پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۲

انتقادهاشمی ازهزینه خدمات دندانپزشکی

دوشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب: 440526
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد خدمات در حوزه دندانپزشکی توسط بخش خصوصی انجام شده و اقشار کم‌درآمد از پرداخت هزینه‌های سنگین آن ناتوان هستند، گفت: هزینه‌ بالای خدمات دندانپزشکی بی‌عدالتی مطلق است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه آیین بهره‌برداری از بزرگترین کلینیک دندانپزشکی غرب کشور در شهرستان بروجرد، با اشاره به اینکه بروجرد شهر علم، دانش، اعتدال و شهر آیت‌الله العظمی بروجردی (ره) است، گفت: علمای فقیه این شهرستان استوانه‌هایی بودند که ضمن تبلیغ دین مردم را به اعتدال و مردم‌داری دعوت می‌کردند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: این دولت‌مردان همواره به دنبال ایجاد امنیت و آسایش در بین مردم بوده و قوام دین را در قوام دولت می‌دانستند.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه کم‌تر از یک ماه آینده به استان لرستان سفر می‌کنم، عنوان کرد: سفر امروز به واسطه ویژه‌برنامه‌ای است که دانشگاه آزاد اسلامی تدارک دیده و کلینیک دندانپزشکی باشکوه و بزرگی را در این شهرستان افتتاح کرده است.

قاضی‌زاده‌ هاشمی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی که جزو مولودهای انقلاب اسلامی ایران است تاکنون از گردنه‌های مختلفی عبور داده شده و به لطف خداوند بار بزرگی از آموزش‌های کشور را بر دوش می‌کشد.

وی با اشاره به اینکه چهار درصد هزینه‌های پزشکی پنج دهک اول جامعه، یعنی اقشار کم‌بضاعت برای هزینه‌های دندانپزشکی صرف می‌شود، یادآور شد: از سویی قشر متوسط جامعه نیز ۲۰ درصد هزینه‌های درمانی خود را صرف این حوزه می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد از خدمات در حوزه دندانپزشکی توسط بخش خصوصی انجام شده و اقشار کم‌درآمد از پرداخت هزینه‌های سنگین آن ناتوان هستند، تأکید کرد: در این زمینه یک بی‌عدالتی مطلق انجام شده است که باید جامعه کم‌بضاعت در این زمینه حمایت شود.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ابراز امیدواری کرد که کلینیک بزرگ دندانپزشکی افتتاح‌ شده در شهرستان بروجرد صرفاً صرف حوزه آموزش نشده و خدمات خوبی به مردم به ویژه اقشار کم‌درآمد و مستمند ارائه دهد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اهمیت پیشگیری در حوزه دندانپزشکی، تأکید کرد: درمان نیز باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکلات درمانی کشور را حل کند، خاطرنشان کرد: باید به بخش خصوصی نیز اجازه داده شود که در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشد.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: به نظر می‌رسد به جای احداث دانشگاه‌های دولتی بهتر است اجازه دهیم با مشارکت بخش خصوصی دانشگاه‌هایی در کشور با رعایت ترازها و استانداردهای بین‌المللی و منطقه‌ای ایجاد شود.

وی در مورد بیمارستان آیت‌الله بروجردی این شهرستان که باید سال‌های گذشته احداث می‌شد گفت: این بیمارستان بعد از تأخیر به اتمام رسیده است و سعی می‌کنیم تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


وای برین سراغ بیمه هاتون؟ از بیمه ها انتقاد کنید که تحت پوشش نمیدن!
رضاااااااااااااااااااااااااا
Romania
این رو همه میدونن ولی مسئولش جه کسی هست فکر کنم آقای وزیر بهتر بدونن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!