شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱
واکنش دیلی تلگراف نسبت به بازگشایی سفارتخانه انگلیس در تهران:

ایران هیچگاه دوست انگلیس نمی‌شود

يکشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۰
کد مطلب: 440372
یک روزنامه انگلیسی در تحلیلی در خصوص بازگشایی سفارتخانه این کشور در تهران نوشت: انگلیس با رها کردن متحدان تاریخی خود در خاورمیانه در عوض دوستی با متعصبان مذهبی در تهران در واقع به سمت فاجعه می‌رود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» در واکنش به بازگشایی سفارتخانه انگلیس در تهران نوشت: آیت‌الله‌های ایران هیچگاه دوست انگلیس نخواهند شد و اگر ما متحدان تاریخی خود در خاورمیانه را در عوض دوستی با تهران رها کنیم، در واقع به سمت فاجعه می‌رویم.

دیلی تلگراف در بخشی از این تحلیل به صراحت نوشت: دوباره ما به ایران رفتیم و وزیر خارجه دیگر انگلیس با انتظار بالا از تحکیم روابط با ایران وارد این کشور شد. از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران جام مقدس (جامی افسانه‌ای) سیاست خارجی انگلیس در تلاش برای رفتن به سوی اردوگاه میانه‌روها در تهران بوده که از سوی اصولگرایان منزوی شده بودند.

در بخش دیگر این مطلب آمده است: وزارت خارجه انگلیس که نسب به بازگشایی سفارتش در تهران شاد به نظر می‌رسد نسبت به خسارت‌های بلند مدت برقراری روابط با تهران آگاه نیست و نمی‌داند که شاید روابطش با متحدان تاریخی‌اش در منطقه چون عربستان سعودی آسیب می‌بیند.

دیلی تلگراف در بخشی دیگر از این مطلب نوشت:برای دهه ها وجود اتحاد راهبردی بین انگلیس و کشورهای حاشیه خلیج عربی (واژه شیطنت آمیز رسانه یاد شده) امنیت انرژی انگلیس را بیمه کرده است. در واقع «هاموند» وزیر خارجه انگلیس با سفر به تهران سیاست خارجی فاجعه باری را اتخاذ کرده است. نباید شک کرد تا زمانی که آیت‌الله‌های ایران در راس قدرت هستند، ایران دوست انگلیس نخواهد شد. بی شک انگلیس در صورت رها کردن متحدان عربش در منطقه در حمایت از متعصبان اسلامی در تهران مرتکب خود کشی شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد !!
ايشالا خدا بكشدش . اين انگليس خبيث پليد را كه هرچه فتنه در سراسر عالم رخ ميدهد زير سر اين انگليسي هاست . انشالله اين جزيره نكبتي بزودي به قعر آب برود تا مردم دنيا يك نفسي بكشند .