پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۲

هشدار هسته‌ای دانشجویان به مجلس

دوشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب: 440509
جنبش عدالتخواه دانشجویی پیرامون متن برجام اعلام کرد: عملکرد امروز نمایندگان مجلس مبنای قضاوت تاریخ خواهد بود و امروز آوردگاه امتحان بصیرت و شجاعت آنهاست.
به گزارش جهان به نقل از فارس، جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون متن برجام اعلام کرد: عملکرد امروز شما مبنای قضاوت تاریخ خواهد بود. امروز آوردگاه امتحان بصیرت و شجاعت شماست. امروز برخی به شیوه‌های گوناگون، مردم و نمایندگان مردم را، از عدم توافق با غرب می‌ترسانند اما آنچه ماندگار است حریت و آزادگیست، آنچه ماندگار است گردن افراشته در برابر خداوند متعال است.

در ابتدای این نامه خطاب به نمایندگان آمده است: انقلاب اسلامی امروز در یک مقطع تاریخی و تاریخ ساز قرار گرفته است. تعبیر پیچ تاریخی از رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیز شرایط منطقه‌ای و جهانی مؤید این موقعیت استثنایی و تاریخی است. در چنین شرایطی، انقلاب اسلامی به بهانه توافق هسته‌ای در معرض یک آزمون بزرگ قرار دارد.

در ادامه تاکید شد: مسئله توافق هسته‌ای و تأثیر آن در سرنوشت بلند مدت کشور یک مسئولیت مهم و قطعی، بر دوش دلسوزان انقلاب اسلامی قرار می‌دهد که نمی‌توانند نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشند. چه ساده‌اند آنان که صحنه را نمی‌بینند و هدف دشمن را تشخیص نمی‌دهند، امروز دشمن در پس مذاکرات هسته‌ای هدفهای شوم دیگری دارد. « غرض آنها حل مشکلات و مسائل نیست- غرضشان یک کار تبلیغاتی است برای اینکه به ملت‌های مسلمان نشان دهند که ببینید این نظام جمهوری اسلامی بود با آن سرسختی، با آن ایستادگی، اما عاقبت مجبور شد بیاید باب مصالحه و گفت‌وگو را با ما باز کند. وقتی ملت ایران اینطور است، شماها چه می‌گوئید دیگر؟ این را برای خاموش کردن و ناامید کردن ملت‌های سربرافراشته‌ مسلمان که امروز در بسیاری از کشورهای اسلامیِ اینها نسیم بیداری وزیده است و به خاطر اسلام احساس عزت میکنند، لازم دارند.»

این اتحادیه دانشجویی تاکید کرد: دشمن می‌خواهد ایران انقلابی را به شهروندی آرام برای نظام سلطه سرمایه سالار خودش تبدیل کند تا دیگر بساط چپاول و استبداد و استکبارشان را بر هم نزند. مثل روز روشن است که موضوع هسته فقط بهانه است. امروز موضوع هسته‌ای نه تنها فقط یک مسئله نیست بلکه بخشی از یک راهبرد دشمن هست. آنها قطعا به این موضوع بسنده نخواهند کرد. پر واضح هست که برجام نقطه آغاز مسیر بی‌پایان بهانه جویی‌های غرب است. مسیری که انتهایی ندارد، چرا که دشمنی غرب با انقلاب تمامی ندارد.

در ادامه این نامه خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصریح شد: تاریخ این روزها را خواهد نوشت و آیندگان در خصوص فرد فرد شما قضاوت خواهد کرد؛ چنانکه در خصوص گذشتگان قضاوت می‌کند. فارغ از بحث‌هایی که در بالا عنوان شد، حتی بررسی متن برجام نیز هر انسان آگاه و آزاداندیشی را نگران می‌کند. مگر نه اینکه برجام قرار بود چرخ اقتصاد را بچرخاند؟ ولی بررسی‌های کارشناسانه متن چیز دیگری می‌گوید.

این اتحادیه ادامه داد: برجام یعنی محدودیت‌های بلند مدت را پذیرفته‌ایم بدون اینکه حتی پول نفت براحتی دستمان برسد. برجام یعنی بسیاری از تحریم‌ها می‌ماند و بسیاری هم فقط تعلیق می‌شود و نه لغو. پس برای چه مذاکره کرده‌ایم؟ برای چه محدودیت پذیرفته‌ایم؟

در ادامه آمده است: برجام یعنی تسلط اطلاعاتی دشمن، برجام یعنی در کمال تعجب چه ما اعتراض کنیم چه ۵+۱، تحریم‌های ایران باز خواهد گشت. با این اوصاف آیا شما چنین توافق را شایسته شأن ملت بزرگ ایران می‌دانید؟ توافقی که برداشته شدن تحریم‌ها را به وقت نامعلومی موکول کرده است، توافقی که قضاوت را به آژانسی واگذار کرده که خودش متهم است، توافقی که همچنان به ایران اجازه دسترسی کامل به چرخه دلار را نمی‌دهد، توافقی که علی رغم قبول برخی تعهدات بازگشت ناپذیر اما همچنان چماق بازگشت سریع تحریم‌ها را بالا سر ایران نگه می‌دارد! حال کدام وجدان بیدار و آزاده‌ای چنین توافقی را خواهد پذیرفت؟؟

جنبش عدالتخواه در ادامه نامه خود به نمایندگان مجلس نوشت: حال این شمایید و وظیفه تاریخی‌تان. عملکرد امروز شما مبنای قضاوت تاریخ خواهد بود. امروز آوردگاه امتحان بصیرت و شجاعت شماست. امروز برخی به شیوه‌های گوناگون، مردم و نمایندگان مردم را، از عدم توافق با غرب می‌ترسانند اما آنچه ماندگار است حریت و آزادگیست، آنچه ماندگار است گردن افراشته در برابر خداوند متعال است. در حقیقت هزینه پذیرش همچین توافقی به مراتب بیشتر از نپذیرفتن آن است. و اینک مردم و تاریخ به دقت، عملکردتان را به نظاره نشسته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فرمند
Iran, Islamic Republic of
من پيشنهاد ميكنم راي گيري در مورد توافق هسته اي به صورت كاملا علني علني و اشكار در مجلس صورت پذيرد تا مشخص شود چه اشخاصي با پذيرش برجام موافق و كدام يك از نمايندگان مخالف مي باشند تا تاريخ قضاوت كند چه كساني خدمت كردند وچه كساني مقهور دشمن شدند
ضمنا اين راي گيري علني جاي هيچ گونه انكار و تكذيب را با ثبت شدن تصاوير از همگي نمايندگان خواهد گرفت
لازم ميدانم كلام امير مومنان خطاب به ياران سست عنصر خود را يادآوردي نمايم كه حضرت به اين مظمون فرمودند كه ياران معاويه در ظلم وناحق بودن خود ار شما ياران من در حق بودن خودتان مصمم تر وجدي تر هستند واي كاش من علي ده نفر از ياران خود را ميدادم ويك نفر از ياران معاويه را ميگرفتم
United States
فعلا که مجلس تعطیل است.وهیچ نقشی دراداره کشورندارد وتمام اختیارات رابه دولت داده