جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

صعود تاریخی تفتیان به نیمه نهایی دو جهان

شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب: 440134
دونده ۱۰۰ متر ایران برای نخستین بار در تاریخ دوومیدانی ایران به نیمه نهایی مسابقات جهانی راه یافت.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا ، مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهانی از امروز در ورزشگاه آشیانه پرنده پکن آغاز شد که در گروه ششم ماده ۱۰۰ متر حسن تفتیان با زمان۱۰.۱۰در جایگاه چهارم قرار گرفت وبه نیمه نهایی این ماده صعود کرد. او به عنوان بهترین نفر چهارم راهی نیمه نهایی شد.

تفتیان با تکرار رکورد ایران که در اختیار خودش بود به عنوان اولین نفر در تاریخ دوومیدان ایران به نیمه نهایی ماده ۱۰۰ متر مسابقات قهرمانی جهان صعود کرد.

در دور مقدماتی ماده ۱۰۰ متر و در گروه ششم، حسن تفتیان به مصاف هشت دونده رفت. "جاستین گاتلین" آمریکایی مطرح ترین دونده حاضر در این گروه بود.

"کیم کالینز" از سنت کیتس و نویس ، "عزیز اوحدی" از مراکش ، "ناسیمنتو" از پرتغال ، "آرون برون" از کانادا ، "گوبای یوسوف" از چاد ، "هنریکو بروینتیز" از آفریقای جنوبی و "جاستین گاتلین" از آمریکا نفرات حاضر در این دسته بودند.

در این دسته جاستین گاتلین بازمان ۹.۸۳ ، براون با زمان ۱۰.۰۳ و بروینتیز با زمان ۱۰.۰۷ به ترتیب اول تا سوم شدند.

رضا قاسمی دیگر دونده ایران در گروه هفت‌ این رقابت‌ها نیز با زمان ۱۰.۲۵ ششم شد و به نیمه نهایی نرسید.

در این دسته "یوسین بولت" نامدار از جامائیکا و "حسن سعید" از مالدیو ، "یان کارلوس مارتینز" از دومنیکن ، "فخری اسماعیل" از برونئی ، "مایک راجرز" از آمریکا ، "چوراندی مارتینا" از هلند و "لوی کادوگان" از باربادوس حضور داشتند.

یوسین بولت در این گروه با زمان ۹.۹۶ اول شد. مایک راجرز و مارتینا به ترتیب با زمان های ۹.۹۷ و ۱۰.۰۶ دوم و سوم شدند.

نیمه نهایی این ماده یکشنبه ساعت ۱۹:۱۰ برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *