کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

موج سواری رسانه‌های زنجیره‌ای به بهانه تذکر دلسوزانه حدادیان

3 شهريور 1394 ساعت 14:18

اخیرا سعید حدادیان از مداحان شناخته شده اهل بیت علیه السلام در سخنانی انتقاد گونه خواستار هم افزایی اصولگرایان در انتخابات شده و درسخنی نه چندان جدی از رائه لیست توسط مداحان در صورت عدم وحدت خبر داده است این سخنان ظاهرا به مذاق رسانه های زنجیره ای و عمله های فتنه و وابستگان مجرم أخیرا زندانی شده قرار گرفته و دراقدامی هماهنگ به عقده گشایی علیه جامعه ذاکرین اهل بیت علیهم السلام پرداختند.


به گزارش جهان به نقل از بسیج مداحان، با نزدیک شدن به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری و اهمیت خاص این انتخابات برای بازگشت به متن سیاست، از سوی جریانهایی که به دلیل دشمنی و فتنه انگیزی بر ضد آرمانهای اسلامی و انقلابی در فتنه ۸۸، از سوی قاطبه مردم به حاشیه رانده شده اند، هر روز بر حجم بی اخلاقی و پنجه کشی به صورت نهادها، ارگان ها و افرادی که مورد وثوق مردم می باشند، افزوده می گردد.

بعد از نوازش شورای نگهبان توسط روزنامه های زنجیره ای طبق روال گذشته، مصاحبه یک مداح ارزشی سبب شد تا جامعه مداحان کشور برای چندمین بار از سوی جریانی خاص مورد لعن و توهین قرار بگیرد. مصاحبه ای که در ظاهر حکایت از دلسوزی سعید حدادیان برای جریان اصولگرایی داشت، زنگ خطری شد برای مخالفان تا دست به کار شده و خط تخریب را به سمت وی و عقبه فکری اش پررنگ کنند.

اما ماجرا از کجا آغاز شد؟، انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۲ که با کم لطفی برخی بزرگان جریان اصولگرایی منجر به شکسته شدن رای اصولگرایان و پیروزی رقیب با اختلاف ۰.۷ درصدی گردید تجربه تلخی را به کام این جریان و دلبستگان آن نشاند، لذا با نزدیک شدن به انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی همه جریانها و شخصیت های اصولگرایی با تاکید بر حفظ وحدت از همه ظرفیت های خود در جهت رسیدن به این هدف پا به عرصه نهادند.

اقدامی که بیش از پیش جریانهای سرخورده و وابسته فکری به غرب را به هراس انداخت تا با هر روشی که شده در مقابل این وحدت قد علم کنند.

سعید حدادیان مداح مشهور کشور، در مصاحبه ای خواستار درس عبرت گرفتن جریانهای اصولگرایی از انتخابات ریاست جمهوری شد،و با لحنی طعنه آمیز گفت: اگر اصولگرایان به وحدت نرسند ما مداحان وارد انتخابات می شویم. این جمله حدادیان که به منظور هوشیاری بیشتر اصولگرایان بیان شد عملا موجب وحشت جناح رقیب گشت.

توصیه سعید حدادیان، مداح اهل بیت(ع) به اصولگرایان؛
با وحدت‌نمی‌گذاریم‌مجلس‌ششم تكرارشود/اصولگرایان به وحدت نرسند، مداحان لیست جدا خواهند داد

روزنامه اعتماد در یادداشتی با درج بخشی از سخنان حدادیان و بازنشر برخی انتقادات تند گذشته وی به دولت، سعی در ایجاد نوعی "نود سیاسی مکتوب" نه تنها علیه این مداح معروف بلکه جریان مداحی نمود تا هر دو جریان اصولگرایی و مداحان را با هم مورد تخریب سیاسی قرار دهد.

سیاهه ای که با بال و پر دادن به سخنان حدادیان تا اندازه تاسیس حزب مداحان! سعی در انتقام کشی از مداحان و شخص حدادیان داشت.

این روزنامه با یادآوری تاریخچه تشکیل هیات رزمندگان اسلام با بر شمردن انتقادات جامعه مداحی در دوره سازندگی و اصلاحات به اقدامات ضدفرهنگی و ضد اسلامی دولتهای وقت، سعی در القای صرفا سیاسی جلوه دادن این هیات برای مقابله با جریان اصلاح طلبی نمود و با تمجید سطحی از مداحانی نظیر حاج صادق آهنگران و کویتی پور با صرف نظر از پیشینه انقلابی شان، تلاش کرد تا الگوی مداح مورد نظر خود را در حد یک روضه خوان صرف مطرح نماید. روزنامه ای که به سیاق هم مسلکان خود از درج با آب و تاب نظر هیچ فردی با جایگاه های مختلف اجتماعی و سیاسی برای تایید جریان خود ابا ندارد.

اعتماد با یادآوری حمایت های اولیه مداحان و مخصوصا حمایت حدادیان از رئیس دولت نهم و دهم و همچنین عدم پرداخت به انتقادات و زاویه گرفتن های این جریان از دولت احمدی نژاد در پی انتقادات ریشه ای که به دولت وارد می دانست؛ سعی در القای پیوستگی این دو جریان به هم نمود تا با "این همان نمایی"پازل تخریب وجهه جامعه مداحان را کامل تر کند.

البته از همه این مسائل که بگذریم و به ریشه این برخوردها با جامعه مداحان بنگریم به یک نقطه می رسیم آن هم نداشتن پایگاه این عده در میان مذهبیون و علاقمندان انقلاب است، چرا که با قلم و هر جا که توانستند با زور علیه اسلام و انقلاب خیز برداشتند و دور از ذهن نیست که بزرگان جامعه مداحی به دلیل مقابله با جریاناتی از این دست هر بار به بهانه ای حتی کوچک، مورد سوءقصد رسانه ای قرار گیرند.


کد مطلب: 440683

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/440683/موج-سواری-رسانه-های-زنجیره-ای-بهانه-تذکر-دلسوزانه-حدادیان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com