پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

پیروزی والیبال ایران مقابل روسیه

پنجشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۶
کد مطلب: 441111
تیم ملی والیبال کشورمان در نخستین مسابقه دوستانه خود مقابل روسیه در دیداری نزدیک سه بر دو به پیروزی رسید.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال کشورمان که هم اکنون در اردوی آمادگی خود در روسیه به سر می برد و خود را برای حضور شایسته در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۵ ژاپن آماده می کند، عصر امروز (پنجشنبه) از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران در دومین دیدار دوستانه خود در این اردو به مصاف تیم ملی روسیه که خود را برای کسب سهمیه المپیک در مسابقات جام جهانی آماده می کند، رفت.

در این مسابقه که در سالن باشگاه دینامو مسکو برگزار شد، اسلوبودان کواچ تیم ایران را با ترکیب معروف، موسوی، غلامی، غفور، میرزا جانپور، عبادی پور و مرندی به عنوان لیبرو به زمین فرستاد. در آن سوی میدان آلکنو سرمربی جدید روس ها؛ یلینخ، گرانکین، ول ویچ،سیوُژیلیُز، موزرسکی، میخایلوف و الکسی به عنوان لیبرو را برای رویارویی با تیم ایران به میدان فرستاد.

در اولین امتیاز این دیدار یلینخ که در خط سرویس بود بعد از زدن سرویس دچار مصدومیت شد و به بیرون زمین رفت و اسپریندوف جایگزین وی شد. در ادامه دو تیم رقابت نزدیک و پایاپایی داشتند. دریافت های خوب مرندی اجازه طراحی حملات متنوع را به سعید معروف داد و عملکرد ملی پوشان از جمله امیر غفور در پست پشت خط زن، همچنین دفاع مطمئن روی تور به همراه سرویس های خوب و منطقی عبادی پور و غلامی در لحظات حساس مسابقه همگی عواملی بود که ایران زودتر از روسیه به امتیاز ۲۰ در این ست برسد. اما در ادامه این شاگردان آلکنو بودند که با زدن چند سرویس خوب و دفاع روی تور عالی فاصله خود را افزایش دادند و در نهایت ۲۵ بر ۲۲ در این ست پیروز شدند.

در ست دوم عملکرد بازیکنان روس در دریافت و حمله در روی تور موجب شد تا امتیاز این ست نیز ۲۵ بر ۱۶ به سود روس های میزبان رقم خورد.

اما در ست سوم همانند ست اول دو تیم رقابت پایاپایی را داشتند و تا امتیاز ۲۰ پیشرفتند که در نهایت چند سرویس خوب از کاپیتان معروف ایران را از روسیه پیش انداخت و در نهایت این ست ۲۵ بر ۲۲ از آن مردان والیبال کشورمان شد.

در ست چهارم که شاگردان بوبان روحیه مضاعف گرفتند، علی رغم تلاش روس ها و تعویض های پی در پی الکنو و درخواست وقت استراحت برای گرفتن بازی، این ایرانی ها بودند که با سرویس خوب فرهاد قائمی و دفاع روی تور موثر و استفاده از لحظات سرنوشت ساز بازی، موفق شدند این ست را نیز ۲۵ بر ۱۹ از آن خود کنند.

در ست پنجم نیز این شاگردان کواچ بودند که با ارائه یک بازی منطقی و کار خوب شهرام محمودی که از ست سوم به میدان آمده بود موفق شدند ۲۵ بر ۲۱ پیروز شوند تا در دومین دیدار دوستانه خود نیز در اردوی روسیه مقابل تیم ملی این کشور با نتیجه سه بر دو پیروز شوند.

لازم به ذکر است پیش از مسابقه با توافق سرمربیان دو تیم قرار شد این مسابقه در پنج ست ۲۵ تایی برگزار شود.

ملی پوشان کشورمان روز گذشته در پنج ست پیاپی موفق شدند تیم ملی هلند را شکست دهند.

تیم ملی کشورمان فردا در آخرین دیدار دوستانه خود پیش از جام جهانی از ساعت ۱۹:۳۰ مجددا به مصاف روسیه خواهد رفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *