پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۷

همدردی با کودک سرطانی؛ این بار یک پرستار زن سر خود را تراشید‬

سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 440624
در راستای همدردی و همسویی با کودک خردسال مبتلا به بیماری سرطان، یکی از پرستاران زن شاغل در درمانگاه امام رضا(ع)، موهای سر خود را تراشید.
عکس تزئینی است
عکس تزئینی است
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یک پرستار زن شاغل در درمانگاه امام رضا(ع) دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ابراز همدردی با کودک خردسال مبتلا به سرطان، موهای سر خود را تراشید.

در راستای همدردی و همسویی با کودک خردسال مبتلا به بیماری سرطان، یکی از پرستاران زن شاغل در واحد شیمی درمانی اطفال درمانگاه امام رضا(ع)، موهای سر خود را تراشید.

این اقدام نمادین تاثر مسئولان و سایر همکاران شاغل در بخش مذکور را در برداشته است.

این پرستار در رابطه با اقدام خود اظهارداشت: انجام این اقدام خودجوش بی شک تاثیر مهمی در روحیه والدین بیمار و تسریع روند درمان بیمار خواهد داشت و این عمل تا همیشه در پرونده ذهنی کودک ذکر شده جاودانه خواهد ماند.

از اقدام این پرستار برای ایجاد حس همدردی و انسان دوستی که در پی داشته در درمانگاه امام رضا(ع)، تقدیر شد.

اواخر بهمن ماه ۹۲ محمد علی محمدیان، معلم مریوانی برای ابراز همدردی با دانش آموزش که در پی یک بیماری کچل شده بود، موهای خود را تراشید که بازتاب وسیعی در جامعه داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پارمیدا سادات
Iran, Islamic Republic of
ممنون از انسانیت شما خانم پرستار
Latvia
ممنون از چی!!!
مملکت سرشار از احساسات!
ساری
Iran, Islamic Republic of
خوبه ولی ای کاش بجای حرکت نمادین، دست تو جیب مون کنیم و از لحاظ مالی به هزینه های درمان این عزیزان کمک کنیم
سیاوش
United Arab Emirates
مطمعنا با روش های مختلف می توان انسان ها به یکدیگر کمک کنند و حرکت نمادین این پرستار مهربان که با گذشتن از زیبایی خود و همرنگ شدن و غرق شدن در آلام یک کودک بیمار از رنج روحی آن بکاهد چای تشکر و پابوسی این بانوی نیکوکار را دارد ای کاش با درک این واقعیت که بنی آدم اعضای یکدیگرند و ز آفرینش از یک گوهرند به دنیای پیرامونمان نگاه کرده و هر کس به اندازه قدرت و توان خود در این راه گام بردارد .
شما اولین نفر ماهم دنبال تان می‌کنیم
بسمه تعالی
سلام علیکم

جهان نیوز گرامی؛

شما در عنوان خبر "تراشیدن موی سر" را کار کرده اید؛ یعنی برایتان مهم بوده است.

اما دقت داشته باشید که:

همه می دانیم نیت این خانم مهربان، خیر و خوب بوده است؛ اما در دین مبین اسلام، غیر از نیت، آن کار و فعل هم باید "حسن فعلی" داشته باشد و آن کار را دین تأیید کرده باشد.

قطعی نمی گویم اما شک دارم که سر تراشیدن آن خانم بزرگوار، آن حسن فعلی را داشته باشد؛ هر چند مطمئنیم نیت خوب و محبت آمیز را دارد.
این رفتارها دردی را دوا نمیکند . و دارد حالت نمایشی بخود میگیرد.