جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
مقامات عربستان اعلام کردند

۴ نظامي سعودي در مرز يمن کشته شدند

سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب: 440678
سه نظامی عربستان سعودی در تازه ترین درگیریها در مرزهای یمن کشته شدند و یک نظامی دیگر عربستان نیز در همین منطقه در یک سانحه جان باخت.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مقامات عربستان سعودی روز سه شنبه اعلام کردند سه سرباز ارتش روز دوشنبه در تبادل آتش با نیروهای انصارالله یمن در مرزهای این کشور کشته شدند و یک نظامی دیگر نیز بر اثر واژگونی خودرواش جان باخت. این منابع به خبرگزاری رسمی عربستان سعودی اعلام کردند یکی از مواضع نظامیان ارتش عربستان در استان مرزی جزان هدف حملات خمپاره ای و راکتی نیروهای انصارالله یمن قرار گرفت.

سخنگوی وزارت کشور عربستان نیز در گفتگو با خبرگزاری رسمی این کشور اعلام کرد یک نظامی سعودی در تبادل آتش با نیروهای انصارالله در مرزهای یمن کشته شد و سه نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در همین حال فرماندهی نظامی عربستان سعودی اعلام کرد دو نظامی این کشور که در تبادل آتش در مرزهای یمن زخمی شده بودند به علت شدت جراحات وارده کشته شدند.

مسئولان نظامی عربستان مشخص نکردند که آیا این دو نظامی همان دو نفری هستند که بر اثر اصابت خمپاره به استان جزان زخمی شده بودند.

سخنگوی وزارت کشور عربستان افزود در یک حادثه دیگر یک نظامی عربستانی که در عملیات نظامی در مرزهای یمن شرکت کرده بود بر اثر واژگون شدن اتفاقی خودرواش جان باخت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ریاض، یکشنبه گذشته نیز مقامات نظامی عربستان سعودی اعلام کرده بودند یک ژنرال ارتش در تیراندازی نیروهای انصارالله یمن در مرز این کشور کشته شد. از آغاز مداخله نظامی عربستان سعودی بر ضد نیروهای حزب الله یمن، این بلندپایه ترین مقام نظامی عربستان سعودی است که در مرزهای این کشور کشته شده است. عربستان سعودی اواخر مارس گذشته در راس ائتلافی از کشورهای عرب حملات هوایی خود را بر ضد نیروهای انقلابی یمن و در حمایت از عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری این کشور آغاز کرد. عربستان سعودی برای جلوگیری از پیشروی نیروهای انقلابی یمن که از حمایت ایران برخوردار هستند، به حملات هوایی خود بر ضد این گروه که بخشهای گسترده ای از یمن از جمله صنعا را تصرف کرده است، ادامه می دهد. گفته می شود از اواسط ژوئیه نیروهای ضدانقلاب یمن وابسته به منصور هادی با استفاده از حملات هوایی عربستان موفق شده اند کنترل پنج استان جنوبی یمن را از دست انصارالله خارج کنند.

شمار نظامیان عربستانی که از اواخر ماه مارس در درگیریها و تبادل آتش در مرزهای این کشور با یمن کشته شده اند، به شصت نفر رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *