چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۶
۴۷
مجید انصاری:

ازسخنان روحانی، سوءبرداشت شد/ مجلس‌دست‌از‌استیضاح‌بردارد

چهارشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب: 440810
معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری درباره اظهارات روحانی در مورد وظایف قانونی شورای نگهبان، گفت: راجع به این موضوع به زودی مفصل صحبت خواهم کرد ولی اجالتا می‌گویم صحبت رییس جمهور کاملا حقوقی بوده است و احتمالا از صحبت‌های وی سوءبرداشت شده است.
ازسخنان روحانی، سوءبرداشت شد/ مجلس‌دست‌از‌استیضاح‌بردارد
به گزارش جهان، روزنامه آفتاب یزد امروز چهارشنبه گفت‌وگویی با مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور انجام داده است که مشروح آن را از نظر می‌گذرانید.

آقای انصاری به نظر می رسد در مجلس سریالی از استیضاح‌های وزرا در حال شکل گرفتن است. در شرایطی که این مجلس در سال پایانی خود قرار دارد این موضوع چه معنی ای می تواند داشته باشد؟

استیضاح یکی از حقوق نمایندگان است و می توانند از این حق استفاده کنند.دولت تدبیر و امید هم از ابتدا حرمت و جایگاه مجلس و نمایندگان را پاس داشته است. برخلاف گذشته که بین مجلس و دولت تنش بود سعی ما این بوده که تعامل سازنده ای رابرقرار کنیم و به حق نمایندگان احترام بگذاریم. ولی تصور می‌کنم در چند ماه باقی مانده از عمر مجلس نهم شاید مصلحت این باشد که نمایندگان که حال به بلوغ رسیده اند از این فرصت برای تصویب لوایح و طرح های مهم استفاده کنند. الان طبق آماری که داریم حداقل ۱۱۰ طرح و نزدیک به ۷۵ لایحه مختلف که بعضی از آنها بسیار مهم هستند در نوبت کار مجلس قرار دارند. این در حالی است که مجلس در خوشبینانه ترین فرض ۹۰ تا ۹۵ جلسه علنی خواهد داشت که حتما برای بررسی این طرح و لایحه ها کافی نیست . لذا من درخواستم از نمایندگان محترم این است که موضوع استیضاح را از دستور کار خارج کنند.استیضاح وقت زیادی راهم از دولت و هم از مجلس می گیرد به خصوص در شرایطی که دولت بعد از توافق هسته ای عزمش را جزم کرده برای سرعت بخشیدن به توسعه کشور. نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلار طرح در حوزه های مختلف مطالعه و آماده شده و بر همین اساس وزارتخانه ها فرصت کافی می‌خواهند تا به سمت اجرایی کردن اینها بروند .لذا من شخصا
ازسخنان روحانی،سوءبرداشت شد/ مجلس جای استیضاح به فکر طرح‌هایش باشد
فکر می‌کنم این استیضاح ها خیلی مشکلی را ازکشور حل نمی کند بلکه مشکل ساز باشد. البته اگر این استیضاح ها به جریان بیفتد ما طبق قانون عمل می کنیم و خدمت نمایندگان مجلس هستیم. من همین جا باید از لطف نمایندگانی که امضاهای‌شان را پس گرفتند و برخی استیضاح ها رامنتفی کردند همچنین از هماهنگی هیات رییسه محترم و تلاش های دکتر لاریجانی تشکر کنم .تلاش هیات رییسه و بسیاری از بزرگان مجلس هم بر این است که حتی المقدور استیضاحی مطرح نشود. ضمنا امسال را نیز که مقام معظم رهبری سال همدلی و همزبانی دولت و مجلس نام نهادند ما اگر مجلس را مظهر خواست مردم و خانه مردم بدانیم فکر می کنم همدلی و همزبانی حکم می کند که استیضاحی یا نداشته باشیم یا کم داشته باشیم.

حتما مطلع هستید که اظهارات رییس جمهور در مورد وظایف قانونی شورای نگهبان باعث انتقادات وسیعی از سوی برخی جریان ها شده است .نظر جنابعالی در مورد اظهارات رییس جمهور و همچنین واکنش ها به آن چیست؟

راجع به این موضوع به زودی مفصل صحبت خواهم کرد ولی اجالتا می‌گویم صحبت رییس جمهور کاملا حقوقی بوده است و احتمالا از صحبتهای وی سوءبرداشت شده است. زیرا اظهارات وی بیانگر متن قانون اساسی است و متن قانون اساسی میثاق ملی ماست و کسی نباید بر سر قانون اساسی مشاجره کند.

اخیرا یکی از مقامات دولت سابق مدعی شده که حقوق کابینه دولت روحانی ۴۰۰ درصد نسبت به کابینه دولت احمدی نژاد افزایش داشته است .نظرتان در مورد این ادعا چیست؟

مقامات دولت سابق هر روز افاضات خاصی دارند و ما بنا نداریم هر روز پاسخگو باشیم. این حرف اگر درست باشد کابینه دولت باید در فیش حقوقی خود این موضوع را ببینند و من فکر نمی‌کنم این اتفاق افتاده باشد. به هر حال صحبتهایی می شود و کسی هم نیست که مواخذه کند. به نظر می رسد برخی معنی۴۰۰درصد را نمی دانند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هادی
این ها نه فقط امام بلکه رهبری رو هم در زمان حیات ایشان تحریف میکنند .آقا فرمودند سال «دولت و ملت هم دلی و هم زبانی » نه دولت و مجلس.
محسن
Iran, Islamic Republic of
آیا واقعا مقامات دولت قبل هر روز افاضه می کنند یا شما هر روز برای لاپوشانی ناتوانی خودتان ادعاهایی را علیه دولت قبل مطرح می کنید که البته آخرش هم معلوم می شود که آن ادعا یا دروغ بوده و یا ردی از عوامل خودتان در گند کاری ادعایی مشاهده می شود!
واقعا چرا قضیه افزایش 400 در صدی حقوق وزرا را رسما تکذیب نکردید و یا سخنگوی پر استدلال دولت آن را تکذیب نمی کند؟! هر چند مطابق رویه های تکذیب آقای سخنگو اگر تکذیب کنند معلوم می شود که واقعیت داشته است!
Iran, Islamic Republic of
زمان احمدی نژاد که بیشترین و بی سابقه ترین تعداد سوال و استیضاح از وزرا انجام شد، آن وقت استیضاح حق قانونی مجلس بود و مدام می گفتید که مجلس باید از ابزارهای قانونی خود بیشتر استفاده کند آنجا صحیح و درست و عقلانی بود. چطور شد یه دفعه اینجا شد بد ونابجا و چوب لای چرخ گذاشتن دولت؟!!
United Kingdom
ما بیسوادها اصلا معنی درصد رو نمی فهمیم!!!!همونطور که معنی تورم 13درصدی را هم نفهمیدیم!!
شما لطفا معنی 400 درصد را بفرمایید آخ ما خیلی بی سوادیم!
بله دیگه چون چند ماه بیشتر از عمر مجلس نهم نمانده مهمترین وظایف نظارتی رو انجام ندن تا نبادا چند تا از وزرای پیر و فرتوت برن تو پارک برای تستراحت.
مجید سرابی
Iran, Islamic Republic of
اولا" این موضوع کاملا" درست است
ثانیا" وزرای محترم که یا مالک کارتلهای بزرگ اقتصادی هستند و یا ... نیازی به این پرداختها ندارند .
ثالثا" ای کاش تمام مشکلات ما حقوق چهاربرابری وزرا بود
Iran, Islamic Republic of
آقای انصاری شما معنی ۴۰۰% را توضیح بده
وزیری در دولت قبل ۴/۵ میلیون حقوق می گرفت حالا وزیری در همان جایگاه ۲۰ میلیون حقوق می گیرد شما بفرمایید بیشتر ۴۰۰% هست یا نه !?
چرا همش فکر می کنید فقط جناب رئیس جمهور در این مملکت حقوق بلده؟
رضااااااااااااااااااااااااا
Romania
اینا چی فکر میکنن حرفاشون رو میزنن بعد به راحتی میگن تکذیب میکنیم!!!!!!!!!!!!!
درضمن این حرف مو من قویا تکذیب میکنم من نبودم!!!
یا علی مدد
اگر مجلس کوتاه بیایدرای ما حرام شان باشد
حسن باقری
جناب ایشان نقش خود و حزب متبوعش(جامعه روحانیون)را در فتنه 88 چه میکنند؟ راستی آقای محترم از مدرسه کرمانیها و اموال متعدد آن و دخل و تصرف غیر قانونی و شرعی حضرتعالی و تیمتان چه خبر؟!! کاش کردم خبر داشتند که چه ماجرایی است!!
محمد
جناب انصاری مجلس طبق قانون تا روز آخر باید وظائفش را انجام دهد شما که معاون حقوقی هستید نباید از جمله چه معنی می دهد استفاده کنید
عزیزم اون "چه معنی می دهد" در سوال خبرنگار آمده است. آقای انصاری بیان نکرده.
امام خمینی(ره):هرکس بگوید رای شورای نگهبان کذا است مفسد است .
امام خمینی ره : میزان رای ملت است.
Iran, Islamic Republic of
ربطی به حرف ایشون نداره....
به رأی بنی صدر هم تا مدت مشخصی که از حد خارج نشده بود احترام گذاشته شد...
بگذارید برای شش ماه اخر عقده گشایی کنند
حال فرض كه مجلس اينكار را كرد. چندماه ديگر تحمل فرمائيد اين افرادمي روند پي كارشان
مسعود دیپلمات
اینکه نمایندگان محترم تازه به بلوغ رسیده اند، حرف زشتی است که از آقای انصاری بعید است! و جای معذرت خواهی دارد.
مضافا" بعد از دوسال نظاره کردن بی چون و چرای عملکرد دولت، حالا آقایان حق ندارند از متصدیان امر سئوال و جواب کنند؟ دولت پاسخگو یعنی این؟!!!
فراز
جناب آقای انصاری با توجه به اینکه رئیس جمهور همه منتقدان را بیسواد میدانند طبیعی هست که شما هم خطای ایشان را بد فهمی جامعه بدانید .
حال که نمایندگان به بلوغ رسیده اند...!!! مثل اینکه این جناب با بچه ها یی طرف بوده که تازگیها به بلوغ فکری و سنی رسیده اند و داره راه درست رو بهشون نشون میده!!!!!!!
آیا اینکه گفته در مجلس اول که نظارت شورای نگهبان نبو د بهتر از مجالس بعدی بود بحث حقوقی است
از مجلس اول رهبر و 5 رییس جمهور و دو رییس خبرگان و رییس مجمع و ... در آمد به نظر شما مثلا از مجلس نهم 1 رییس جمهور یا رییس خبرگان درمیاد؟
ایشون همون کسی نیست که به اسم روحانیون مبارز فتنه رو یاری می کرد
علی
کاملا مشخص است که فقط با چماق استیضاح می توان وزرای این دولت را مجبور به اجرای قانون کرد. تا نباشد چوب تر ...
لطفا از اجرای قانون دیگه صحبت نفرمایید هنوز خانه نشی رییس کابینه سابق یادمون نرفته
Switzerland
چه ربطی داشت!

سوادتون از سوابق دولت های قبل فقط یازده روزه!؟
حمید
Iran, Islamic Republic of
یکی از اصحاب فتنه همین اقای انصاری است که در راهپیمایی 25 خرداد مردم را تحریک میکرد.این الان باید زندان باشد در حالیکه با رحمت نظام اسلامی دارد ازادانه میگردد و پست هم گرفته است.
شورای نگهبان نقش انصاری را در فتنه فراموش نکند
رضائی
رئیس جمهور در مناظرات تلویزونی گفت من حقوق دانم آیا یک حقوق دان نباید بداند که شرح وظائف شورای نگهبان چیست؟ و شما اقای انصاری بهتر است به وظیفه خود عمل کنید نه این که تعیین تکلیف کنید برای مجلسیها تا برادر لاریجانی و مطهری هست نمی گذارند تلخی خلاف به کام دولت رود
شهید
افاضه فرمودن فعلا کار رئیس جمهور و وزرا و بقیه اصحاب است و ملت فقط تحمل می کنند. اما این تحما سقفی دارد اگر این تفسیر به رای ها ادامه گیدا کند کار را به جایی می رسانیم که انتخابات زودرس ریاست جمهوری داشته باشیم
این آقای انصاری طبق گفته خودش ، " در جریان انتخابات سال 88 ما اخبار را از ستاد مهندس موسوی به یک سایت میدادیم و این اخبار سه دقیقه بعد زیر نویس شبکه بی بی سی فارسی بود "
مرتضی سیری
Estonia
حضور شما در میدان آزادی در تاریخ 25 خرداد88 نیز نتیجه سو ء برداشت بود؟ یا چیز دیگری بود؟
نه احتمالا اجالتا حقوقی بود بعد در این باره مفصلا (در دادگاه فتنه گران)انشا الله صحبت خواهند کرد
حسین
ما ازنمایندگانمان می خواهیم که درحمایت از شورای نگهبان قانون اساسی کوتاه نیایند تاهرکس به خود اجازه ندهد مسلمات نظام را زیر سواب ببرد.
البته تا آقایان لاریجانی و مطهری هستند باید اجالتا خواسته خود را مانند رویای شیرین بدانید
Czech Republic
دکتر احمدی نژادی که غذایش را از خانه می آورد در برابر شما گروه 400 درصدی.معلوم است مردم از ته دل عاشق آن مردی می شوندذ که جهان و سازمان ملل را به یک الهم عجل لولیک الفرج به لرزه در می آورد
رجوع شود به مصاحبه تصویری پدر شهیدی که سال ها مسئولیت آشپزخانه ریاست جمهوری را بر عهده داشته است تا متوجه شوید ایشان از خانه غذایشان را می آوردند یا در خواست آبگوشت بزباش از آشپز داشته اند
احمدی دوست داریم
منتظرتیم
در انتخابات دیدیم مردم چقدر حامی احمدی نژاد و کاندید نزدیک به احمدی نژاد بودند.
یاسر
Iran, Islamic Republic of
دکتر مردمی نژاد کلی فدایی داری داداش .شما فقط بگو بله.
یادش بخیر الهم عجل لولیک الفرج والعافت والنصر والمستشهتدین بین یدیه وجعلنا من خیر اعوانه وانصاره.
دکتر عاشق امام زمان(عج)
آقاي انصاري اگر آنها افاضات مي فرمايند! و به گمان شما اين حرف دروغ هست شما لطف كنيد آخرين فيش حقوقي خودت را براي راست آزمايي و شعاري كه مي دهيد دانستن حق مردمه را در رسانه پخش كنيد تا سيه روي شود هركه در او غش باشه!!!
Iran, Islamic Republic of
اون 400 درصد افزایش رو در فیش پیدا نخواهید کرد دوست عزیز
این پیشنها خیلی جالب بود
آخرش ما نفهمیدیم فعالان فتنه ای که نباید پست بگیرند کیا هستن!!!
فرامرز
به نظر من از وزیر صنعت باید آغاز کرد و حتی برخی از معاونین هم باید استیضاح بشوند چون نه صنعت فعال شد و نه تورم واقعی کم شد تنها روی کاغذ است که سیاه می شود