پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
با ابتکار سه دانشجو تولید شد

دفتر مشق های بومی گنابادی+عکس

يکشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 440231
سه تن از دانشجویان شهرستان گناباد با استفاده از نمادها و شخصیت‌های بومی خود به طراحی نوشت‌افزارهای اسلامی ایرانی اقدام کردند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نوشت‌افزار اسلامی ایرانی سه‌ سالی‌ست که کار خود را آغاز کرده است. در این مدت علاوه بر تولیدکنندگان فعال در تهران، تعدادی از تولیدکنندگان شهرستان‌ نیز وارد میدان کار شده و تلاش دارند تا با استفاده از نمادهای بومی به تولید و فعالیت در این زمینه بپردازند.

گروه طرفه از جمله برندهای جدید در این حوزه است که طرح اولیه آن توسط سه دانشجو از شهرستان گناباد شکل گرفته است. در این گروه، سه دانشجوی فعال تلاش دارند تا با استفاده از نمادهای بومی شهرشان بتوانند آثاری را تولید و عرضه کنند. وکیلی، یکی از دانشجویان این گروه، درباره چگونگی شکل‌گیری گروه طرفه و هدف از راه‌اندازی آن گفت: ما چند نفر از دانشجویان شهر گناباد هستیم که به سمت نوشت‌افزار اسلامی ایرانی رفتیم تا با طراحی شخصیت‌های بومی، دانش‌آموزان را به سمت استفاده از این نوشت‌افزارها ترغیب کرده و آنها را از استفاده برندها و نمادهای خارجی منصرف کنیم.

وی ادامه داد: ما ابتدا طرح‌های گناباد مانند سوغات گناباد، شخصیت‌های این شهر و اماکن دیدنی این شهر را در طراحی مد نظر قرار دادیم. دو سالی هست که کار خود را در این زمینه آغاز کردیم. فعلاً ۱۲ طرح عرضه کرده‌ایم که خوشبختانه مورد استقبال خانواده‌های شهرمان قرار گرفته است.

وکیلی با بیان اینکه گروه‌های مشابه ما که به صورت خودجوش وارد این کار شده‌اند، با مشکلات متعددی مواجه‌اند، افزود: مشکلات متعددی در زمینه‌های مختلف این کار؛ اعم از طراحی تا تولید داریم، چرا که مسئولان توجهی نمی‌کنند و علاوه بر این ما از نظر مالی هم با چالش‌هایی مواجهیم. در حال حاضر مجبوریم که بخشی از هزینه‌هایمان را از طریق خانواده تأمین کنیم. تاکنون نیز تسهیلاتی از سوی نهادهای دولتی برای کارهای ما در نظر گرفته نشده است.


به گفته وی، طرح ملامظفر گنابادی، محمد پروین گنابادی، شب یلدا، زعفران، طرح‌هایی با شخصیت‌های زهیر و زهرا و طرح‌هایی از شهدای این شهر از جمله طرح‌هایی‌ست که امسال برای دانش‌آموزان شهر گناباد طراحی و عرضه شده که خوشبختانه استقبال از این طرح‌ها در شهر خوب بوده است.

تولیدات طرفه در سومین نمایشگاه «ایران‌نوشت» که به مدت ۱۰ روز از ۲۷ مردادماه تا ششم شهریورماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است. علاقه‌مندان برای تهیه این محصولات نوشت‌افزار اسلامی ایرانی می‌توانند به خیابان حجاب، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراجعه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *