سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری خبر داد

ازسرگیری تردد کامیون‌های‌ایرانی در مرز ترکیه

جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب: 439874
مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری با اشاره به احتمال تجدیدنظر در توافقنامه پلمب کامیون‌های ترکیه از جریمه ۳۰۰۰ یورویی کامیون‌های ترانزیتی این کشور در صورت بارگیری در داخل ایران خبر داد و گفت: تردد کامیون‌ها در مرز با ترکیه عادی شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمدجواد عطرچیان مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری،گفت: دولت‌های ایران و ترکیه موافقت کردند که کامیون‌های ترانزیتی ترکیه در ایران سوختگیری نمدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداریکنند و به همین دلیل باک آنها در مرز پلمب می‌شود.

وی تصریح کرد: در جریان اظهارات مدیرکل مبارزه با قاچاق فراورده‌های نفتی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیستم، اما به هر حال تجدیدنظر در توافقنامه پلمب کامیون‌ها باید توسط دولت و شخص واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌عنوان رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه پیگیری شود.

وی با بیان این‌که فعلا مشکلی در خصوص تردد کامیون‌های ایرانی در مرز ترکیه نداریم، افزود: طی یکی دو هفته گذشته ۹ دستگاه کامیون و یک دستگاه اتوبوس ایرانی به دلیل ناآرامی‌های ترکیه آتش گرفت که خوشبختانه چند وقتی است که در این زمینه مشکلی نداریم.

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین با اشاره به این‌که طرف تُرک اجازه بارگیری به کامیون‌های ترانزیتی ایرانی در این کشور را نمی‌دهد، بیان کرد: ما این رفتار ترکیه را مقابل مثل کردیم و اعلام کرده‌ایم که کامیون‌های ترانزیتی ترکیه که خاک جمهوری اسلامی ایران عبور می‌کنند حق بارگیری در داخل کشور را ندارند.

عطرچیان ادامه داد:‌ در صورت تخلف، کامیون‌های ترانزیتی ترکیه مبلغ ۳۰۰۰ یورو در مرزها جریمه می‌شوند.

به گفته وی، هنوز گزارشی مبنی بر بارگیری کامیون‌های ترانزیتی ترکیه در خاک ایران گزارش نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *