پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱
موسوی جزئیات نشست کمیسیون اقتصادی را تشریح کرد:

تعطیلی ۴۰ کارخانه سنگبری

دوشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۵۰
کد مطلب: 440385
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: صنف سنگبرها با مشکلات زیادی مواجه هستند و حدود ۴۰ روز تعطیل و ۵ میلیون نفر بیکار شدند.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با فارس، در تشریح جلسه امروز این کمیسیون اظهار داشت: این کمیسیون امروز دو جلسه برگزار کرد که یکی از آنها در خصوص طرح دائمی نمودن قانون مالیات بر ارزش افزوده بود.

وی افزود: دو ماده دیگر در خصوص این قانون مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و در خصوص ماده سوم ایراداتی از سوی نمایندگان وارد شد که به جمع‌بندی نهایی نرسیده و مقرر شد در جلسه آینده نیز مطرح شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی به حضور صنف سنگبرهای کشور در کمیسیون اقتصادی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این صنف برخی مشکلات مالیاتی مربوط به حوزه کاری خود را مطرح کردند.

موسوی لارگانی به وجود ۶ هزار کارخانه سنگبری در کشور اشاره کرد که حدود ۵ میلیون نفر کارگر در آن مشغول به کار هستند.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: صنف سنگبرها ادعا دارند که مالیات بر ارزش افزوده را معدن‌ کاران به ما نمی‌دهند. چرا ما چرا باید مالیات بر ارزش افزوده‌ای که از سوی معدن‌کاران دریافت نمی‌کنیم را پرداخت کنیم و به گفته آنها اداره مالیات آن‌ها را موظف به پرداخت آن کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به بیان مشکلات این صنف پرداخت و اظهار داشت: این صنف از گذشته نیز نتوانست این وجه را دریافت کند و اکنون با مشکلاتی مواجه هستند و حدود ۴۰ روز تعطیل و ۵ میلیون نفر بیکار شدند لذا جمعی از کارگران صنف سنگبری جهت بررسی و رفع این مشکل به این کمیسیون مراجعه کردند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته‌ای جهت رفع این مشکل خبر داد و افزود: لذا مقرر شد جهت بررسی این مشکل کمیته‌ای از اعضای کمیسیون اقتصادی تشکیل شده که پیگیر این مشکل باشند و نخستین جلسه این کمیته فردا ساعت ۹ صبح جهت بررسی مشکلات صنف سنگبرها تشکیل می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
وقتی مسولین و وزرا از قشر مرفه جامعه هستند اصلا براشون اقتصاد معنی نداره فقط دنبال سوارشدن ماشین میلیاردی و ویلای بزرگ و ... خواهند بود
مطمءنا از تعطیلی بسیاری از واحدهای شهرکهای صنعتی خبر دارند اما چون درد ندارد دلسوزی هم ندارند