جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

انتقاد اکرمی از سخنان انتخاباتی روحانی

يکشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب: 440327
حجت الاسلام اکرمی انتقادش به دولت را با یادآوری اظهارات اخیر رئیس جمهور در جمع استانداران ابراز کرد و گفت: «صادقانه بگویم هم اظهارات آیت الله جنتی در خطبه نماز جمعه مناسب نبود و هم سخنرانی آقای روحانی در جمع استانداران در مورد انتخابات درست نبود.به نظرم همین اشاره من در خصوص عملکرد دولت کافیست...
به گزارش جهان، حجت الاسلام سید رضا اکرمی در گفتگو با «نماینده» با توجه به آغاز هفته دولت در خصوص نقاط قوت دولت یازدهم انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۲ را یادآور شد و گفت: «در سال ۹۲ انتخابات پرشوری داشتیم؛ ۷۳ درصد برای ریاست جمهوری شرکت کردند. انتخاب آقای دکتر حسن روحانی با پنجاه و چند درصد آرا آنهم در مرحله اول مورد توجه است. در مراحل بعدی به نظرم مراسم های تحلیف و تنفیذ نیز بسیار شکوهمند بود، برای اولین بار در مراسم تحلیف حدود پنجاه کشور دنیا در مراسم شرکت کردند و این مراسم طلیعه خوبی برای به رسمیت شناختن، مذاکره و گفتگو بود».

* بیت الغزل اقدامات دولت یازدهم

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری به تعبیر خود بیت الغزل اقدامات دوساله دولت تدبیر و امید را اینگونه برشمرد: «به نظرم آقای روحانی کوشید که آرامشی در داخل کشور برقرار کند تا هر روز شاهد نوسانات اجتماعی، ارزی و اقتصادی و همچنین اخلاقی نباشیم علاوه بر آن در بُعد خارجی سفر به سازمان ملل و نامگذاری روزی به عنوان پرهیز از تندروی و افراط و همچنین مذاکرات هسته ای -که بهر حال در تیرماه نتیجه آن اعلام شد و امیدواریم که برای کشور مفید و سودمند باشد- را می توان به عنوان بیت الغزل اقدامات دو ساله دولت یازدهم بنامیم.

* سخنان آقای روحانی در جمع استانداران در مورد انتخابات درست نبود/ همین اشاره در خصوص عملکرد دولت کافیست!

وی در خصوص نقاط منفی عملکرد دولت یازدهم نیز تأکید کرد: مثلی معروف با این مضمون وجود دارد که دیکته نانوشته و حرف ناگفته هیچ ایرادی ندارد، بنابراین مسلم است که دیکته نوشته شده و حرف گفته شده دارای اشکال است که باید آن ایرادات را به صورت خیرخواهانه، صادقانه و همراه باپیشنهاد مطرح کرد و در صدد اصلاح آن بر آمد.

حجت الاسلام اکرمی در ادامه انتقادش به دولت را با یادآوری اظهارات اخیر رئیس جمهور در جمع استانداران ابراز کرد و تصریح کرد: «صادقانه بگویم هم اظهارات آیت الله جنتی در خطبه نماز جمعه در مورد افراد داوطلب خبره و ... در جمع نمازگزاران مناسب نبود و هم سخنرانی آقای روحانی در جمع استانداران در مورد انتخابات درست نبود. ما اگر مطالب حقوقی و قانونی داریم باید در جمع خانواده خودمان مطرح کنیم نه جایی که تریبون باز است و غریبه و خودی وجود دارد و می آید که فقط منفی ها را بزرگ کند، بنابراین نباید وارد این فازها شویم که متأسفانه شدیم. به نظرم همین اشاره من در خصوص عملکرد دولت کافیست...»

* دولت در زمینه فرهنگ موفق نبوده و عملکردی متوسط داشته است

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفتگو با «نماینده» ضمن تأکید بر معناهای بسیار زیاد فرهنگ و اینکه در ابتدا باید ببینیم معنای فرهنگ چیست، اظهار داشت: «مباحث فرهنگی فقط دولتی نیست. همه باید برای مباحث فرهنگی کار کنند. ما غیر از مدارس و دانشگاه وقتی که برای مطالعه می گذاریم حدود ۷ دقیقه است! هر ملتی که مطالعه نمی کند و فرهنگ مکتوب برای آن مطرح نیست رشد نمی کند. دولت هم البته نقش خود را دارد و باید نقش خود را ایفا کند. به نظرم دولت (یازدهم) در زمینه فرهنگ موفق نبوده و عملکردی متوسط داشته است» .

* با تلخکامی باید گفت وزیر ارشاد می گوید ۷۰ درصد مردم ماهواره می بینند/ وضع پوشش جامعه روز به روز بدتر می شود

وی در ادامه افزود: «ما بعد از پیروزی انقلاب متأسفانه آنطور که باید و شاید به مباحث فرهنگ اهمیت نداده ایم. مسائل فرهنگی ابتدا باید از خانواده شروع شود، از پدر و مادر، مسئله ازدواج، حتی نام و تربیت نیکو، آموزش نیکو و ... در حال حاضر همه این موارد می لنگد! به این معنا که به عنوان مثال در مسئله ازدواج که اصل است متأسفانه پیر سنی برای دختران و پسران ما دارد به وجود می آید و از طرف دیگر مطابق آمار طی ۱۰ سال اخیر آمار طلاق ۵ برابر شده و هرگز در ازدواج به این اندازه رشد نداشته ایم، اینها خطر است. شما به معظل ماهواره توجه کنید. ماهواره باعث از هم پاشیدگی خانواده ها شده است. با تلخکامی باید گفت وزیر ارشاد می گوید ۷۰ درصد مردم ماهواره می بینند! تماشای ماهواره خط گرفتن از آن را در پی دارد که در حال حاضر عوارض آن را شاهد هستیم. وضع پوشش جامعه روز به روز (نه حتی هفته به هفته و ماه به ماه) بدتر می شود. مسئله پرده دری، بی حرمتی و بی احترامی ها نشان می دهد به فرهنگ آن مقدار که باید اهتمام بورزیم و به عنوان یک ساختار و زیر بنا به آن اهمیت دهیم، توجه نکرده ایم».

حجت الاسلام در نهایت یادآور شد: «بعد از پیروزی انقلاب همه دولت ها از جمله دولت آقای روحانی گرفتار مسائل روزمره اقتصادی، گرانی، تورم و اشتغال و جنگ و ترور و ... بوده اند که نشد آنطور که باید به مقوله فرهنگ بها و برایش وقت بگذارند. حتی خانواده ها نیز با همین رویه پیش رفتند. من گاهی این مثال را می زنم که خانواده ها پول برای کباب، کدو و کلم می دهند ولی برای کتاب نه! امسال میوه زیر کیلویی ۵۰۰۰ تومان وجود ندارد با اینحال میخریم ولی به کتاب که می رسیم میگوییم گران است این یعنی اهتمام نداریم».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
من گاهی این مثال را می زنم که خانواده ها پول برای کباب، کدو و کلم می دهند ولی برای کتاب نه!
آقا :
كاهو و كرفس و كوفته را از قلم انداختي !!!!