پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۵
۴۸
توسط پدر و مادر شهید به عنوان اولیای دم اتخاذ شد

تصمیم خانواده شهید خلیلی درباره قصاص قاتل فرزندشان/ متن نامه

سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب: 440658
خانواده شهید علی خلیلی از قصاص قاتل گذشتند.
تصمیم خانواده شهید خلیلی درباره قصاص قاتل فرزندشان/ متن نامه
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، پدر و مادر شهید علی خلیلی به عنوان اولیای دم فرزندشان از اجرای حکم قاتل شهید خلیلی که با حکم شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان و تأیید دیوانعالی کشور به قصاص محکوم شده است، گذشت کردند.

متن نامه پدر و مادر شهید خلیلی به شرح ذیل است:

در آستانه میلاد فرخنده امام هشتم حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام و دهه کرامت اینجانبان، پرویز خلیلی و اعظم مشتاق‌فرد به عنوان اولیای‌دم شهید خلیلی، در خصوص اعمال حق قصاص خویش که پس از رسیدگی در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران در حضور وکلای تسخیری و تعیینی قاتل، آقای احسان شاه‌قاسمی، پس از تأیید در شعبه پانزدهم دیوانعالی کشور، هم‌اکنون در شعبه سوم اجرای احکام کیفری دادسرای جنایی تهران مطرح است، بدینوسیله ضمن سپاس از وکیل محترم‌مان و استاد معزز دانشگاه‌ جناب آقای حامد صفری‌ریزی به استحضار ملت شهیدپرور ایران می‌رسانیم:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

فرزند عزیزمان؛ علی جان، اکنون که با خون شاهرگ تو، رایحه دفاع از حریم نوامیس جامعه اسلامی‌مان، بار دیگر جان گرفته است و به کوری چشم معاندان داخلی و خارجی فرهنگ غنی اسلامی‌ و فریضه امر به معروف و نهی از منکر، تو به نمادی برای احیای این واجب از یاد رفته بدل شده‌ای، دیگر چه جای تأثر و ناراحتی از فراق تو ای جوان خنده‌روی ما؛‌

دیگر چه جای غم و اندوه از ندیدن سیمای نورانی تویی که بذل خون خود را با ایثار و گذشت از خطای نابخشودنی خاطی‌ای که جانت را هدف گرفته بود به سرحد کمال رساندی.

شاید بهار کوتاه عمر تو با زنده ماندن معجزه‌آسای تو پس از جراحتت، چندان افزوده نشد، اما ماندی که پیام‌رسان این اعتقاد راسخ قلبی‌ات باشی که اگر هر ملامت‌کننده ناآگاه یا مغرضی از تو می‌پرسید که چرا اینگونه جان برکف، برای رهایی خواهران دینی‌ات از چنگال افرادی غافل عمل نمودی، فریاد می‌زدی که « برای یک لبخند آقا و رهبرت، سیدعلی عزیز» که جانمان به فدایش باد چنین کردی.

بگذار تا رسانه‌‌های استکباری غرب و نهادهای ضداسلامی بین‌المللی حق ما را در قصاص خطاکاری که گل وجود تو را پرپر کرد و در اعمال آن نمایندگان یک خواست عمومی جامعه اسلامی ایران هستیم، در حالی که نه خود و نه خانواده‌اش هیچ‌گاه متنبه نشدند و بارها در اظهاراتی نسنجیده دل ما را شکسته‌اند، به رسمیت نشاسد؛ و صد البته خداوند متعال این حق را بر هر ولی مظلومی که به ناروا کشته شود ارزانی کرده و فرموده است که « فی‌القصاص حیاة یا اولی‌الابصار».

فرزند شهیدمان؛ علی‌رغم همه قصورها، کوتاهی‌ها و گاه دلشکستگی‌هایی که طی این ۴ سال در حق ما روا شد، ما نیز به تو اقتدا کرده و با استعانت از الطاف خفیه الهی و با توسل به قلب عالم امکان، حضرت بقیة‌الله‌الاعظم ارواحنا‌ له‌الفدا، به امید یک لبخند آقا و رهبرمان حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای،‌ بدون ذره‌ای چشم‌داشت مراتب گذشت قاطع و منجز خویش را از حق قصاص خود به اطلاع عموم مردم حزب‌الله ایران می‌رسانیم.

والسلام علی من اتبع الهدی

پرویز خلیلی_ اعظم مشتاق‌فرد، پدر و مادر شهید علی خلیلی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجتبی
سلام احسنت به این غیرت . هم خودشان غیرتمند هستند هم شهیدشان . خداوند متعال ان شاءالله شهید خلیلی را مهمان سفره امام حسین ( علیه السلام ) و پدر و مادر این شهید عزیز را در پناه خودش حفظ کند .
جرم، عمومی است. گذشت اولیای دم و شاکی خصوصی به جای خود، اما اولیای دم این شهید عزیز، همه ملت ایران هستند. مدعی العموم باید ضمن احترام به گذشت اولیای دم، با توجه به اینکه قاتل، یک آمر به معروف و ناهی از منکر را به شهادت رسانده و نه فقط یک آدم معمولی را، حکم قصاص را اجرا کند تا اراذل و اوباش بدانند که قوه قضائیه، از تعدی و تجاوز به حریم اخلاق و نوامیس مردم نمی گذرد.
Finland
می گفتن که این قضیه ربطی به امر به معروف نداره که!! چی شد پس؟
در ضمن این قانون اون موقع تصویب نشده بود!
همینطوره اگه اشتباه نکنم رئیس قوه قضائیه هم گفته بودند کسی که سلاح سرد حمل کنه و ازش استفاده کنه محاربه و به اشد مجازات میرسه خب حالا قاتل شهید خلیلی تافته جدا بافته است؟!! دو تا کیف قاپ جوونو که دم عابر بانک طرفو با چاقو کشته بودند زود اعدام کردند و همه هم به به و چه چه کردند این یکی که مزاحم ناموس بوده شده مستحق ترحم و عفو؟!!! این یک بام و دو هوا یعنی چی؟!!!
این دو نفر به چی این متن منفی دادن!!
خدا عاقبت همه ی ما را ختم به خیر کند...
اینجا جای گذشت نبود
سیاح
Iran, Islamic Republic of
از نظر حقوقی درست است و گذشت بزرگوارانه خانواده شهید مانع از اجرای قصاص می شود
از نظر اخلاقی و اجتماعی مجرم باید مجازات دیگری شود که چاقو کشیده جرم نا امنی اجتماعی را دارد جرم جریحه دار کردن عواطف عمومی دارد که باید توجه شود و این گذشت کریمانه باعث جری شدن مجرم و مجرمان نشود
اصلا کار درستی نکردند. اینطوری هر روز که میگذره این اراذل و اوباش پرروتر از گذشته میشن. مگه شرایط نهی از منکر در جامعه ما خیلی خوبه که یه بنده خدایی بکنه و اراذل هم بکشنشو بعد هم از جرمشون بگذرند؟؟!!!
این خانواده ممکنه از خون بچشون بگذرند ولی نباید دستگاه قضایی این افراد رو رها کنه . اینها جامعه رو واقعا به یک محیط ترسناک تبدیل میکنند که تنها اوباش توش بتونند راحت باشن.
م
United Kingdom
بگذار تا بگریم چون ابر د ر بهاران
ضمن احترام به تصمیم خانواده محترم، امیدورام این گذشت ها موجب سوءاستفاده برخی و ترویج رفتارهای مشابه در جامعه نشود. گذشت خوب است اما در برخی موارد قصاص، امنیت جامعه را بهتر تامین میکند.
فیضیان
Iran, Islamic Republic of
سلام بر روح شهید و خانواده بزرگوارشون
به نظر من قصاص کسانی که امنیت اجتماع رو به خطر انداختن کار صحیح تریه...
محمدخداوردی
Iran, Islamic Republic of
سلام به روح شهید بزرگ خلیلی و احسنت به خانواده معظم این شهیدکه دل امام خامنه ای را شاد کردید.
خدا به آبروی زهرای اطهر سلام اللله علیها شما رو اجر بزرگ وشهیدتان را با شهید کربلا محشور فرماید.
انشالله ما هم مدیون شهدا واین شهید عزیز نشده ورهرو این بزرگان باشیم
معلوم نیست با این کارشون دل امام خامنه ای رو شاد کرده باشند. شما از کجا میدونید ؟ با علم غیب؟
Iran, Islamic Republic of
قصاص حکم خداست و همین خدا فرموده اگه گذشت کنید برای شما بهتر است...

کسی که به این حکم برتر عمل بکنه به نظرت خدا رو خوشحال نمی کنه؟! و به تبع اون اولیای خدا خوشحال نمیشن؟!!

نظر این خانواده عزیز محترمه ولی اگه من جای آنها بودم لحظه ای می بخشیدم که قاتل، طناب دار رو دور گردنش احساس بکنه و خودش رو در یک قدمی مرگ ببینه ...
محمد
با درود به روان پاک شهید خلیلی عزیز
سلام و صلوات خاصه خداوند بر شما پدر و مادر عزیز که راه شهید را کامل کردید. خداوند اجر جزیل و صبر جمیل عنایتتان بفرماید. انشا ا...
سیدمهدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر تو و همسر تو
علي
Iran, Islamic Republic of
احسنت!
خدواند اين خانواده مؤمن و غيور را با فرزند شهيدشان محشور گرداند. ان شاءالله
اشتباه محضه گذشت كردن از قاتلي كه به عمد فرزندشان راكشته...
یاسر
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم این امر به معروف، پدرشهید امر به معروف، باشد الگویی برای دیگران
با همین کارهای ...باعث پررو شدن مجرمین می شید.
باید قصاص کنید تا کسی جرئت تکرار رو پیدا نکند.
Finland
حالا این همه به اصطلاح قاچاقچی مواد مخدر اعدام شدن ایا کم شدن؟ نه!!!!!
با این گذشت ها مجرمان گستاختر میشن. از یک طرف فشار روی این خانواده میاد که گذشت کنید, خدا بخشندگان رو دوست داره, اون هم جوونه حالا یه خطایی کرده و از این حرفها !!! و از اون طرف برای این رعبی که توی جامعه راه می اندازند هم با این بخشش ها پررو تر میشن.
خدایا این شهید را بارسول خدا محشور کند قاتل اورا آدم کند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
به نظر من هم کار اشتباهی است قاتل باید قصاص شود تا درس عبرتی شود برای دیگران با این کارها دیگران می گویند ما هم می کشیم خانواده گذشت می کنند
به نظر منم همینطوره
نیکی که از حد بگذرد نادان خیال بد کند
اگر بخشش کارساز بود قتل شهید خلیلی هم نباید اتفاق می افتاد چون قبلش خانواده شهید محبی قاتلو عفو کرده بودند
بخشش واسه جاییه که قتل اتفاقی بوده و طرف هم تنبیه شده باشه نه جایی که طرف میخواسته به ناموس مردم دست درازی کنه و آلت قتاله همراهش بوده و ... من که از این بخشش حالم گرفته شد :(
Spain
دفاع اين شهيد دفاع از ناموس بود. اگر اين كار را يك آدم بي دبين و مسلك انجام مي داد تا بحال اصلاح طلبان و ضد انقلاب ده ها بار برايش ميتينگ و همايش برگزار مي كردند ولي چون او يك بچه مذهبي و ولايتي بود دريغ از يك جمله.
خداوند عذاب همه ي ضدولايتي ها رو زياد كنه.
شمس
Iran, Islamic Republic of
به نظرم قصاص بهتر بود. زیرا لکم فی القصاص حیات
حسن
سلام بر شما پدر و مادر داغدار و درود بر شما که با عفو و گذشت خودتان بار دیگر نمادی از مسلمان واقعی شدید و دل نگران نباشید که جنایت کاران چه خواهند گفت آنچه مهم است و باقی خواهد ماند رفتار سراسر مهر و لطف شما است و جنایت کاران مثل یزید در تاریخ منفور خواهند ماند
روحش شاد.
Iran, Islamic Republic of
روح این شهید عزیز شهید امر به معروف و نهی از منکر شاد باشه .قطعا همنشبن سالار شهیدان در پیشگاه خداوند متعال در بهشت برین جای دارد.صفات بزرگان و بندگان صالح خداوند است گذشت .
به نوبه ی خود به عنوان یک هموطن علو درجات برای این شهید عزیز و شما اولیاء دم از خداوند متعال خواستارم و کیفر و جزای این قاتل خدا نشناس و بی غیرت را به دادگاه عدل الهی وا گذار میکنیم زیرا شهادت علی عزیز نه تنها درد سوزناکی بر دل شما والدینش گذاشته چه بسا بسیاری از هموطنان نیز با شهادت علی قلبشان به درد آمده اما باز خدا را شکر رگ غیرتهایی به جوش آمده برای احیای این فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر
اتفاقا جزای این قاتل خدا نشناس رو فقط نباید به دادگاه عدل الهی واگذار کرد. وظیفه حفظ امنیت عمومی و نظارت بر اجرای احکام اسلامی چی میشه. این واگذاری های همیشگی به خداست که مجرمان رو گستاخ تر از قبل کرده.
ناشناس
Germany
ای کاش اینکار رو نمیکردن
محمدجواد
Iran, Islamic Republic of
خوشحالم که در جامعه ما این چنین پدر و مادری زندگی میکنند. انشاالله خدا به شما صبر و جزای عفوتان را عنایت میکند.
قاسم
Iran, Islamic Republic of
تصميم شما مورد احترام. ولي كاش شما كاري ميكرديد كه عبرت ديگران بشه. هميشه بخشش،، كجا جواب داده؟؟ اسيد پاشي ها با بخشش ريشه كن شد؟؟ مزاحمت نواميس كمتر شد؟؟ چي شد؟؟
الي
Iran, Islamic Republic of
جالبه بجاي درس عبرت شدن و ... تو مملكت فقط داره فرهنگ بخشش نهادينه ميشه. يعني ادم خوبا از هم عبرت ميگيرن، ادم بدها هم همينجور ميمونن. ادم ميكشن اسيد مي پاشن بعد ادم خوبا از هم ياد ميگيرن ببخشن.
خانواده شهيد جاي شما رو سر من يك نفر اما ماها ديگه كم كم داريم جو گير ميشيم.
کار شایسته ای بود ولی کاش اجاره می دادند این ملعون به سزای اعمال کثیفش برسه تا دیگه کسی جرات قتل و آدم کشی و دست به چاقو شدن را نکنه . اگه همه اولیای دم گذشت کنند ، مجرمان به تصور این که می کشتند و بعد بخشیده می شن ، روزگار مردم را سیاه می کنن.
عجب
خودشان نوشته اند که نه خود و نه خانواده قاتل متنبه نشده اند، پس عفو چنین ...چه لزومی دارد؟
ان شاء الله که این عفو ناشی از فشارهای یک مشت ...به یک خانواده تنها و بی پناه نباشد
اون دو تا خانومی که شهید علی خلیلی ازشون دفاع کردن فکر نمیکنن باید یک حرکتی میکردن؟!!!
Iran, Islamic Republic of
اشتباه بدی کردند
حميد
Iran, Islamic Republic of
با امثال اين ببخشها كه در سالهاي اخير به دليل فشار افكار عمومي زيادتر هم شده،متجاوزين به نواميس جري‌تر مي‌شن.ايكاش! اوليائ دم بخاطر حفظ جون ساير جوانهايي كه امر به معروف مي‌كنند، اين اقدام رو انجام نمي‌دادن. بعيد نيست ثواب انجام قصاص براي حفظ جون بچه مسلمونا از ثواب عفو يك جاني بيشتر باشه! وشايد اگر اولياي دم شهداي قبلي امر به معروف قاتلين مزبور رو عفو نمي‌كردن، امروز علي خليلي در ميان ما بود!
احتمال میدم سال دیگه ماه عسل از پدر و مادر شهید خلیلی دعوت کنن تو برنامه و ازشون تجلیل بکنن اما اگه قصاص میکردن به احتمال زیاد دیگه قابل تجلیل که نبودن هیچ شاید بدهکار هم میشدن!
روی سخن من با پدر و مادر بسیار عزیز و گرامی و بخشنده شهید نهی از منکر نیست بلکه با جامعه و صاحبان تریبونه: کی میخوایم بفهمیم گرفتن حق و اجرای قصاص هم میتونه قابل تجلیل باشه؟؟؟
احسنت به این قهرمانان
ولی مدعی العموم باید جهت قصاص اقدام کنه
reza
ترحم بر پلنگ تيز دندان ستم کاري بود بر گوسفندان
من معتقدم يا از روي فشار اين خانواده تسليم شده يا تحت تاثير جو قرار گرفته و الا تاثير قصاص براي درس عبرت شدن ديگران خيلي واجب تر و لازم تر بود خدا از تقصيرات اولياي دم بگذرد من اگر جاي شهيد خليلي بودم يقه پدرم را روز قيامت ميگرفتم که چرا خونم را هدر دادي
احمد
از دل چنین خانواده ای، چنین طلبه ی خوبی در میاد....
اگه قصاص میکردن خوب نبودن؟!!
و لکم فی القصاص حیات یا اولو الالباب
ای کاش قصاص می کردند
United States
او را به درک واصل می کردید تا درس عبرتی برای دیگران بشود ...