جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
در پی ورود هزار نظامی آمریکایی به پرو

تظاهرات‌مردم پرو علیه حضور نظامیان‌آمریکایی

شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب: 440107
رسانه‌های خبری پرو اعلام کردند که مردم این کشور در اعتراض به گسترش حضور نظامی آمریکا و مداخله ارتش آمریکا در آمریکای لاتین تظاهراتی را در شهر لیما برگزار کردند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری پرسنا لاتینا خبر داد، در حالی که قرار است بیش از ۳ هزار نظامی آمریکایی وارد خاک پرو شوند، مردم با برپایی تظاهرات در شهر لیما پایتخت، نسبت به ادامه حضور نظامی آمریکا در این کشور اعتراض کردند.

این تظاهرات اعتراض آمیز از کاخ سن مارتین در شهر لیما آغاز و تا سفارت آمریکا ادامه یافته است. شرکت کنندگان در این تظاهرات نسبت به تصمیم دولت پرو برای موافقت با حضور ۳ هزار نظامی آمریکایی همراه با سلاح های جنگی، هواپیما و کشتی اعتراض کردند. نظامیان آمریکایی قرار است اول سپتامبر وارد خاک پرو شوند.

علی رغم موافقت پارلمان پرو با حضور نظامیان آمریکایی، مردم معترض این اقدام را نقض حاکمیت و امنیت ملی این کشور ارزیابی کرده اند. به اعتقاد تحلیلگران سیاسی، آمریکا در حال متمرکز شدن بر روی عملیات نظامی در آمریکای لاتین به جای خاورمیانه است تا از منافع مهم خود دفاع کند.

حضور نظامی آمریکا در پرو می تواند زمینه لازم برای گسترش حضور واشنگتن در کشورهای آمریکای لاتین را فراهم کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *