پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

طراحي نقشه سرقت اينترنتي از زندان

شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 440056
سه سارقي که پس از آشنايي در زندان و با طراحي نقشه قبلي، از حساب رئيس شرکتي در ملارد غرب استان تهران ، ۹۰ ميليون ريال به سرقت برده بودند توسط پليس دستگير شدند.
به گزارش جهان به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، سرهنگ"برزو همتي" فرمانده انتظامي شهرستان ملارد غرب استان تهران گفت: در پي ارجاع يك فقره پرونده از دادسراي عمومي شهرستان به دادخواهي رئيس شرکتي مبني بر اينكه از حساب اينترنتي وي به صورت غير مجاز مبلغ۹۰ ميليون ريال برداشت شده، موضوع در دستور كار پليس فتاي شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ همتي افزود:با تحقيقات از مالباخته و پي جويي هاي فني و پليسي، مشخص شد برداشت از حساب شرکت به صورت اينترنتي انجام شده و متهم يا متهمان براي عدم شناسايي در کافي نتي خارج ار شهرستان اقدام به اين کار کرده اند.

فرمانده انتظامي شهرستان ملارد اظهار داشت:با توجه به ادله ديجيتالي كشف شده ، کارشناسان پليس فتا يکي از متهمان را شناسايي و با هماهنگي قضايي، وي دستگير شد.

وي ادامه داد:با تحقيقات گسترده از متهم"ب-ع" از کارمندان مورد اعتماد شرکت و جمع آوري مستندات بيشتر،متهم اصلي به نام "ج-الف" که طراح اصلي نقشه و داراي سابقه کيفري بود در عملياتي ضربتي هنگام خريد طلا وجواهرات با پول سرقتي در شهرستان کرج دستگير و به پليس فتاي شهرستان ملارد منتقل شد.

سرهنگ همتي افزود:در تحقيقات پليس، متهمان با مشاهده مدارک و مستندات جمع آوري شده راهي جز بازگويي حقيقت را نداشته و هر دو نفر به صراحت به جرم خود اعتراف وگفتند با سوء استفاده از اعتماد شاکي و در اختيار داشتن رمز دوم حساب وي،با طرح و نقش قبلي و پيشنهاد متهم ديگر"ش-ح"، مبلغ ۹۰ ميليون ريال از حساب شرکت برداشت کرده اند.

اين مقام مسئول ادامه داد:پليس با رمز گشايي از نحوه ارتباط و همکاري متهمان با يکديگر موفق شد متهم سوم به نام" ش-ج" ،کارمند اخراجي شرکت را در تله خود گرفتار و دستگير کند.

متهم سوم در ابتدا منکر سرقت بود اما با مشاهده مستندات پليسي و اعترافات همدستانش، راهي جز اعتراف نداشت و گفت:يکي از سارقان در زندان با متهم رديف دوم آشنا شده و چگونگي انجام کار را فرا گرفته و از اين طريق سه نفره اقدام به سرقت کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان ملارد گفت:متهمان در پي طراحي نقشه جديد براي کلاهبرداري هاي بعدي خود بودند که توسط پليس دستگير شده و پس از تکميل پرونده با قرار وثيقه روانه زندان شدند.

رييس پليس شهرستان ملارد از شهروندان خواست:در حفظ و نگهداري از کارت عابر بانک خود نهايت دقت و جديت را به خرج داده، هرگز اطلاعات مهم كارت بانكي خود نظير (شماره حساب، شماره كارت، رمز اينترنتي، ۲CVV) را در اختيار ديگران قرار نداده، براي وارد کردن اطلاعات کارت بانکي خود هميشه از پروتکل امن https استفاده کنند،از صفحه كليد مجازي براي وارد كردن رمز اينترنتي استفاده کنند، از فروشگاههاي اينترنتي داراي نماد اعتماد الكترونيك خريد کنند تا بدين ترتيب ضريب امنيت حساب بانكي آنها افزايش يابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *