کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تکذیب تصنیف‌خوانی شجریان‌برای‌رفسنجانی

2 شهريور 1394 ساعت 17:06

آماده‌سازی یک تصنیف با مضمون و محتوایی درباره خدمات و تلاش‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی توسط محمدرضا شجریان، تکذیب شد.


به گزارش جهان، ایسکانیوز سایت وابسته به دانشگاه آزاد نوشت:
خبر انتشار یک تصنیف با مضمون و محتوایی درباره خدمات و تلاش‌های حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی توسط محمدرضا شجریان که روز گذشته در برخی از سایت ها منتشر شده، توسط موسسه دل آواز -شرکت انحصاری پخش آثار استاد محمدرضا شجریان- تکذیب شد.

همچنین طه هاشمی، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی طی صحبت با خبرنگار ما اساس این خبر را کذب محض دانسته و گفت: تاکنون نه مذاکره ای با آقای شجریان در این زمینه شده است و نه آیت الله هاشمی رفسنجانی نیاز به چنین کاری دارد.

طه هاشمی ادامه داد: اگر ما می خواستیم چنین کاری کنیم نیاز نبود آن را مخفیانه انجام دهیم و آن را حتما علنی می کردیم.

هاشمی در پایان صحبت های خود از انعکاس چنین اخباری که دروغ محض است، اظهار تاسف کرد و مهمترین رسالت رسانه را انعکاس حقایق عنوان کرد.

به گزارش جهان، سایت تدبیر 24 از سسایتهای خبری حامی دولت، ادعا کرده بود که استاد محمدرضا شجریان در حال آماده‌سازی یک تصنیف باشکوه با مضمون و محتوایی درباره خدمات و تلاش‌های آیت الله هاشمی رفسنجانی است.این کار موسیقایی که از چندی پیش و به سفارش معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده است، ابتدا در جلسه بزرگداشت حافظ که در همین نهاد علمی و آموزشی برگزار گردید مطرح شد. استاد شجریان بعد از دریافت این پیشنهاد ابتدا با فروتنی نداشتن شرایط مناسب برای خواندن آواز و مشکلات کهولت سن برای حنجره را بهانه‌ای برای نپذیرفتن این پیشنهاد کرده است اما در ادامه و با توضیح اهمیت این موضوع و اختصاص بودجه‌‌ای در شان استاد آواز ایران، این پیشنهاد در دستور بررسی و برنامه ریزی برای تهیه ترانه مناسب توسط ایشان قرار گرفت.


کد مطلب: 440515

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/440515/تکذیب-تصنیف-خوانی-شجریان-برای-رفسنجانی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com