شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

از سرگیری تظاهرات در بیروت

يکشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۰
کد مطلب: 440375
کمپین معترضان لبنانی به بحران «انباشت زباله»، برگزاری تظاهرات گسترده و استعفای نخست وزیر را خواستار شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، کمپین «بویتان در آمد» (کمپین معترضان لبنانی به بحران انباشت زباله» عصر شنبه با صدور بیانیه‌ای هواداران خود را به بازگشت به خیابان‌ها و برگزاری تظاهرات گسترده دعوت کرد.

به گزارش وبگاه خبری «النشره»، کمپین معترضان لبنانی هواداران خود را به برگزاری تظاهرات گسترده رأس ساعت ۱۸:۰۰ به وقت محلی بیروت دعوت کرد و استعفای «تمام سلام» نخست وزیر کشورش را خواستار شد.

معترضان لبنانی شعار تظاهرات عصر امروز را «ارحل»‌ (به معنی از قدرت کنار برو) اعلام کردند.

تلویزیون المنار نیز عصر یکشنبه (امروز) در گزارشی با پخش تصاویری از حضور تظاهرات کنندگان در میدان «ریاض الصلح»‌ در مرکز بیروت، تاکید کرد که مردم همچنان در حال حرکت به سوی محل برگزاری تظاهرات، جهت اعتراض به عملکرد دولت در قبال پرونده‌های داخلی بویژه بحران انباشت زباله هستند.

شب گذشته با حمله نیروهای امنیتی دولت به معترضان، بیش از ۳۰تن از تظاهرات کنندگان زخمی شدند. کنفرانس مطبوعاتی ظهر امروز تمام سلام نخست وزیر جریان ۱۴ مارسی لبنان، خشم و عصبانیت مردم را برانگیخته است.

نخست وزیر لبنان بدون اشاره به مسئولیتش در زمینه عدم حل بحران انباشت زباله‌، مجازات عاملان حمله به تظاهرات کنندگان را خواستار شد. جریان «المستقبل» به ریاست «سعد حریری» با صدور بیانیه‌ حمایت خود از عملکرد تمام سلام را اعلام کرد.

حزب الله لبنان و حزب مسیحی «جریان ملی آزاد» که تا کنون چندین بار حل بحران انباشت زباله را خواستار شده بودند، بر زبان شماری از مسئولانشان، حمایت خود از اقدامات مردمی را اعلام کردند.

برخی از نهادهای غیر دولتی با اعلام حمایت از تظاهرات مردمی، شهروندان لبنانی را به پیوستن به این کمپین دعوت کردند.

تلویزیون المستقبل در خبری از انتشار برخی اخبار ضد و نقیض مبنی بر خودسوزی یک شهروند لبنانی در شهر «صیدا» در همبستگی با کمپین «بویتان در آمد» خبر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *