جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۳۲
در دیدار اعضای هیئت دولت با امام خامنه‌ای

رئیس‌جمهور: یارانه‌ها باید به تدریج حذف شود

چهارشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۶
کد مطلب: 440944
روحانی در دیدار اعضای هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب بر لزوم حذف تدریجی یارانه‌ها تاکید کرد.
رئیس‌جمهور: یارانه‌ها باید به تدریج حذف شود
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی در دیدار اعضای هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی با ارائه گزارشی از اقدامات دولت در عرصه‌های مختلف در دو سال گذشته، خروج از رکود را یکی دیگر از اقدامات دولت برای انجام وعده‌ها برشمرد و گفت: خروج از رشد منفی اقتصاد و رسیدن به رشد اقتصادی مثبتِ ۳ در سال ۹۳، نشانه بارز خروج از رکود است و امیدواریم امسال نیز رشد مثبت اقتصادی ادامه یابد.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اهتمام دولت برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، افزایش نوزده درصدی صادرات غیرنفتی و ایجاد تعادل نسبی میان واردات و صادرات را از علائم حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: البته دولت در دو سال گذشته با موانع و چاله‌های بزرگی مواجه بوده که یکی از این چاله‌ها پرداخت یارانه‌های نقدی است.

روحانی با تأکید بر لزوم حذف تدریجی یارانه‌ها، مسکن مهر را یکی دیگر از چاله‌های بزرگ پیش روی دولت یازدهم برشمرد و افزود: بدهی‌های دولت که از دوره قبل به جا مانده بود یکی دیگر از موانع دولت یازدهم بوده است.

رئیس‌جمهور در جمع‌بندی عملکرد اقتصادی دولت، آن را به طور نسبی موفقیت‌آمیز دانست و خاطرنشان کرد: ما در دوران جدید پساتحریم نیازمند طراحی جدید هستیم تا ضمن تأکید بر درون‌زا بودن، بتوانیم منابع و سرمایه‌های جدید خارجی و فناوری جدید را نیز جذب کنیم.

روحانی اهتمام بر حقوق شهروندی و رعایت حقوق همه اقوام و مذاهب را از دیگر اقدامات دولت برشمرد و با اشاره به رتبه علمی شانزدهم ایران در دنیا، افزود: در دو سال گذشته صندوق نوآوری و شکوفایی فعال شده و امسال ۱۵۰۰ میلیارد تومان وام در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد.

رئیس‌جمهور درباره عملکرد دولت یازدهم در سیاست‌خارجی، جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب را مهمترین دستاورد در این عرصه خواند و خاطرنشان کرد: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، هیچ‌گاه منفعل نبود و مستقل و شجاعانه از منافع ملی، عزت ملی و قدرت دفاعی کشور دفاع کرد و کار بزرگی را انجام داد.

روحانی حفظ فناوری هسته‌ای و تجاری‌سازی آن، لغو قطعنامه‌های قبلی شورای امنیت در مورد ایران، برداشته شدن تحریم‌های مالی و اقتصادی بعد از اجرای توافق و خروج پرونده ایران در ده سال آینده از شورای امنیت را از دستاوردهای مذاکرات هسته‌ای برشمرد و گفت: اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که نام آن را باید «بازدارندگی حقوقی» گذاشت.

رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سلامت، برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در اسفندماه امسال را از مهمترین مسائل پیش روی دولت دانست و افزود: دولت خود را مقید به قانون می‌داند و برای همه نهادهای مرتبط با انتخابات، احترام قائل است.

در این دیدار پس از سخنان کوتاه دکتر جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، آقای نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در گزارشی از فعالیت‌های این وزارتخانه از رشد ۶.۷ درصدی حوزه صنعت و افزایش سرمایه‌گذاری در آن و همچنین رشد ۱۹ درصدی صادرات غیرنفتی خبر داد و گفت: دولت واردات خودروهای لوکس را ممنوع و واردات کالاهای غیرضروری را محدود کرده و تلاش کرده‌ایم کالاهای مورد نیاز دستگاه‌های دولتی در داخل کشور تهیه شود.

