم و به خانه پناه بردم اما شغال اطراف خانه پرسه می‌زد و با تماس به کشاورزان مجاور آنان را اطلاع دادم تا توانستند با زحمت شغال را از پای در بیاورند.


مدیر اداره آبزیان استان هرمزگان همچنین در ادامه نیز به خبرنگار فارس اظهار داشت: مأموران دامپزشکی از مغز حیوان نمونه‌برداری می‌کنند و برای انجام آزمایش و علت یابی به آزمایشگاه تخصصی پاستور در تهران ارسال می‌کنند و بعد از آن می‌توان علت این کار حیوان و نوع بیماری‌اش را اعلام کرد که در مورد این حیوان متأسفانه مردم به دلیل عدم آگاهی لاشه شغال را به آتش کشیده و دفن کرده بودند که عملاً نمی‌توان آزمایشی در خصوص آن انجام داد.


خامه‌چی در پایان خاطرنشان کرد: لاشه حیوان و حتی خاک زیر آن آلوده است و مأموران دامپزشکی در این موارد حفره‌ای به عمق دو متر ایجاد می‌کنند و علاوه بر لاشه خاک زیر حیوان را پس از پاشیدن محلول‌های ضدعفونی، آهک و یا گازوئیل دفن می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شازده
Iran, Islamic Republic of
چه شغال ناقلایی بوده. گمون کنم از سفارت انگلیس در رفته :)