شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

توافق ربطی به روابط ایران و مقاومت ندارد

شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 441242
«رمضان عبد الله شلح» با بیان این که فلسطین برای ایران جایگاه ویژه ای دارد گفت توافق هسته ای در دیدگاه این کشور نسبت به مقاومت فلسطین تغییری ایجاد نمی کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، رمضان عبد الله شلح در گفتگوی اختصاصی با شبکه المیادین، عنوان کرد: روابط ما با ایران خوب است، من در جریان سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به دمشق با وی دیدار و در مورد موضوعات مختلف از جمله اوضاع فلسطین، بازسازی ویرانی های جنگ غزه و میران ویرانی های ناشی از جنگ صحبت کردم.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تاکید بر افزایش توانایی های «گردان های قدس» شاخه نظامی این جنبش گفت: در صورتی که ملت فلسطین در خطر قرار گیرد، آتش بس با رژیم صهیونیستی لغو خواهد شد. رمضان عبدالله با تاکید بر اینکه ارتش رژیم صهیونیستی دیگر آن ارتش شکست ناپذیر سابق نیست، افزود: زمانی که جان اسرای اعتصاب غذا کننده در خطر بود مقاومت موشک های خود را آماده کرده بود.

وی در خصوص اخبار منتشر شده در خصوص مذاکرات حماس و رژیم صهیونیستی دیدارهای طولانی تصریح کرد طی دیدارش با با خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس وی تاکید کرده است که تماسی با رژیم صهونیستی نداشته است و در صورت تحقق چنین امری جهاد اسلامی بلافاصله درجریان قرار خواهد گرفت. دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه ورود به آتش بس با رژیم صهیونیستی اقدامی موقت به منظور کاستن از مشکلات ملت فلسطین است، بر آمادگی مقاومت برای شکستن آتش بس در صورت تهدید ملت فلسطین توسط رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

رمضان عبدالله با بیان اینکه حوادث میان حماس و رژیم صهیونیستی نه در سطح مذاکرات مستقیم و نه غیر مستقیم است، یادآور شد: حماس اعلام کرده است است که چنانچه چیزی پیرامون تماس های غیرمستقیم با اسرائیل آماده شد آن را به همه گروه های مقاومت و در راس آن ها جهاد اسلامی ارائه خواهد کرد.

وی ضمن انتقاد شدید از سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) افزود: از زمانی که این سازمان اسرائیل را به رسمیت شناخت با مشکلات فراوانی مواجه شد که مهمترین آنها از دست دادن مشروعیت نمایندگی ملت فلسطین است. دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین در مورد دلیل عدم وقوع انتفاضه در کرانه باختری گفت: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شخصا مسئول این مسئله است.

این مقام فلسطینی تاکید کرد: جهاد اسلامی با قطر روابط خوبی دارد و تلاش می کند روابط خوبی نیز با تمام کشورهای اسلامی برقرار کند. وی با اشاره به مناسبات دوستانه جهاد اسلامی فلسطین با مصر گفت، به زودی برای حل و فصل برخی مسائل باقی مانده از جمله مسائل نوار غزه به قاهره خواهد رفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در صورت شروع هر جنگی در اطراف سرزمینهای اشغالی ، کار اسرائیل را باید تمام کرد و نگذارید فرصت پیدا کند
یکبار برای همیشه
شیون یکبار و ۰۰۰