آزادسازی ۸۰ درصد ارضی کشور در حوزه معادن به منظور اکتشاف و تکمیل زنجیره تولید معادن، دو دستاورد دیگر وزارت صنعت، معدن و تجارت بود که آقای نعمت‌زاده به آن اشاره کرد.

آقای چیت‌چیان وزیر نیرو هم در گزارشی چالش‌های عمده این وزارتخانه را فاصله بین درآمدها و هزینه‌ها و انباشت بدهی‌ها، خشکسالی و تغییر اقلیم و برداشت بی‌رویه و غیرقانونی از منابع زیرزمینی برشمرد و خاطرنشان کرد: تغییر جهت به مدیریت مصرف و مدیریت یکپارچه منابع آب، تشکیل جلسات شورای عالی آب، کاهش مشکلات اجتماعی در حوزه آب، از جمله اقدامات وزارت نیرو در حوزه آب بوده است.

وزیر نیرو افزود: بهره‌برداری از ۲۹ واحد نیروگاهی با ظرفیت بیش از چهار هزار مگاوات، برنامه‌ریزی برای کاهش تلفات شبکه توزیع، استفاده از ۱۷ فناوری جدید در صنعت برق با تکیه بر توان داخلی و صادرات خدمات فنی مهندسی به ارزش سه و هشت دهم میلیارد دلار از جمله فعالیت‌های وزارت نیرو در حوزه برق بوده است.

وزیر نفت هم برنامه دولت در بخش میادین مشترک را افزایش تولید خواند و گفت: در میادین مشترک نفت، برداشت از ۷۰ هزار بشکه به ۱۰۰ هزار بشکه در سال جاری رسید و در سال ۹۵ به ۲۶۰ هزار بشکه افزایش خواهد یافت.

آقای زنگنه به افزایش ۱۲ درصدی تولید گاز در سال ۹۳ اشاره کرد و افزود: تکمیل ۲۵ فاز از ۲۷ فاز پارس جنوبی تا پایان دولت، گازرسانی به ۵/۲ میلیون خانوار در کشور و توقف صادرات میعانات گازی جزو برنامه‌های وزارت نفت تا پایان دولت است.

وزیر نفت به افزایش ۱۵ درصدی صادرات نفت در چهارماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز اشاره و تأکید کرد: صنعت نفت جزو اهداف اصلی تحریم‌های دشمنان بود، اما توانستیم برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را در این شرایط با قوت به پیش ببریم.

آقای حجتی وزیر جهاد کشاورزی نیز در گزارش خود، به توقف روند کاهشی جنگل‌های شمال و کاهش فشار بر مراتع و پوشش‌های گیاهی اشاره کرد و افزود: در بخش تولید و آبیاری کشاورزی، برنامه دولت فرهنگ‌سازی و ترغیب مردم به کاهش استفاده بی‌رویه از منابع آبی زیرزمینی، افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف آب با ترویج سیستم‌های جدید آبیاری و افزایش کشت گلخانه‌ای است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین عضو هیئت دولت بود که گزارشی از حوزه کاری خود بیان کرد.

آقای قاضی‌زاده هاشمی از رشد علمی در حوزه بهداشت و درمان، پرداخت بدهی‌ها در بخش سلامت، افزایش دسترسی مردم به دارو و کاهش واردات آن خبر داد و گفت: در حال حاضر پزشکان در همه مراکز بهداشتی در شهرهای زیر بیست هزار نفر به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

آقای قاضی‌زاده هاشمی فراهم شدن خدمات بهداشتی برای حاشیه‌نشینان، کاهش پرداخت هزینه‌های درمان و تجهیزات و ملزومات پزشکی و بیمه شدن ۱۰ میلیون نفر را از دیگر خدمات وزارت بهداشت عنوان کرد و افزود: چهار هزار پزشک متخصص در مناطق مختلف کشور مشغول فعالیتند و مردمِ نقاط محروم و مرزی نیز به متخصصان دسترسی دارند.

