پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۲
کاخ سفید:

عملاً رآکتور اراک را اسقاط کردیم

پنجشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۲۳
کد مطلب: 440980
سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که دولت آمریکا تمرکز خود را بر روی جلب حمایت قانون‌گذاران از توافق هسته‌ای و پیشگیری از خراب شدن توافق توسط کنگره‌نشینان متمرکز کرده است.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری فارس، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید امشب در میان خبرنگاران از ادامه تلاش‌های دولت این کشور برای متقاعد کردن کنگره‌نشینان به «آری» گفتن به توافق هسته‌ای خبر داد.

ارنست در خصوص این تلاش‌ها گفت: «کنگره ظرفیت از بین بردن توافق با ایران را دارد ولی تمرکز ما بر روی جلب حداکثر حمایت برای این توافق و پیشگیری از خراب شدن آن توسط کنگره است.»

سخنگوی کاخ سفید افزود: «در ماه جولای (پیش از توافق) ۱۵۰ نفر از اعضای کنگره از توافقی که بر مبنای معیارهای اعلام شده رئیس‌جمهور (اوباما) باشد، حمایت کرده بودند و چون این توافق با آن معیارها منطبق است، خوش‌بین‌ایم که در کنگره رأی بیاورد.»

جاش ارنست ادامه داد: «ما در تلاش‌های خود، قصد داریم که اعضای هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه را به تصویب توافق ترغیب کنیم؛ البته جمهوری‌خواهان پیش از انعقاد توافق گفته بودند که این توافقی بد است.»

سخنگو به تبعات عدم تصویب احتمالی برجام در کنگره هم اشاره کرد و گفت: « ... در این صورت، دولت آمریکا مجبور به ادامه اعمال تحریم‌هایی خواهد بود که دیگر کشورها برای برچیده شدن آنها، (توافقنامه) امضاء کرده‌اند؛ این کار اتحادی که در سطح بین‌الملل علیه برنامه هسته‌ای ایران ایجاد شده بود را تضعیف می‌کند، اتحادی که توانست راکتور آب سنگین این کشور را عملاً اسقاط کند.»

امروز خبرهایی از سفر قریب‌الوقوع «ملک سلمان» شاه عربستان به آمریکا منتشر شد؛ خبرنگاری صحت این اخبار را از ارنست جویا شد و وی پاسخ داد: «نمی‌توانم این خبر را تأیید کنم.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


روحانی خسته نباشی. چایی بیارم؟
عنوان اسقاط کردن راکتور اراک یک استراتژی داخلی در آمریکاست . همانگونه که ما هم اینگونه مطالب را از مسئولین می شنویم که صرفا کاربرد داخلی دارد و اغلب واقعی نیست.