پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

آرزوی هاموند برای ارتقای روابط با ایران

يکشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 440193
وزیر خارجه انگلیس پیش از سفر به تهران، با بیان اینکه انتظار دارد سطح روابط طرفین طی ماه‌های پیش رو ارتقا یابد، گفت تهران و لندن باید در مورد موضوعات مختلف از جمله داعش، تروریسم، مبارزه با مواد مخدر و مهاجرت گفت‌وگو کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلستان پیش از سفر به تهران، ابراز امیدواری کرد که روابط طرفین طی ماه‌های پیش‌رو به سطح سفیر ارتقا یابد.

وی قرار است روز یکشنبه طی مراسمی رسمی سفارتخانه انگلیس در تهران را که در سال ۲۰۱۱ تعطیل شده بود، بازگشایی کند.

به نوشته روزنامه گاردین، با وجود بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور، طرفین فعلا قصد دارند روابط را در سطح کاردار ادامه دهند. «آجی شارما» دیپلمات هندی‌الاصل که از دو سال قبل به عنوان کاردار غیرمقیم انتخاب شده بود، در تهران سرپرست سفارت خواهد بود و محمد حسن حبیب‌الله زاده نیز همچنان به عنوان کاردار ایران، باقی خواهد ماند.

هاموند گفته است که انتظار دارد توافق ارتقا سطح روابط به سفیر، طی چند ماه آینده به دست آید.

در سفر امروز هاموند به تهران، «دامین هیندز» معاون وزارت خزانه‌داری و گروهی از بازرگانان انگلیسی هم برای بحث در مورد فرصت‌‌های موجود پس از اجرایی شدن توافق هسته‌ای، وزیر خارجه انگلیس را همراهی می‌کنند.

هاموند در مورد سفرش به تهران گفته است: «بازگشایی سفارت ما، گامی کلیدی برای ارتقا روابط است. در درجه اول، می‌خواهیم از موفقیت توافق هسته‌ای اطمینان حاصل کنیم، از جمله از طریق تشویق به تجارت و سرمایه‌گذاری پس از آنکه تحریم‌ها برداشته شد.»

وزیر خارجه انگلیس افزود: «بریتانیا و ایران همچنین باید آماده بحث بر سر چالش‌های مشترکی که با آن روبرو هستیم، از جمله تروریسم، ثبات منطقه‌ای، گسترش داعش در سوریه و عراق، مقابله با مواد مخدر و مهاجرت، باشند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ام الفساد انگلیس بانی شر و خباثت را باید چهار چشمی پایید شروع جاسوسی استارت خورد