در پایان این دیدار اعضای هیئت دولت نماز ظهر و عصر را به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ali
ای یارانه از اول معلوم بود برای دولت که باید تو یه پرژه چند ساله قطع بشه فقط برای سکوت مردم در برابر افزایش قیمت
سیاح
Iran, Islamic Republic of
یارانه ها را چند بار قطع می کنند
۹۳ نان و آب و گاز و برق را گران کردند که در اصل یارانه را پس گرفتند
باز جیب مردم را کم می کنند
درآمد روستایی ۲۳ استان کمتر از هزینه های آنهاست
آیا درست است جیب مردم خالی شود و جیب سرمایه دار پر شود
دانشجو
United States
جناب اقای روحانی رییس جمهور محترم استاد گرام دولت قاطع عمل نماید و یارانه را قطع کند چون این یارانه سنجده نبود و بیماری هلندی ایجاد کرد اقتصاد کشور را نابود کرد دولت باید یارانه را قطع کند مرگ یکبار شیون یکبار تردید نباید کرد
قیمت ها رو بگردونین به قبل یارنه ها بعد حذف کنین
ما می توانیم!!!
درود بر مردمی نژاد
ایشان فراموش کرده اند که در انتخابات میگفتن پرداخت یارانه ها باید ادامه داشته باشد و علاوه بر آن یارانه غیرنقدی هم باید پرداخت کنیم .
مجید
Iran, Islamic Republic of
جرات داره حذف کنه تا مردم نشونشون بدن!!!
نیما راسخ
والله خجالت هم خوب چیزی است.من دوسه ماه پیش که واریز یارانه ها به تعویق افتاد عرض کردم صدای پای حذف یارانه ها به گوش می رسد.به هرحال دولت تدبیر و امید بایستی آخرین بارقه های امید را بر دل مردم بتاباند....اما این خواب دیدن برای مردم تعبیر خیر ندارد.
ناشناس
بالاخره رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزیر امور اقتصادی ، رئیس جمهور را وادار کردند که تیر آخر را بزند و بگوید یارانه ها باید به تدریج حذف شود . پس تکلیف گران کردن قیمت حاملهای انرژی و کلیه کالاها و خدمات دولتی و به تبع آن هزینه های دیگر از جمله انواع عوارض در شهرداری ها و ... که طبق قانون هدفمندی یارانه ها صورت گرفته، چه می شود. مردم هوشیار هستند.
United States
بسمه تعالی
شروع پروژه یارانه بدون مطالعات امکان سنجی بود و هرکز هیچ توجیح اقتصادی در معیشت مردم نداشت. این طرح با نیات سیاسی همراه بود و در عمل باعث رشد فقر وبی کاری و عقب افتادگی در ایجاد شغل شد. یارانه اگر در اختیار وزارت راه و مسکن و وزارت نیرو قرار بگیرد میتواند با استخدام فارغالتحصیلان دانشگاهها در رشته های مهندسی چندین مزایای داشته باشد.
1 تضمین موفقیت اقتصاد مقاومتی
2ورور نیروی جوان و پر کار
3ایجاد اتصالات شهری و روستایی و حمل و نقل سریعتر کالا وخدمات خصوصی و عمومی
4ارتقاع کیفیت واگن قطار و ناوگان هوایی در سطح بین المللی
5 پایین اوردن مخارج بیمه سلامت
6 ایجاد گردشگری بیشتر داخلی و خارجی
7ارامش و امنیت در جاده های داخلی و بزرگراه های متصل بین المللی
8 تمرکز ضدایی شهری با ارایه سرویس ها در تمام نقاط بطور عادلانه
9 جلوگیری ار کوچ بی رویه به شهرها
10 تشویق حفظ کشاورزی سود اور
11 ارتقا درجه زندگی در اقسا نقاط کشور
12 ایجاد مراکز خدماتی خصوصی و عمومی در تمام شهرها و روستاها
ان شالله
علی
حالا کم کم یه چیزی هم برای زنده بودنمون باید پرداخت کنیم. هنوز اولشه...
دو سال دیگه رو خدا بخیر بگذرونه
مهدی
Iran, Islamic Republic of
با حذف یارانه ها حکم بدبختی خودشونو امضا کردن!
Iran, Islamic Republic of
مصیبت می گیرند شیون می کنند برای یارانه !?
آب و برق و سوخت و نان مردم را به قبل برگردان یارانه نده ! مرد حسابی مصیبت عظما می گیرید و سخنگو هر ماه متلک می گه ! خدایا ملت به چه مصیبتی گرفتار آمده است
ج س همدانی
Iran, Islamic Republic of
اگر رشد اقتصادی دارید ، چرا ۱% هم بیکاری کاهش پیدا نکرده است
ما در اقوام نزدیک ۲۳ نفره ۶خانوار داریم که ۷نفر جوان بالای ۲۴ ساله بیکار داریم
همدان بالای ۱۴% بیکار دارد آنوقت دولت طرفدار بکارگیری بازنشسته هاست
چرا؟ مگه به ازاش قبلا اجناس گرون نشد؟ تاره بایست بخاطر گرونیهای امسال رقم اون بالاتر هم میرفت. طبق قانون 40 درصد افزایش قیمت بعنوان یارانه بایست به مردم برگرده.
یارانه من قطع بشه مردم بریزن تو خیابون :))
پول آب وبرق وگاز هم به قیمت قبل بر میگردد
رامــــــــــــــین
Iran, Islamic Republic of
جناب روحانی از زمانی که رئیس جمهور شدند همش گفته اند که یارانه ها را حذف میکنیم و جالب اینجاست که بجای یارانه ها چیزی هم جایگزین آن نمیکنند
قیمت انرژی رو که 10برابر کردین حالا دیگه ملت می مونه و حوضش
جواد احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا وقتی رییس جمهور با شعار دادن رایانه بهمان شکل و باضافه سبد کلایی رای مردم را در انتخابات جذب میکند و الان از لزوم حذف تدریجی رایانه ها حرف می زند ایا این مصداق راست گویی است یا نه ؟!!!!لطفا به من جواب منطقی بدهید ...
خب بسلامتی مبارکا باشه!
به بهانه پرداخت یارانه ها اجناس گران شد و حالا هم یارانه حذف می شود و اجناس هم ارزان نخواهد شد
این نوع اداره کردن دولت و مردم را ننجون هم بلد است!
عمار
Iran, Islamic Republic of
طرحهای ناتمام دولت قبل چالش نیست تعهدات دولت است .
طرحهای نا تمام مربوط به یک دولت نیست هردولتی که دوران خدمتش تمام میشود یکسری طرح نیمه کاره دارد که دولت بعدی موظف به اتمام انهاست.
رئیس جمهور محترم ، اول قیمتها را سر جای اولش برگردانید. مثلا نان صد تومانی را که هزار تومان شده است و بقیه قیمتها را نیز که بسیارند همینطور، آنوقت اقدام به قطع رایانه ها کنید . به خدا زرنگی هم حدی دارد .
با شیب ملایم!
مردم
یارانه اگر حذف شود باید به اقلام ضروری یارانه بدهید تا مردم بتوانند زندگی کنند و الا فرو پاشی دولت را در آیینه می بینم.
Iran, Islamic Republic of
خوب الحمد لله که همه چی رو به راهه
صادق پورحسین معلم باز نشسته
اقای روحانی خیلی وقت است یارانه ها را با چند برابر گران کرد ن اب برق گاز و....گرفته ای.در دولت قبل مقدار زیادی از یارانه ها به دردهای دیگر نیز می خورد.متاسفانه در دولت یازدهم با منت هایی که هر روز سر ما می گذارد کفاف گرانی قبض ها هم نمی دهد.
پس یعنی بنزین ، نان، برق، آب، گاز، و............ همگی به قیمت اول قبل از یارانه ها برمیگردد چه خوب میشود احسنت
محمد
Iran, Islamic Republic of
ماست، شیر، گوشت و مرغ و برنج، قند و شکر و روغن و... یادت رفت بگی!
پساتحریم!!!
از کجا اینقدر مطمئنه که تحریمها رو کدخدا برمیداره؟؟؟
رضوی
Iran, Islamic Republic of
یارانه ها حذف بشه ایران جهنم میشه!! تبعات خطرناکی داره!
آخه یکی نیست به این آقا بگه وقتی مردم در اقدام داوطلبانه حاضر نشدن از یارانه انصراف بدن! یعنی چی؟
آقا جون یعنی مردم به همین مقدار کم هم احتیاج دارند
اوضاع مالیه مردم اسفناکه آقایه رییس جمهور
از از آه روستاییان مناطق محروم بترس!!!!!!!
هرچند کمه اما لقمه نانی برای یتیمان بی سرپرست یا بد سرپرست هست